009

1.2K 152 63
                                    

➖

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah 11 jam berada dalam kapal terbang, akhirnya penerbangan mereka telah sampai ke Kanada dengan selamat. Jihae terjaga dari tidurnya setelah Renjun kejutkan dia. Jihae yang muka bengkak setelah bangun tidur, memakai cermin mata palsu untuk menutup muka bengkak dia itu.

Renjun sedar akan kewujudan aksesori cermin mata itu pada Jihae.

" Hae, kenapa pakai tu? Sejak bila Hae ada masalah mata? " Renjun ujar seperti dia mengejek Jihae sambil tertawa apabila dia nampak bahagian muka bengkak Jihae.

" Yah, jangan lah. Malu lah. " Ujar Jihae sambil menutup mukanya dengan tangannya dari Renjun.

" Apa yang nak malunya? Siapa lah nak tengok Hae kecuali Injoon? "

" So Injoon nak kata Hae tak cantik lah? " Jihae mula memukul lembut lengan Renjun kerana telah sakitkan hatinya tapi sebenarnya dia tidak pun, saja nak tunjuk dia merajuk.

Mereka berdua tidak bertengkar lama dan menuju ke hotel yang telah mereka tempah beberapa hari lepas. Jihae tidak sabar untuk menjelajahi negara Kanada ini.

Mereka berdua menjelajah Kanada dengan penuh keseronokan dan semangat. Dengan mereka berdua fasih dalam berbahasa Inggeris, mereka tiada halangan bahasa.

Mereka menikmati kecantikan air terjun di Niagara Falls, melawat tempat bersejarah di Quebec City, menaiki basikal dan kasut roda di Stanley Park dan sebagainya. Tidak sangka ada pelbagai jenis tempat yang menarik yang boleh mereka lawati.

➖

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

10:37pm

Is sudahpun hari kelima mereka di Kanada dan ia hari-hari yang menakjubkan untuk pasangan suami isteri itu. Jihae tidak berhenti memikirkan kecantikan negara yang mereka berada sekarang.

Sekarang, mereka berdua sedang berehat, tinggal lagi sehari sebelum mereka singgah ke China untuk berjumpa dengan ibubapa Renjun. Disebabkan mereka mempunyai banyak hari lagi sebelum masuk kerja, Renjun mahu pulang ke kampung halamannya.

Jihae sedang melihat gambar-gambar yang mereka tangkap bersama ketika menjelajahi tempat-tempat yang menarik di Kanada. 

Renjun pula baru lepas mandi disebabkan dia pergi ke gimnasium yang terdapat di hotel yang telah mereka duduk. Jihae yang terduduk jauh dari kepala katil itu, terasa berat sebelah kerana Renjun baru sahaja duduk.

" Hae... " Ujar Renjun dengan manja. Jihae tidak tahu mengapa sejak ini Renjun begitu manja dengan dia. Ia agak pelik kerana Jihae yang selalu manja dengan Renjun tetapi kali ini, terbalik pula watak mereka.

Jihae tidak membalas apa-apa malah, tidak pandang apabila Renjun memanggilnya. Tiba-tiba, Jihae terasa kehangatan di belakang dan lehernya. Sepasang lengan melilit pada pinggangnya. Renjun telah menjadi koala besar pada Jihae.

" Hae, pandang lah Injoon.. " Ujar Renjun sambil memuncung bibirnya dengan manja. Jihae tidak balas apa-apa kecuali senyuman kecil sahaja kerana terlalu fokus pada gajetnya.

Tiba-tiba, Renjun mula menyerang leher Jihae dengan ciuman basah pada leher Jihae secara mengejut. Okay, apa tengah berlaku ni?

Jihae cuba untuk fokus tetapi ciuman pada lehernya menjadi perhatiannya hingga dia hilang imbang untuk pegang gajetnya. Jantung Jihae ketika itu menjadi kencang dan terasa seperti hendak terkeluar dari badannya.

Renjun bukannya seorang yang selalu membuat skinship kerana dia betul-betul benci apabila Jihae membuat skinship dengan dia secara mengejut. Tetapi kali ini, Renjun pula yang tengah beri kasih sayang kepadanya.

Jihae merasa nikmat apabila Renjun meninggalkan kesan pada lehernya atau dipanggil love bites. Merah pada lehernya begitu terang disebabkan Jihae mempunyai kulit yang putih.

Makin banyak Renjun membuat love bites pada leher Jihae, makin Jihae menikmati saat itu.

" Kejap. " Jihae berkata dan menolak Renjun sedikit untuk beri Jihae bernafas dengan normal semula.

" Kenapa tiba-tiba affection sangat? " Ujar Jihae, tercungap-cungap.

" Kita ada sebab kenapa kita datang sini, ingat? " Sebaik Renjun berkata, baru Jihae ingat apa tujuan dia datang ke Kanada. Jihae nampak seperti tidak pasti jika dia hendak buat atau tidak kerana ini pertama kali dia berbuat dengan seseorang.

" Tapi, kalau Hae tak nak, tak pa. Injoon faham— " Tidak sempat Renjun habiskan ayat dia, Jihae menolak Renjun hingga dia baring dan Jihae duduk atas dia.

" Destroy me. But, be careful. "

(selebihnya, sila imagine sendiri XD)

.
.
.

t b c

Sweetheart ↻ NJM √Where stories live. Discover now