Bab 5

35 0 0
                                    

Nazmi masuk ke dalam library terus ke meja hujung. Tiba-tiba Haikal dan Hana Damia masuk ke penjuru library. 30 minit Nazmi memerhatikan mereka dan Haikal tanpa disangka Haikal mula mendekati Hana Damia. Sedikit rapat dan cukup menbuatkan hati Nazmi bergelora.

"Sibuknya.. ke sibuk mengayat Ana." Sinis Nazmi.

"Eh Nazmi dah lama ke dekat sini. Tak perasan kau pun." Balas Haikal dan Hana Damia berdiam diri dia hanya tunduk pandang ke arah buku. Pandanglah sini Ana, pintas Nazmi di dalam hati.

Lalu Nazmi membalas, "mungkin kau dan Ana sibuk sangat belajar sampai tak perasan orang sekeliling. Ana.. nanti saya nak jumpa awak sekejap boleh lepas sekolah?"

Hana Damia hanya mengangguk.

*****

Loceng berbunyi, semua pelajar mula pulang ke rumah. Dari jauh Nazmi lihat Hana Damia dan Haikal jalan bersama ke arahnya.

"Haikal, awak balik dulu la. Nanti apa-apa saya mesej awak." kata Hana Damia

Selepas Haikal pergi, Nazmi mengajak Hana Damia duduk dan dia mula memecahkan kesunyian antara mereka. "Ana.. saya sebenarnya nak cakap sesuatu."

Nazmi diam seketika lalu dia sambung, "ingat tak Ami pernah tanya dekat Ana pasal Reza? Betul ke Ana tak ada apa-apa hubungan dengan dia.."

Hana Damia terkedu.

"Penting ke semua ni Ami. Kenapa saya kena explain semua benda dekat awak? Cukuplah saya dah serabut dengan masalah-masalah saya. Awak siapa untuk saya perlu terangkan semua itu."

"Saya buntu Ana. Saya serabut. Saya ingat lepas kita dah tak study bersama.. saya boleh lupakan awak. Tapi bila hari ini saya nampak awak dengan Haikal saya rasa resah. Rasa tak puas hati."

"Itu saya tak boleh tolong. Cuma satu je saya nak bagitahu awak. Hubungan saya dengan Reza hanyalah sepupu. Dia baru di sini macam awak jadi saya selalu tolong dia. Orang lain nampak kami rapat dan mula buat cerita sehingga Sofea cemburu."

Nazmi Hakim mula memikirkan sesuatu dan dia pun berkata, "Damia saya rasa awak mungkin akan rasa keberatan dengan permintaan saya ni."

"Apa Ami."

"Saya tak tahu kenapa saya asyik terfikirkan awak je Ana. Sebab itu saya cuba untuk mengelakkan diri dari awak."

"Awak nak saya buat apa?"

"Boleh ke awak terima saya sebagai boyfriend awak?"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 22, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

my HOT boyfriend!Where stories live. Discover now