Dating

2.6K 64 1
                                    

Vkook atau lebih di kenali dengan panggilan taekook...yang semua para army tahu bahawa ada something diantara pasangan ini.

Pada musim sejuk yang lalu ,big hit entertaiment memberikan ruang kepada bts untuk berehat dalam masa 20 hari sempena hari krismas yang akan datang dalam lingkungan hari tersebut.

Kemudian, bts membuat plan untuk bermain ski di pulau jeju untuk merealisekan stress di sana dengan aktiviti lasak.

Namjoon:kita pergi..mmmmmm😶📖📅....*belek jadual yang cun nk pergi *lagi dua hari. Sementara tu kita enjoy dulu kat seoul ni dulu. Pergi melepak ke kat mana-mana yang best.

Member:ok cun👍

Kemudian,mereka buat aktiviti sendiri. Namjoon menyusun aktiviti yang dapat menenangkan fikiran, bagi dia dan juga member.

Sementara itu,jin yang memasak untuk makan malam, turut dibantu oleh suga selepas selesai mendapat cadangan dari Namjoon untuk berjalan-jalan pada waktu cuti.

Lagi 4 ekor,taehyung,jungkook,jimin dan jhope terus main ps4 lepas dapat plan jejalan dari Namjoon. Seronok betul maknae line main dengan jhope,terlompat-lompat,gelak ketawa mereka hanya didengari hampir seluruh ruangan tamu itu.




















Tibanya hari, di mana bts  ke pulau jeju....







Mereka melakukan aktiviti sendiri di sana. Kemudian,ketika mereka selesai menjamah makanan seketika kerana penat bermain,jungkook mengajak taehyung untuk bermain berduaan dengannya sementara iaitu bermain ski di bukit.

Namjoon mengizinkan mereka berdua pergi bermain dan member lain juga pergi bermain dengan ada nya bermain seorang atau berkumpulan,ikut kemahuan masing-masing.

Tetapi namjoon ada memesan kepada mereka sebelum pukul 7.30 malam, semua mesti ada di stesen feri untuk pulang ke seoul menaiki feri.(macam conquer plak leader sekor ni)

Sebenarnya..

Jungkook mahukan privasinya bersama taehyung. Dia tidak membawa taehyung bermain sebaliknya mengajak taehyung untuk duduk di atas bukit dan duduk di meja sambil memerhatikan detik matahari yang hmpir terbenam pada pukul 6.30 malam.

Tiba-tiba, semua lampu tiang yang cahayanya lembut bernyala seakan mencerahkan kawasan bukit yang kian gelap dek cahaya matahari yang kian menghilang.

Suasana itu menjadi lebih romantik. Jungkook menatap muka taehyung yang sedang mengamati detik matahari terbenam dengan senyuman yang diukir dibibir.

Taehyung yang merasakan dirinya ditenung memandang jungkook di sebelah. Jungkook  yang leka memandang taehyung, tersedar lalu melarikan muka kerana malu.

Taehyung gelak kecil melihat tingkah jungkook yang gelabah ketika dia perasan jungkook merenungnya.

Jungkook memberanikan dirinya untuk memeluk bahu taehyung,mungkin dengan cara ini hilang rasa kekoknya sebentar tadi..

Taehyung yang merasakan bahunya dipeluk,terus menoleh ke arah jungkook kemudian tersenyum kecil,
Dia mengalihkan tangan jungkook di bahunya,lalu diletakkan ke pinggangnya.

Taehyung kemudian melentokkan kepala ke bahu jungkook dan memejam mata menikmati angin musim sejuk yang menerpa wajahnya.

Situasi jungkook kini mukanya memerah kerana malu, niatnya untuk memegang bahu taehyung kini taehyung yang mengubah kedudukan tangannya ke pinggang ramping milik taehyung.

Taehyung: jungkook☺

Jungkook gelabah menjawab panggilan crush pujaan hatinya seraya menggundang ketawa kecil dari taehyung.

Jungkook merasakan dirinya sedikit tercabar,kemudian dia berlagak cool dengan mengeratkan pelukan pada pinggang taehyung. Taehyung terkejut dengan tindakan drastik lalu memandang jungkook dan jungkook memandang anak mata taehyung.

Kini, jarak muka diantara mereka terlalu dekat. Hujung hidung mereka bersentuhan.

Taehyung: J-jeon jungkook 😶*/////*

Jungkook: Kim taehyung.. 👽*muka gentleman*

Jungkook merapatkan muka ke bibir taehyung. Taehyung hanya membiarkan jungkook melakukannya pada dirinya.

Akhirnya,segala yang terbuku didalam jiwa jungkook untuk menjadikan taehyung sebagai crushnya telah terpadam,kerana dia berjaya mensatukan bibir milik taehyung dengan bibir miliknya.💕

Taehyung tidak terkejut dengan perilaku jungkook kepadanya,kerana dia tahu jungkook menyukainya dalam diam cuma dia mungkin takut dirinya tidak diterima olehnya..

Taehyung melumat lembut bibir jungkook,tanda dia mahu mulakan acara kucupan dengannya secara perlahan-lahan.

Jungkook menghisap manja bibir taehyung membuatkan taehyung melarikan sedikit bibirnya kerana geli. Jungkook teruskan perbuatannya tadi beberapa kali dan akhirnya mereka break kiss kerana taehyung tidak tahan bibirnya digeletek oleh bibir jungkook.

Taehyung: Jungkook!! Geliiiiii~.. ehehehehe😄 *kemam mulut bagi hilang geli*

Jungkook:eheheheheh 😁

Jungkook menarik kedua-dua tangan taehyung lembut dan di letakkan diatas bahunya(macam orang kiss kan dua ii tngan letk ats bahu bagi MENdalamkan lagi kiss)

Jungkook:sayang ah maaf t-taehyungie..😓*////////*.*lari mata sebb malu terlepas ayat*

Taehyung: kookie pandang mata hyung...panggil ayat tadi kookie..😊...h-hyung suka panggilan tu..😊😊.

Jungkook:sayang~,💗😄



Dan...





Chup💋💕

Taehyung hadiahkan pipi jungkook dengan ciuman..

Taehyung: saranghae jeon jungkook💕

Jungkook yang terpana dengan ciuman di pipi yang diberikan taehyung, terus kembali ke alam realiti.

Dia tidak mengucapkan kembali apa yang baru disebutkan taehyung tadi,itu membuatkan taehyung tertunduk demikian juga berasa hampa dan mahu sahaja dia menarik balik apa yang dikatakan tadi.

Jungkook sengaja membiarkan taehyung begitu ,lalu dia mendukung taehyung ,agar namja itu berada tinggi sedikit darinya, lalu dia merampas bibir mungil milik taehyung dengan rasa lebih lagi daripada apa yang diucapkan taehyung tadi.

Taehyung seperti mahu menangis kerana jungkook seperti mahu menolak perasaannya.Dia menampar bahu jungkook manja kerana dia mempermainkan hatinya seketika.

Tapi kini hatinya terubat kerana jungkook memang mencintainya dari luar mahupun dalam hati untuknya..💕💕

Namjoon:ehem!😑

Taekook yang sedar akan kedatangan Namjoon terus terhenti aktiviti kucup mereka. Mereka berdua menggelabah dengn cara memperbaiki pakaian mereka.

Taehyung yang dibendung dengan perasaan malu yang tidak boleh lagi dikawal,menyembunyikan mukanya di bahu jungkook.

Jungkook hanya berlagak biasa walaupun mukanya kini dah bertukar warna merah dek malu teramat.

Jungkook:h-hyung ni s-spoil la.😶

Namjoon: tak de nye nak spoil..tu diorang tengah usha korang dari jauh..daripada korang kantoi korang buat apa, baik hyung spoil je😑..jom dh 7.15 dh..jom balik..

Taekook:ok

Taehyung menampar bahu jungkook kerana ter'kantoi' aktiviti yang tk sepatutnya diorang tengok.

Sampai je di rumah bangtan, member mengusik vkook tak henti -henti

Akhirnya..jungkook putuskan nak kahwin dengan taehyung hujung tahun ni💕💕💕.

Ends.......




Hui best like, comment then vote thanks. Yang sdi membaca thank youss....

Taekook oneshot 🐯🐰Where stories live. Discover now