s a t u

2.3K 115 2
                                    

'' anyeong, Cha Soomin! Kenapa awak nak jumpa saya? '' soal Jungkook dengan gembira sambil melangkah kearah Soomin.

'' a-anyeong Jungkook. Sebenarnya saya nak tanya ni '' balas Soomin berasa agak serba salah. Soomin bermain main dengan jarinya.

'' okay then, tanyalah '' ujar Jungkook dengan senyuman yang masih tidak lekang sehingga barisan gigi putihnya kelihatan. Mata Jungkook tak lepas dari memandang wajah cantik Soomin.

'' setiap hari awak bagi saya chocolate dan surat yang berisi tentang perasaan awak terhadap saya. A-awak masih berharap ? '' ujar Soomin lalu tertunduk.

Senyuman Jungkook mati. Air matanya mula bergelinangan.

'' w-waeyo? Awak tak sukakan saya? '' Jungkook bersuara sambil memberikan senyuman nipis namun hakikatnya, pedih.

'' bukan saya tak suka cuma-- ''

'' Arraseo. Mulai hari, jam, saat ini saya tak akan bagi awak apa apa dan saya tak akan kacau awak lagi. Dan bersaksikan matahari dan langit, kita bukan kawan atau ada sebarang hubungan dan anggap saja kita tak pernah kenal antara satu sama lain. I-ini yang awak nak selama ni kan Soomin? '' ujar Jungkook dengan tangisannya. Tiada lagi senyuman yang selama ini terlekat dibibir.

Jungkook terus pergi meninggalkan Soomin yang juga menitiskan air matanya. Soomin jatuh terduduk.

Jungkook berjalan dengan laju sambil menangis teresak esak. Jungkook menyeka kasar air matanya yang tak henti turun.

'' su-susah sangat ke? Ke-kenapa? Kenapa susah sangat kau nak bagi cinta kau Cha Soomin?! Wae?! Wae?! Hisk.. hisk.. jebal.. aku dah tak sanggup Cha Soomin hisk.. aku memang perlukan cinta kau Cha Soomin '' ujar Jungkook lalu jatuh terduduk di tepi perhentian bas.

Hujan yang turun membasahi badannya tidak dihiraukan.

[ C ] LET ME GOWhere stories live. Discover now