Prolog

90 3 0
                                    

      "Isha mana cincin yang mama kasi kat Isha tu?" tanya mama ketika Isha sibuk bermain bersama Shahrizal. "Cincin tu tadi Isha kasi  abg Ijal tengok". Sharizal yang baru sahaja letih mengejar Isha menghampiri mama Isha"Eh.. mana ada abg Ijal ambik kan tadi abg dh kasi Isha". Terus berubah muka Isha apabila Shahrizal berkata demikian. Cincin tersebut merupakan cincin pertama yang di beri oleh Puan Qistina kepada anaknya.

Terus merah muka Puan Qistina apabila Shahrizal berkata demikian. Sudah tentu cincin tersebut telah dihilangkan oleh satu-satunya anak daranya.

Isha yg baru berumur 4tahun hanya mendiamkan diri dan mengharapkan abg kesanyangannya akan hadir untuk back up Isha.

Apabila Puan Qistina nampak kelibat Akif iaitu abang Isha terus dipanggilnya anak terunanya yg jaraknya 5tahun dgn Isha.

"Ha Akif kenapa tak jaga cincin yang mama kasi dekat Isha" - Puan Qistina

"Eh bukan ke tadi Isha kasi Jal tengok"jawab Akif

" Jal dah kasi balik kat Isha la sebelum main"terus Sahrizal meminta diri untuk pulang

Akif dan Isha saling berpandangan dan sudah tahu naseb mereka di rumah nanti

Hari ini merupakan hari raya pertama untuk umat Islam tetapi apalah nasib Akif dan Isha kerana telah menghilangkan barang kemas yang di berikan oleh ibunya sempena hari raya tersebut

Sudah seminggu keluarga Puan Qistina berada di kampung halamannya untuk menyambut hari lembaran dan tiba masanya untuk pulang

Selepas kejadian semalam Shahrizal langsung tidak bertemu dgn keluarga Isha untuk mengucapkan selamat tinggal. Isha dan akif juga di marah teruk sehingga Isha menangis teresak-esak. Nasib abg akif ada untuk memujuk Isha.

Puan Qistina dan Encik Amirul merupakan ahli perniagaan yang berjaya. Mereka tidak mempunyai masa untuk pulang kekampung selalu jadi jika terdapat peluang mereka akan bercuti selama seminggu.

Selepas beberapa tahun, Encik Amirul di benarkan berpindah ke Kedah. Sejak berpindah mereka akan pulang kekampung tiap minggu tetapi hanya pada hujung minggu. Kadang kadang Errisya tidak pulang kerana bersekolah di sekolah berasrama penuh. Shahrizal juga tidak bertemu langsung dengan Errisya sejak peristiwa cincin ketika mereka berumur 4 tahun.

Shahrizal menganggap bahawa Errisya masih marahkannya kerana cincin tersebut. Shahrizal juga mendapat tawaran ke sekoah berasrama penuh kerana memperoleh keputusan cemerlang dalam UPSR

cukup 100 view author uptade ehh 😘

Takdir ErrisyaOnde as histórias ganham vida. Descobre agora