Part 13

26 3 0
                                    

Minwoo: Ouh, Jungkook. Kenapa datang jumpa saya ni?
Jungkook: Saya nak tanya sesuatu ni.
Minwoo: Tanya je. Kalau ia soalan susah, saya takkan jawab.
Jungkook: Betul ke Naeun dah pergi ke Amerika?
Minwoo: Mana kamu dapat tahu ni?
Jungkook: Wae dia pergi sana?
Minwoo: Saya akan bagitahu kamu kalau kamu cakap siapa yang bagitahu kamu.
Jungkook: Ms. Jihye yang bagitahu. Sekarang , cakap semua nya dekat saya.
Minwoo: Macam ni, saya ada abang yang jadi doktor pakar bedah dekat sana. Abang sulung saya tu nama dia Minki. Dia bertahun jadi doktor kat sana. Dan semalam saya tanya Naeun apa yang boleh saya buat untuk dia. Dia cakap dia nak ke Amerika untuk jalani pembedahan dengan Minki hyung. So, saya tak boleh nak bangkang dia. Jadi, saya ikutkan je apa yang dia nak. Lagipun Miyeong noona benarkan dia pergi. Kenapa awak tanya pasal dia ni?
Jungkook: Kenapa ketua tak halang dia?
Minwoo: Jungkook, saya tak boleh nak halang dia lagi. Ini semua demi nak selamatkan kesihatan dia.
Jungkook: Habis macam mana dengan pangkat agent dia?
Minwoo: Dia sepatutnya dah lama jadi bertugas sebagai trainer. Tapi dia hold dulu sebab nak tunggu kamu semua. Kalau hujung tahun ni , kamu semua dah grad, maknanya dia dah boleh jadi trainer dekat ibu pejabat kita. Ada apa-apa lagi soalan? Kalau tak de, boleh keluar sekarang. Saya ada meeting penting kejap lagi.
Jungkook: Takde. Kamsahaeyo, ketua.

Jungkook bangun untuk keluar dari bilik ketua.

Minwoo: Kejap. Kamu Jeon Jungkook kan?
Jungkook: Nae.
Minwoo: Naeun ada tinggalkan surat untuk kamu.
Jungkook: Nae. Komapsumida.

Jungkook mengambil surat tersebut lalu keluar dari bilik tersebut. Dari ke kelas, Jungkook menuju ke taman sebaliknya. Dia duduk untuk membaca surat tersebut.

To Jungkook or Jeon Jungkook,

      First of all, terima kasih sebab selamatkan saya dari Daehyun. I really appreciate it. Awak sanggup gadaikan nyawa untuk selamatkan saya. Mianhaeyo. Mian sebab tak pernah nak berterus terang dengan awak. Tentang abang sepupu awak, tentang apa yang Daehyun dah buat dekat saya. Saya sedar yang saya banyak berkasar dengan awak. Saya hampir nak bunuh awak masa dekat kantin dulu. Saya cakap dengan cara yang kasar dengan awak. Sorry for everything. Sepatutnya saya percaya cakap awak supaya tak rapat dengan Yoona dengan Yuri, tapi saya terlalu buta untuk menilai apa yang dorang pernah buat dekat saya. Mian. Bagitahu dekat BTS dan EXO yang saya mintak maaf dengan dorang sebab dah terkasar bahasa dengan dorang. Sehun pun! Cakap dekat Apink, kamsahaeyo sebab tolong saya kawal nafsu pembunuh saya ni. And saya minta awak tolong jaga omma, appa dan yang penting Dongwoon oppa untuk saya! Dan yang paling saya nak ialah awak jaga diri awak. Jangan sakitkan hati yeoja lain macam yang awak buat dekat saya. Jangan cederakan diri awak demi nak selamatkan orang. Jaga diri awak baik-baik! Last, mungkin saya tak pernah nak bagitahu ni selama kita pernah couple, tapi, saya rasa saya perlu ungkapkan sekarang jugak. Saranghae ❤️, JJK!!

Your love,
SNE....

Jungkook mengeluarkan air matanya selepas membaca surat dari Naeun. Sudah lama dia ingin mendengar perkataan itu dari mulut Naeun sendiri namun Naeun sering berkata dia malu untuk mengungkapkan ayat tersebut dan ia menyebabkan Jungkook sering merajuk dengan Naeun.

Skip
Setelah puas menangis, Jungkook melipat surat tersebut lalu memasukkan ke dalam poketnya. Dia berjalan ke kelas yang terletak tidak jauh dari taman. Sewaktu dia masuk ke dalam kelas, dia mendapati semua mata memandangnya.

Jungkook: Wae korang tengok macam tu? Macam baru tengok hantu je?
Baekhyun: Jungkook, kau baru menangis ke?
Jungkook: Nangis? Buat apa nak nangis? Mata saya masuk habuk la , hyung.
Chanyeol: Ye ke? I don't think so..
Luhan: Macam mana dengan Naeun?
Jungkook: Dia dah pergi ke Amerika dengan helikopter peribadi ketua. Dia nak dirawat kat sana dengan ayah saudara dia. Dia suruh saya tolong minta maaf dengan EXO dan BTS hyung sebab banyak berkasar dengan korang.
Chen: Wae dia nak mintak maaf? Kami faham je dengan situasi dia. First tu memang lah aku pelik, Wae Naeun dah banyak berubah? Macam tu je. Takde nak marah-marah dekat dia.
Jin: Betul tu. Kami takde pun nak marah.
Jungkook: And dia cakap terima kasih dekat Apink sebab dah tolong halang nafsu pembunuh dia.
Baekhyun: What?! Maknanya korang dah tahu pasal dia ni mula-mula lagi lah , Apink?
Chorong: Sebenarnya ya. Kami yang tolong hantarkan Naeun dekat sekolah masa dia mula-mula sampai tiga bulan lepas. Pastu kami tengok dia lain macam je sebab tu kami datang jumpa Ms. Jihye and jelaskan semua dekat dia. Then, cikgu minta kami supaya pindah sekolah sini.
Suho: Sebelum ni, korang sekolah dekat mana?
Chorong: Kami? Kami dah jadi trainer dekat ibu pejabat. Sepatutnya memang dari awal Naeun kena join kami. Tapi Naeun bagi alasan Naeun nak tunggu dorang graduate sebab nak bertugas sekali dengan BTS dan EXO.
Baekhyun: Jadi, korang ni sunbae la?
Namjoo: Nae.
Suho: Ouh, anneongseyo sunbaenim.
RM: Anneongseyo , sunbaenim.
Chorong: Tak payah nak sunbae-sunbae bagai. Kita kan dah kawan sekarang.
Jimin: Jungkook , takkan takde pesanan dia untuk kau?
Jungkook: Dia just suruh saya take care je.
Suho: Tak pe la , Jungkook. Mungkin korang takde jodoh buat masa sekarang. Tapi mana tahu pada masa yang akan datang, korang bersatu kembali. Aku pasti yang dia pun masih sayang dekat kau.
Luhan: Betul tu. Aku kenal Naeun. Dia takkan mudah lupakan orang yang dia cinta macam tu je. Kalau tak caya, tanya Sehun ni.
Sehun: Wae tanya Hun pulak?
Luhan: Kau kan kawan sekelas dia sejak dulu lagi.
Sehun: Memang lah dia jenis tak mudah nak lupa orang yang dia cinta. Tapi dia jugak tak senang nak lupa apa yang orang dah buat dekat dia.

Mendengar jawapan dari Sehun itu, Luhan menampar belakang leher Sehun.

Luhan: Ish, kau ni dah kenapa? Orang suruh bagi dorongan bukannya bagi sindiran. Jungkook dah la tengah sedih sekarang. Kau tu dah tambah kesedihan dia lagi.
Sehun: Ish, tadi suruh bagi respon. Ni bila orang dah bagi respon dia pukul orang pulak. Ni yang malas ni.
Luhan: Kau nak merajuk dengan aku ke? Kalau kau nak merajuk, baik kau pergi. Buat menyampah je tengok muka kau.
Sehun: Hyung jahat! Eun , kat mana la kau sekarang? Luhan hyung tengah buli aku ni! Kalau kau ada , mesti kau smack down dia kan?
Luhan: Naeun takde kat sini so, kau boleh berambus.
Sehun: Hyung jahat!

Sehun berlalu ke tempat nya manakala yang lain hanya mentertawakan perangai Sehun yang tidak ubah seperti seorang budak kecil.

Bersambung....

TRUST ME~ SNE&JJKWhere stories live. Discover now