[ 7 ]

310 49 53
                                    

" kamu pasti ke dengan keputusan kamu, hongjoong? " tanya manager hongjoong, lee kiwon.

wajah hongjoong yang tidak menunjukkan sebarang reaksi membuatkan kiwon mengeluh. bukan dia tidak tahu tentang penyakit yang dialami hongjoong. sejak hongjoong menjadi salah seorang pelatih kq, dia lah yang menjadi tempat hongjoong meluahkan perasaan. sudah mejadi kebiasaan kiwon mendegar segala masalah hongjoong. tidak kiralah prihal kerja mahupun masalah dia bersama ateez.

" kiwon hyung, hyung un dah tau apa yang joong alami kan? lagipun, aku dah tak layak dengan dia orang. aku tengok dia orang akan cari seonghwa kalau ada masalah. bukannya aku. semua sebab aku ni obses sangat dengan kerja ii aku dekat studio. dalam studio aku tu dah boleh jadi muzium sebab stick note dia orang. " kata hongjoong.

kiwon memandang hongjoong. dia sudah tidak tau apa yang dia nak kata pada hongjoong. kalau dia kata lagi, takut dia bagi alasan lagi. kiwon melihat kembali surat yang hongjoong beri kepadanya. 

" hongjoong... " panggil kiwon lembut.

" sudahlah hyung, joong ada kerja nak buat. harap hyung daat bincang dengan ceo. annyeong. "

" hong- "

' kau tak risau pasal masa depan dia orang ke? aku kena buat sesuatu... '

...

yunho memekakkan telinga apabila san, wooyoung mahupun yeosang bertanyakan keadaan mingi sebaik sahaja dia pulang dari hosital. bahkan, bilik yang sepatutnya dikongsi bersama san yunho membuat bilik tersebut seperti biliknya sendiri dengan mengunci pintu. dia hanya keluar untuk mengambil air gas dan keropok sahaja. jadual mereka pada hari itu ialah latihan vocal dan dance yunho langsung tidak menghadirinya. 

seonghwa memandang pintu bilik yang dikunci yunho. san sudah berapa kali merengek mahu shibernya di dalam bilik. hongjoong pula tidak habis ii bertukar personaliti. kejap dalam little space kejap normal. pening dibuatnya.

" hyung, nak aku cuba pujuk yunho hyung ke? " tanya jongho tiba ii. 

seonghwa memandang jongho. mungkin jongho bosan sebab mingi dicas di wad icu kut, tu yang dia tekad nak cuba pujuk yunho. seonghwa mendiamkan diri. kepala jongho dia usap.

" good luck. " kata seonghwa sebelum mendapatkan hongjoong yang di dalam keadaan little space dan sedang bergaduh dengan wooyoung.

jongho menarik nafas sebelum mengetuk pintu bilik yunho. sudah seminggu rasanya yunho tidak bersembang dengan dia. kalau tidak, pasti riuh dorm mereka berlapan. ah- silap bertujuh. sudah tentu suasana di dalam bilik latihan huru-hara sebab yunho menggila. perlahan-lahan dia mengetuk pintu tersebut.

" yunho hyung... "

...

[ hospital ]

wooyoung's pov

hari ini, giliran aku untuk menjaga mingi. hah, kalau diikutkan aku ni jarang  - eh, silap. kadang ii je muncul dalam ff ni. nampak sangat si nurin ni tak nak bagi aku muncul.

(ehem, mian. aku baru sedar yang dia tak selalu sangat muncul.ke aku sorang je rasa?idk.)

okey, bts(back to story) aku sekadar duduk di bahagian luar wad icu. yelah, kalau duduk lama ii dalam tu nanti kena halau pula. aku ni pun orang biasa walaupun aku idol.*flip hair*

aku bermain bersama telefon aku. fikiran aku mula teringat akan keadaan ateez sekarang. sejak mingi kemalangan hari tu, yunho dah jarang yang teramat jarang bercakap dengan kita orang. yunho yang aku kenal dulu dah lain. hongjoong hyung pula banyak berkepit dengan kerja. dia balik pun dalam keadaan little space. 

aku tau little space boleh je dikawal... kalau orang tu pandai kawal maka bijak lah orang itu*dab*. okey, aku baik. macam apa yang aku nak sampaikan tadi ialah...

hongjoong memang sengaja ke bawa dia ke little space bila balik dorm? atau... dia... tah lah. aku tak tau nak kata apa lagi. 

" maaf, awak ni penjaga bagi song mingi ke? " 

kejap- aku kenal suara ni.

" doktor? "

terkejut aku melihat wajah doktor yang pernah aku cari gaduh dulu. alah... masa mula ii hongjoong dimasukkan ke dalam wad dulu? 

muka doktor tu dah mula buat muka menyampah. eyyyy... ada juga aku bagi virus corona kangggg...

" macam ni, kawan awak tu dah sedar. saya nak awak ikut saya masuk bilik saya. saya nak cakap dengan awak. ke awak nak tunggu manager awak baru awak datang? " tanya dia sesopan yang boleh.

baik aku tunggu taeeun hyung dulu.

" saya tunggu manager saya dulu lah. ya, doktor jangan risau saya ingat ofis(tak guna) doktor kat mana. "

doktor tu hanya mengangguk sebelum dia berlalu pergi.

mingi dah sedar, baik aku hantar mesej kat dia orang dulu.

ATEEZ CRACK BOY GROUP

wooyoungie kimbab
GUYSSSS... MINGI DAH SEDARRR

c.jong.h
SERIUS AH!

taman.ddeonghwa
kau tunggu situ, nanti hyung datang dengan dia orang

wooyoungiekimbab
hyung, doktor bangang tu minta aku dengan taeeun hyung datang bilik dia.
hyung datang je, tunggu dekat depan wad.

taman.ddeonghwa

oh,doktor  yang sama ke? okey, aku nak settlekan masalah aku kejap.

gunung shiber
kejap, bagi aku habiskan latihan dulu. sikit lagi

dron sesat
bagi aku siapkan telur hancur aku ni kejap

korean big(mini) minion

seen

kad uno

seen


lepas aku hantar je mesej, akhirnya taeeun hyung muncul.

" hyung, jom. doktor ada bagi tau mingi dah sedar. dia minta datang office dia. "

...

[ you know what, aku dah siap sampai habis FF ni :3 ]

Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]Where stories live. Discover now