13

74 7 0
                                    

Youngmin masih menunggu di hadapan ICU. menunggu doktor seseorang yang telah dia aniaya dulu.

Tak lama itu, doktor keluar, dan Youngmin menghampiri doktor itu.

"Doktor, macam mana? "

"Jangan risau, kami telah mengeluarkan peluru yang ada di dalam tubuhnya. Untungnya peluru itu tak sampai kena jantungnya. Dan sekarang pesakit hanya perlu rehat secukupnya. " ujar doktor itu. Membuatkan Youngmin tersenyum lega.

"Terima kasih doktor. "

"Sama sama. Saya pergi dulu" Youngmin mengangguk. Dan terlihat katil Tuan Park di bawa keluar dan di pindah kan ke ruangan biasa.

Tak lama itu, dia mendapat panggilan dari Kwangmin.

"Yae Kwangmin? "

"........"

"Oh okay. Aku kesana sekarang"

Tak lama itu dia menatap sekejap Tuan Park lalu berlalu pergi. Tak lupa dia memesan kepada nurse untuk tinggalkan Tuan Park sekejap.

.........

Terlihat dua orang remaja sedang bersembunyi di sebalik semak berhadapan dengan bangunan usang itu.

"Wey, bila nak masuk ni? " tanya Taehyung. Kwangmin memandang kesal ke arah Taehyung. Dari tadi bertanya kan soalan yang sama. Rimas pulak dia.

"Kan aku dah cakap, tunggu polis sampai, baru kita buat plan"

"lambat la wey. Ni nak dekat setengah jam kita duduk sini, entah apa yang appa kau dah buat dekat mereka" ujar Taehyung kesal. Terkadang dia memukul lengan nya kerana digigit nyamuk.

Tiba tiba satu suara membuatkan mereka terkaku.

"Siapa kamu berdua ni? " tanya seorang lelaki dari belakang, dengan perlahan mereka berpaling. Terlihat seorang lelaki memandang ke arah mereka dengan menaikkan satu alis nya.

Taehyung dan Kwangmin saling berpandangan, tak lama itu, dengan pantas mereka menarik lelaki itu dan....

Buk!!

Dush! Dush! Kedebuk!

Setelah itu mereka meninggalkan lelaki itu dengan muka yang lebam akibat di belasah oleh mereka berdua.

"Dah, lemah! Pukul sikit, pengsan dah! Padan muka kau! Okey sekarang, aku nak masuk" baru sahaja Taehyung melangkah pergi, tapi dia di tarik oleh Kwangmin.

"Kau ni boleh sabar tak, bahaya tau tak kalau kau masuk. Dah la kita dua saja" kesal nya. Taehyung melepaskan tangan nya dari pegangan Kwangmin.

"ah! Sudah la. Aku nak masuk, kau nak tunggu polis, tunggu sini. Dalam tu mungkin sahabat aku di  ambang kematian. Aku tak nak tu terjadi, okey sekarang Bye! " terus dia melangkah masuk bangunan itu. Kwangmin berdegus kesal. Nak tak nak dia terpaksa itu.

"Ya! Tunggu! "

..............

Tuan Park terbangun dari pengsan nya, sesekali dia meringis sakit di dada. Di pandang sekeliling.

"Syukur la kau dah sedar"  satu suara menyentakkan nya. Lalu di pandang nya seseorang yang sedang berdiri sambil memeluk tubuhnyaa. Lelaki itu mendekati nya. Tuan Park terkejut

"Kim.... Baekhyun"

"Kita berjumpa lagi, Park Hyujin "

..................
Taehyung masuk kedalam bersama Kwangmin dengan berhati hati. Dan terlihat beberapa orang suruhan sedang menjaga pintu masuk yang ada Jimin dan Puan Park.

(C) 괜찮아 (I'm Fine)  🍁박지민🍁✔Where stories live. Discover now