[ 9 ]

440 67 43
                                    

mereka berlapan kini di hadapan sebuah balai polis bersama beberapa orang staff dan manager mereka. tangan hongjoong dipegang kemas oleh seonghwa. masuk sahaja mereka di dalam balai tersebut, mereka terus menuju ke arah seseorang lelaki yang sedang di soal siasat. tiba ii, datang seorang lelaki berpkaian t-shirt dan berseluar jeans lusuh menhampiri mereka.

" anneyounghaseyo, kwon seowoo imnida. ketua pasukan ini. awak semua ni mesti... "

" ya, kami ialah ateez. anneyounghaseyo... " kata seonghwa sambil membongkok kan badannya.

ahli yang lain turut mengikut seonghwa.

" hurm... okeylah, apa yang kamu semua dah dengar dari manager awak sendiri, orang tersebut sudah di tangkap. " kata seowoo lalu mengajak mereka semua menghampiri lelaki tersebut.

" apa yang kami dapat dari kad pengenalan dia, nama dia ialah hwang wooseol. penganggur. daripada hasil siasatan kami selama 3 minggu ini, dia didapati bersalah akibat melanggar seorang pejalan kaki. dan, apa yang kami jumpa daripada cctv di bangunan ii berhampiran ialah kereta si dia. selama 3 minggu tu juga lah kami sedaya upaya jejaki dia menggunakan cctv ii yang ada berdekatan sehingga ke lubang cacing. " terang seowoo.

(aku tak tau apa yang aku nak sampaikan HAHAHAHAHAHHAHA )

terangguk-angguk mereka semua mendengar penerangan seowoo. seonghwa memandang ke arah lelaki tersebut. matanya memandang tepat ke arah anak mata lelaki tersebut.

" kau yang langgar kawan aku? " tanya seonghwa.

lelaki tersebut mengangguk atau namanya wooseol. wooseol sekadar sengih sebelum dia melarikan pandangannya ke arah hongjoong yang berada di belakang seonghwa.

" ouh, kau ke yang aku langgar? maaflah, aku tak sedar kau dekat jalan tu... nak pula... bukan kau yang aku langgar... " kata wooseol sebelum dia tersenyum sinis.

serupa orang psiko sekali pandang. ahli ateez yang lain cuba untuk mengawal perasaan marah. wooyoung memandang lelaki tersebut dengan pandangan hairan.

" apa maksud kau yang kau bukan langgar dia? " tanya wooyoung.

" aku langgar budak dan bukannya dia. " herdik wooseol tiba ii.

semua yang berada di situ terdiam.

" apa maksud kau aku tak faham. " tanya seonghwa.

" kau! kau sendiri nampak aku langgar budak tu! " kata wooseol lalu memandang ke arah hongjoong.

...

hoongjoong mendiamkan diri sepanjang mereka semua dalam perjalanan pulang ke asrama. yunho menepuk lembut bahu hongjoong. sampai sahaja mereka di asrama hongjoong terus menuju ke arah bilinya. ahli yang lain sekadar memandang tanpa bertindak apa ii.

" mesti dia terkejut sangat... " kata san perlahan.

semua di situ mengangguk setuju. 

" okeylah, semua. hari pun dah nak malam, pergi bersihkan diri apa semua. malam ni hyung buat ramen untuk semua. " kata seonghwa sambil menolak lembut bahu yeosang dan jongho.

" naeee... "

[ hongjoong side ]

hongjoong menarik selimutnya sehingga menutupi seluruh badannya. air mata tidak berhenti mengalir. kepalanya dari tadi berdenyut sehingga mahu meletup rasanya. hongjoong memegang kepalanya.

" apa... semua ni... memori siapa ni?? "

satu persatu bayangan keluar dari fikirannya. sekejap dia mendengar gelak tawa, sekejap dia mendengar tanggisan halus dan tanggisan kuat, sekejap dia mendengar ;

" 8 makes 1 team! "

semakin banyak bayang tersebut keluar semakin kuat hongjoong memegang kepalanya. sehinggalah bayangan tersebut berhenti di sebuah tempat dengan keadaan sekeliling gelap. dia dapat melihat dirinya sedang berjalan sambil menggalas beg kecil di sisinya sambil bernyanyi kecil. tangannya diseluk ke dalam poket seluar lalu mengeluarkan sebiji gula ii berwarna biru laut. tanpa memandang jenama gula ii tersebut, dia terus memasukkannya ke dalam mulut lalu mengunyah dengan selera.

habis sahaja dia menelan gula ii tersebut, dia ternampak seorang kanak ii lelaki sedang melintas jalan.mujur, pada waktu itu tiada kereta yang lalu. dia sekadar membiarkan kanak ii tersebut melaluinya. dia bernyanyi kecil sehinggalah dia sampai ke asramanya. bayangan tersebut berhenti. keadaan berubah kepada esok paginya. hongjoong sedang siap sedia untuk melintasi jalan ke seberang. pada masa yang sama seorang kanak ii sedang melintasi jalan yang sama bezanya arah yang bertentangan. dengan lagak selamba, hongjoong dan kanak ii tersebut melepasi antara satu sama lain sebelum sebuah kereta meluncur laju melanggar hongjoong.

" aku ke... budak tu?? siapa... yang- "

sekali lagi, hongjoong pengsan dengan air mata yang masih basah.

...

Entah kenapa aku terlebih rajin untuk double update yini ff_(:з」∠)_

Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]Where stories live. Discover now