Kepulangan

10.5K 284 71
                                    

Lagu favourite paling latest. Haha. Aku bukan fan club diorang ke apa. Tapi, lagu ni sedap di pendengaran aku. Kalau belum dengar, cuba la dengar ye sambil baca tu.

                ******************

"It's OK Kenji. You are married now and i'm happy for you. Jangan sia sia kan isteri you dan bahagia kan dia, sama macam i rasa dulu. I confess ni pun, sebab i takut i tak dapat peluang ni lagi. Sekurang kurangnya u tahu, i pernah ada hati pada you dan I tahu, you pernah ada perasaan yang sama pada i."

Jujur aku cakap, hati aku pedih mengenangkan aku takkan jumpa dia lagi.

"Fikry, i wonder, apa agaknya yang you akan buat sekiranya i ada depan mata you sekarang?"

Aku menggeleng kepala. "I have no idea."  Kataku. Sungguh aku tak tahu nak fikir apa walaupun aku tau, mesti  aku peluk dia lama depan wife dia.

"Nak tau tak, apa yang i akan buat kalau you ada depan mata i sekarang?"

Aku tau dia tak nampak, tapi aku hanya mampu menggeleng.

"Mesti you terkejut kan? dan i akan peluk you lama lama sebab i tersangat rindu. I know you will cry after that..."

Aku tergelak.

"Then i will wipe away your tears and you'll say, 'welcome home.' Lepas tu, i will drag you inside and I'll kiss you sampai u lemas and we'll make love after that whether you like it or not. How about that?"

Aku senyum. "How i wish that will happen.." 

"You better get ready..."

Aku mengerut kening. "Ready for what?"

Tapi dia senyap.

"Kenji...What do you mean? "

Dadaku berdebar hebat. Entah kenapa aku memandang pintu secara refleks. Gerak hati aku betul sebab tak lama lepas tu, kedengaran ketukan di pintu. Aku bangun dari sofa sepantas kilat.

"Kenji...baik you cakap betul betul... You kat mana sekarang ni?"

Tapi tiada jawapan.

" Hello? Kenjii!"

Bunyi ketukan kedengaran lagi. Aku teragak agak. Handphone masih di telinga. Aku segera ke pintu dan tak melihat langsung ke tingkap.

Takkan lah...

Dadaku berdebar bagai nak gila. Aku menarik nafas. Perlahan lahan aku memulas tombol dan aku hampir tak percaya melihat gerangan siapa yang berada di depan ku sekarang. Handphone yang berada di tangan terlepas.

"I'm home

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"I'm home..."

Wajah yang aku rindukan akhirnya muncul di depan mata. Betulkah dia? Aku meninjau ke belakangnya.

"It's only me..."

Aku merapatinya namun mata tak lepas dari memandang matanya. Aku meraba wajahnya. Menggigil gigil tanganku.

"Am i.....dreaming?"

"No."

"It's really you?"

"It's me..."

Aku menyembamkan muka ke dadanya dan menangis semahu mahunya.

"Kenjiii...."

Kenji memeluk aku dengan kuat dan erat sekali. Begitu juga aku. Lama kami berdakapan berdua seolah olah melepaskan perasaan yang selama ini terbuku di dalam hati. Kenji mencium ubun ubunku dengan lembut. Aku melepaskan pelukan dan melihat wajahnya. Dia kelihatan sedikit kurus namun tak menjejaskan ketampanan nya walau sedikit. Dia memandangku dan mengusap air mataku dengan lembut. Aku meramas bahunya.

"Welcome home.."  Kataku pendek.

Dia tersenyum, dengan lembut, dia mencapai tanganku dan masuk ke dalam rumah, lalu menutup pintu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia tersenyum, dengan lembut, dia mencapai tanganku dan masuk ke dalam rumah, lalu menutup pintu. Dia sandarkan aku ke pintu, mengusap pipi, jawline dan mengusap tengkuk. Aku memejam mata dan buat pertama kali, dia mencium ku, bibir bertemu bibir. Jiwaku bergetar hebat. Bibir yang selalu aku angankan dan impikan. Adrenalin yang mengalir dalam diri membuat kan aku merasa di awangan. Aku menyilangkan tangan ke bahunya. Kenji mendalamkan ciuman apabila aku membuka mulut, lantas lidahnya meneroka ke seluruh lelangit dan menggigit bibirku lembut. Gayanya yang romantik dan gentleman inilah yang aku sukai. Dia memang maksudkan kata katanya tadi. Aku lemas. Lemas dalam kehangatan diri dan ciumannya yang begitu sensasi bagiku. Haruman maskulin darinya membuatkan perasaanku tak keruan. Dia menyelak bajuku lantas meraba dada dan perut. Nafas ku menjadi semakin berat. Aku menggenggam lengannya. Nafsuku bergelora dan merasakan seluruh badanku lemah. Dia berbisik ke telinga...

"Shall we continue?"  Kenji bertanya.

Aku cuma mampu mengangguk macam orang mabuk. Lantas dia mendukung aku masuk ke biliknya, dan bermula lah episod baru antara aku dan Kenji. Melepaskan rindu dan berahi yang terpendam sekian lamanya.





Aku membuka mata dan menoleh di sebelahku. Kosong! Aku bingkas bangun dan hampir menangis. Tolonglah jangan katakan semua yang berlaku semalam hanyalah mimpi. Aku ke bilik air. Kosong. Aku kembali duduk di katil. Tak keruan aku di buatnya. Tiba tiba, kedengaran bunyi sudip berlaga dengan kuali. Aku mencapai pakaian dan bergegas turun ke bawah. Aku terus menuju ke dapur. Hatiku lega tatkala melihat Kenji sedang memasak.

Ah! Aku rindu masakkannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ah! Aku rindu masakkannya. Benarlah, aku tidak bermimpi. Aku meluru ke arahnya dan memeluknya dari belakang.  Dia sedikit terkejut.

" Good morning Fikry...sayang."  Kenji berbisik lembut.

Aku membenamkan muka ke bahunya. Menyembunyikan muka ku yg merah. Malu di panggil sayang oleh Kenji. Lain perasaannya.

"I thought, I was dreaming."  Kataku.

"This is not a dream sweetheart."  Jawab Kenji sambil mencium tepi dahiku. "Dah siap. Jom, kita makan."

" I nak mandi dulu." Aku beralih ke depan Kenji dan menatap wajahnya.

"Ha... Ni kenapa pulak ni?" Tanyanya.

"Nak tengok muka you puas2."

Dia gelak.

"Tengok la puas2 muka handsome ni. Ke...you nak suruh I mandikan?"

"Ha ha ha...tak yah nak ngada sangat."

Dia mencebik. Lantas aku hadiahkan ciuman di pipi. Barulah dia senyum.

Rakan Serumah Where stories live. Discover now