Part 1

4.8K 135 6
                                    

Pusat Perubatan Special Force

"Terbaiklah Ad, sekali lagi kau perform boek punya," sakat Mael sambil mencuit tangan kiri Ad yang berbalut.

"HAHAHAHHA" bergema bilik rawatan dengan gelak tawa ahli pasukan apabila menceritakan peristiwa manis mereka semasa pertempuran, siapa cakap pasukan penyelamat ini 24/7 bengis . Kalau nak tahu, tentera ke polis ke APM ke mana- mana pasukan penyelamat yg lain lagi masuk air.

Namun hanya tinggal saki baki ketawa setelah Panglima Jaafar memasuki bilik rawatan tersebut . "SELAMAT PAGI TUAN!!" Ucap mereka tanda hormat .

"I have special job for you Ad," Kata Panglima Jaafar kepada Ad. Lalu dia menyerahkan satu sampul berwarna koko cerah dan disambut baik oleh Ad.

"Terima Kasih, Tuan" Balas Ad.

"Latihan kamu dah mencukupi, menunjukkan kemampuan kamu untuk melindungi orang lain," Kata Panglima Jaafar.

Suasana bilik kembali binggit dengan tepukan dan sorakan dari ahli pasukan. Kini Ad telah dihantar ke Pasukan Khas baharu yang boleh  dikatakan TEAM BODYGUARD .
.
.
.
.
Kediaman Ad

Usai mandi, Ad terus ke ruang tamu. Dia merebahkan punggungnya ke atas sofanya yg gebu, Ad bermonolog dalam hatinya, "Fuhhh, akhirnya Ad berjaya habiskan latihan Mak Abah. Seandainya mak abah masih hidup, mesti korang bahagiakan sebab anak mak abah jadi seorang yg berbakti kepada negara dan bangsa. Along, aku dah tunaikan janji kau kepada Mak Abah, semoga korang semua tenang di sana. Tunggu Ad ya Along Mak Abah." tanpa disedari air matanya gugur kerana terlalu rindukan ahli keluarganya yang telah meninggal akibat kemalangan jalan raya .

M Y   B O D Y G U A R D Where stories live. Discover now