6: Boy With Luv

360 41 5
                                    

Pagi ini taehyung sudah berada dipejabat. Setelah sekian lama asyik menghadap laptop itu 24 jam. Akhirnya dia menghentikan daripada menekan keyboard itu.

Letih bila jadi lagi tadi asyik menekan sahaja. Tubuhnya terasa pegal sekali. Begitu juga dengan tekuk kepalanya. Sakit sangat.

"Tae!"
Panggil salah satu rakan sekerja taehyung yang kini sudah bersiap untuk keluar dari pejabat mereka.

"Hm,"
Jawabnya. Kembali mendongak pada gadis yang kini sudah menjadi teman sekerjanya.

"Tak makan ke? inikan waktu rehat?"
Jelas perempuan bernama park chaeyoung itu lebih tepatnya rose. Taehyung mengelengkan kepalanya dia kene siapkan laporan yang disuruh oleh majikanya itu. Kalau tidak siap, mampus entah bila lagi dia nak siap.. Tak mungkin nak stay je kat pejabat sampai malam. Dia dahlah jenis penakut pulak tu.

"Tak, kau pergi jelah rose.. aku siapkan benda ni." Kata taehyung.

"Kalau macam tu, aku belikan something untuk kau. Nanti kalau kau tak boleh turun pergi cafe. Kau boleh makan dekat pejabat. Tak elok lewatkan makan tengahari." Ujar rose. Taehyung tersenyum. Banyak banyak staff di sini. Rose je yang banyak habiskan masa bersamanya. Mungkin sebab taehyung ini jenis yang anti sosial. Entahlah tapi dia rasa dirinya begitu.

"Thanks rose!"

"Anything for you babe!"
Kata rose sambil mengenyit mata kirinya pada aku. Aku hanya tertawa melihat gelagat rose. Sekarang pejabat dah kosong sebab yang lain semua turun makan kat cafe. Kecuali aku je.

Dah nasib badan nak buat macam mana. Keluh taehyung sambil memijat-mijat tengkuk belakangnya yang terasa kram itu.

Ting!

Tak lama telefon aku pun berbunyi ada chat yang masuk dari jungkook. Aku tersenyum lebar bila dapat chat dari jungkook.

Kookie
Penat ke?
Sakit belakang?

Aku tersenyum. Kadang aku harap sangat dia ada dekat depan aku. Dia selalu je tahu yang aku ni tak sihat ke? sakit ke? kesepian ke? ada je dia tahu..

Entah macam mana dia tau tu, aku dah tak peduli sangat. Sebab aku selalu rasa yang dia caring sangat dengan aku.

Taetae
Haah, sakit sangat!

Kookie
Kesian dengan kesayangn
saya ini..

Tiba tiba je pipi taehyung merona merah. Hais, hanya jungkook yang mampu buat dia terasa malu macam ni. Habis merona merah pipi dia. Dah macam ketam rebus dah.

Taetae
Banyaklah sayangnya tu.

Kookie
Tak makan ke,
pergilah makan.. sekarang
waktu lunchkan?

Namja Cantik itu tersenyum malu. Seandainya jungkook betul-betul berada disini, hari hari taehyung akan pergi kerja sebab ada penyemangat.

Taetae
Sekejap lagi, tae kene
siapkan laporan dahulu..

Kookie
Takpelah, biar kookie yang hantarkan
makanan untuk tae.. ye!

Taehyung terdiam aneh. Kalau jungkook hantarkan makanan maksudnya jungkook akan datang ke sini. Alamak, dah bersedia ke taehyung nak jumpa dengan jungkook.

Taetae
Mwo, kookie nak hantarkan makanan?
Kookie tahu ke tempat kerja tae.

Kookie
Rahsia. But tunggu tau!

Taehyung merasa sedikit gelisah. Dia takut kalau jungkook benar benar datang ke sini. Persoalanya sekarang ini bagaimana jungkook boleh tahu kalau dirinya berkerja disini. Atau jungkook sekadar ingin mempermainkanya.












Keheningan yang melanda, tiba tiba sahaja pintu bilik pejabatnya terbuka. Rose berjalan masuk sambil memberikan kantung plastik yang berisi bekal makanan.

"Apa ni?"
Tanya taehyung.

"Itu, tadi ada orang datang.. dia kata bekal ni untuk kau." Ujar rose. Taehyung tiba tiba sahaja mengambil bekal makanan itu dengan teruja.

"Kau ada nampak muka dia."

"Hm, tak nampak pulak sebab dia pakai cap hitam dengan mask putih. Jadi memang tak nampaklah.." Taehyung menatap bekal itu dengan penuh cinta. Mungkin inilah yang jungkook katakan.

"Thanks."

"Eceh, siapa tu? ke boyfriend kau?"

"Yak! mana ada!" Teriak taehyung tidak terima. Pipinya jangan ditanya sudah merona habis saat ini. Perasaanya kali ini seperti orang yang sedang dilamun cinta. Mabuk kepayang.

"Eleh, cakap jelah boyfriend kau." Lalu rose berjalan meninggali ruangan taehyung. Namja cantik itu melihat ada sticky note yang tertampal pada penutup tupperware itu.

"Makan banyak banyak ye sayang! take care of yourself!"

-JK-

Taehyung tersenyum gembira. Ternyata makanan itu adalah nasi goreng kimchi yang sangat lazat. Tiba tiba sahaja perutnya jadi lapar.

Ting!

Telefonya berbunyi. Cepat cepat dia bukak mesej dari jungkook.

Kookie
Maaf kookie dapat buat nasi goreng je.
Tadi pun masak terburu-buru.

Taetae
Jadi kookie yang masak?

Kookie
Iya, kenapa?

Taetae
Thanks you so much!







"Aku rasa macam dah mula jatuh cinta dengan jungkook.. Haish, apalah macam budak budak je.."









Tbc.

Tbc

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐂𝐡𝐚𝐭𝐭𝐢𝐧𝐠 [𝐊𝐕]Where stories live. Discover now