Part 10

30 3 0
                                    

Apink datang ke wad Naeun setelah mendapat berita dari Jin bahawa Naeun sudah diculik.

Chorong: Macam mana dia boleh hilang?
Jin: Namja tu menyamar jadi doktor dan suruh sorang nurse ikut dia. Lepas dia bagi ubat tidur dekat Naeun, dia terus pukul belakang nurse then nurse tu pun pengsan.
Tao: Kan aku dah cakap tadi, mana ada doktor warnakan rambut dia dengan warna blonde.
Eunji: Blonde? Bomi, warna rambut Daehyun yang terbaru warna apa?
Bomi: Aku tak ingat la. Kau ingat aku ni pakar dalam ingat benda?
Hayoung: Blonde!
Eunji: Saya rasa Daehyun dalang semua ni. Jungkook mana?
Jimin: Jungkook pergi check CCTV.
Chorong: Tapi takkan lah Daehyun tak aware dengan CCTV? Dia kan gangster takkanlah nak serah diri dengan tunjuk muka dekat CCTV?
Suho: Sebab dia lari ikut pintu kecemasan and pintu kecemasan tu penuh dengan CCTV. Mungkin dia ingat pintu tu takde CCTV kut.
Hayoung: Pn. Son dengan En. Son dah tahu?
Dongwoon: Dorang tak tahu lagi pasal benda ni. Ni yang aku takut kan. Dorang dah lah balik sekejap je.
Baekhyun: Apa kata kalau hyung call omma dengan appa, cakap dorang suruh rehat kat rumah hari ni? Cakap lah yang kami nak jaga Naeun. Nak bagi omma dengan appa rehat ke dulu.
Chanyeol: Betul. Eh, Baek, kau memang pakar dalam bab menipu ni kan?
Baekhyun: Tengok lah ni siapa Byun Baekhyun okay?
Suho: Jangan main-main. Kita takde masa untuk main-main sekarang.

Meanwhile
Daehyun memandu motosikalnya ke sebuah rumah di dalam kawasan terpencil.

Daehyun's POV

Aku letak Naeun atas katil di sebuah bilik lantas mengikat tangan dan kakinya. Kali ni kau , tak boleh lari dari aku , Naeun. Aku melihat mukanya putih pucat. Mukanya penuh dengan luka dan lebam. Kan, bagus kalau kau tak tolak aku dulu? Muka kau takkan jadi macam ni.

End POV

Sedang Daehyun memerhatikan Naeun, tiba-tiba Naeun menggeletar dan mulutnya mengeluarkan buih yang banyak. Daehyun panik lantas menelefon doktor dan memintanya datang ke rumah tersebut. Setelah 15 minit menunggu, akhirnya doktor tersebut datang. Dia memeriksa Naeun.

Doc: Apa yang kamu bagi dia makan?
Daehyun: Maksud kau?
Doc: Kamu bagi dia makan racun ke?
Daehyun: Wae? Aku just bagi dia ubat tidur je.
Doc: Mungkin kamu dah bagi ubat tidur yang berlebihan. Sebab tu sekarang badan dia macam ni. Bila berlebihan ubat tidur, inilah jadinya. Lain kali jangan bagi ubat tidur banyak sangat.
Daehyun: Whatever. So, sekarang dia dah okay?
Doc: Dah. Tapi badan dia perlukan air yang banyak. So, saya dah bekalkan air di katil dia. Saya harap awak tukar air tu setiap kali 3 jam.
Daehyun: Aku tahu apa yang aku kena buat. Kau jangan nak arahkan aku. Dah ,balik. Dan ingat, jangan bagitahu sesiapa yang kau pernah datang sini. Balik!

Doktor itu cepat-cepat keluar dari rumah tersebut. Daehyun yang melihatnya hanya ketawa terbahak-bahak lalu masuk ke dalam bilik yang menempatkan Naeun. Bilik itu sudah kelihatan seperti wad di hospital. Penuh dengan ubat. Daehyun bergerak ke Naeun dan memegang tangannya.

Daehyun: Semua orang takut dengan aku. Tapi kenapa kau tak? Aku buat macam-macam untuk kau, tapi kau still lagi tak nak dekat dengan aku, wae? Wae Jungkook jugak yang kau pilih? Apa hebatnya dia?

Sebaik sahaja Daehyun menghabiskan ayatnya, mata Naeun terbuka lantas Naeun pun terbatuk.

Naeun: Daehyun?? Apa yang kau dah buat dekat aku hah?!
Daehyun: Shuh! Aku tak buat apa-apa dekat kau! Aku just nak kau sentiasa ada dengan aku. Aku rindu kau.
Naeun: Aku dah cakap aku tak nak kau! Aku benci kau! Kau memang tak patut hidup di dunia ni!

Pang! Satu tamparan hinggap di pipi Naeun menyebabkan darah keluar dari hujung bibirnya.

Daehyun: Wrong words, babe. Kau tahu kan aku tak suka dengar perkataan tu. Aku tak nak dengar dah ayat tu keluar dari mulut kau. Kalau tak, kau akan terima lebih dari satu tamparan.
Naeun: Kau namja dayus! Kau sanggup sakitkan yeoja! Kau dah gila , Daehyun!
Daehyun: Nae! Memang aku dah gila! Aku jadi macam ni sebab kau!! Kau sebab aku jadi macam ni! Kalau kau tak buat aku macam tu dulu, kau takkan kena apa yang terjadi sekarang!
Naeun: Kalau kau suka dekat aku, kau takkan buat macam ni dekat aku. Ni bukan suka atau cinta la Daehyun! Ni obses! Obses! Kau dah gila! Aku benci kau!

Satu tamparan hinggap di pipi Naeun dan menyebabkan darah keluar semakin banyak.

Daehyun: Aku tak nak dengar pape dah dari mulut kau. Ayat yang kau cakap tadi sepatutnya kau cakap dekat Jungkook bukan kau. And one more, persiapkan diri kau sebab kita akan pindah ke luar negara. Kita akan hidup aman tanpa gangguan. Arasso? So, tenangkan diri kau dulu sebelum tinggalkan negara ni.
Naeun: Gila!!!

Daehyun ketawa terbahak-bahak mendengar jeritan Naeun. Dia keluar lantas mengunci pintu bilik Naeun. Kau yang pilih semua ni , Naeun. Aku dah bagi peluang dekat kau tapi kau tak nak dengar.

Back to Apink, EXO dan BTS.

Jungkook kembali ke wad Naeun dengan muka yang serabut.

Suho: So, macam mana Jungkook? Dapat cari siapa dia?
Jungkook: Jung Daehyun. Dia yang culik Naeun.
Chorong: Kita tak boleh nak jejak mana dia sekarang. Polis dah serbu tempat dia dengan kawan dia lepak. Tapi jumpa member dia yang lain je. Dia tak dapat dikesan.
Jin: Rumah dia?
Chorong: Rumah dia? Dia tak de rumah. I mean dia tak pernah ada penempatan lengkap. Dia selalu lepak tempat member dia je.
Jin: Keluarga dia?
Chorong: Keluarga dia dekat Busan. Tapi takkan lah dia boleh sampai dekat Busan dalam masa yang singkat. Polis dah pergi sana tapi yang adanya adalah omma, appa dan adik dia je.
Hayoung: Tapi unnie , kita still lagi boleh jejak Naeun kan?
V: Maksud awak?
Hayoung: Unnie! Takkan unnie tak ingat?
Bomi: Ah, majayo. Betul apa yang Hayoung cakap.
Eunji: Ouh, rantai tu? Rantai tu ada alat penjejak!
Chorong: Ye ke? Unnie tak ingat?
Jungkook: Rantai apa ni?
Namjoo: Masa kita nak pergi meeting hari tu, kami ada bagi rantai alat penjejak dekat Naeun in case dia ada buat benda tak elok.
Chorong: Tapi unnie tak ingat kod rantai tu.
Bomi: Bukan ke tarikh kita jumpa?
Chorong: 1904? Jom try.

Chorong mengeluarkan phonenya lalu mencabut rantai di leher untuk discan dan memasukkan kata laluan yang dikatakan oleh Bomi itu tadi. Setelah 5 minit, keluar lokasi semua rantai itu berada. 5 rantai berada di lokasi yang sama manakala 1 rantai lagi berada  di hujung kawasan bandar Seoul.

Chorong: Dah dapat! Naeun sekarang dekat hujung bandar Seoul.

Semua orang yang berada di situ segera mendapatkan kenderaan mereka untuk ke lokasi yang diucapkan Chorong.

Bersambung...

TRUST ME~ SNE&JJKWhere stories live. Discover now