💌 ❱ five

864 138 61
                                    

INSIDE HIM
Its all about canibal and love

---

Sumpah,aku tidak sangka.

Jungkook melahap jasad sahabatku dan ibu bapaku bersebab.Katanya,manusia yang suka mengkhianati orang lain perlu dihapuskan.

Atau lebih dikenali sebagai,munafake.

"Aku lakukan semua ni sebab aku tak sanggup melihat kau dikhianati orang lain.Satu satunya sahabat kau,pengkhianat.Biarpun dia tahu kau sayangkan aku,dia tetap cuba goda aku supaya aku couple dengan dia.Dia nak nampak lebih hebat dari kau."

Aku terdiam.

"Ibubapa kau,bukannya ibubapa kandung.Diorang adalah pembunuh ibubapa sebenar kau.Kes ini dah lama berlaku,18 tahun yang lepas.Dimana dua hari selepas kau lahir ke dunia.

Atas apa mereka membunuh?Sebab harta.Dulu,ibubapa kau memang kaya raya.Ya,aku tahu kau tidak akan percaya cakap aku sebab dah 18 tahun kau tinggal dengan keluarga angkat kau.

Nampak saja keluarga mereka miskin,sebenarnya tidak.Mereka hanya menunggu masa umur kau 20 tahun,barulah dapat seluruh harta keluarga kau.

Mereka...tak ikhlas sayangkan kau."

Dua kali ganda,aku terdiam.

Mindaku memproses setiap bait kata yang Jungkook ujarkan.Aku mengangkat muka,memandang wajah kacak Jeon Jungkook dengan tidak berapa jelas kerana mata sudah dipenuhi dengan manik manik jernih.

"Habistu...kenapa kau buat semua ni?Adakah kau ikhlas sayangkan aku?"

Soalku bagaikan orang yang sudah putus harapan.Bermakna,jika Jungkook tidak ikhlas sayangkan aku,aku akan menjadi orang paling sial dalam dunia.

Hidup keseorangan tanpa kasih sayang sehingga mati.

Namun nampaknya,pemikiran negatifku meleset jauh.

"Aku ikhlas sayangkan kau,jujur dari dalam diri ini."

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Inside Him.Where stories live. Discover now