10👨‍🏫💖

149 8 2
                                    

Momo POVs

Harinya sudah tiba....
Hari peperangan Badar dimulakan...

Takdela gurau je BHAHAHAH

Harini hari exam la sebab tu peperangan...
sebelum aku turun nak sarapan, aku check lu barang peperangan macam pen,pembaris,pensel pemadam semua tu and jangan dilupa buku nota ringkas untuk bacaan akhir².

Heh kdg² aku bole terlupa last minute hehehhe.

'Selamat Pagi~' kataku sambil menuruni anak tangga.Aku nampak semua dah ade kat bawah tengah sarapan.

'Momo dah ready nak exam?' tanya mama sambil menghulurkan sekeping roti.'Hehe cam biasa je agak gementar sikit'.Balasku sambil makan roti tu.'Momo kan pandai... Papa yakin kamu boleh.'
kata papa yang support aku.

Skip at Seoul High School.

'You can do it Momoring,Kalau kamu lulus semua paper,Abang lanje kamu ape² je yg kamu nak.' Kata Namjoon sambil tersenyum.

'Hah? Really? okay i'll try my best' kata Momo dan terus keluar dri kereta dan masuk kedalam pagar sekolah.

Kawasan sekolah sekarang ni amat lain.Sebelum ni semua pelajar ada yang sedang main kejar²,ada yang membawang kat pondok.Tapi sekarang semua tgh baca buku kat situ.

Rosè POVs

'Haha kenapelah lambat sangat drg ni...'kata Rosè sambil mengerling sekilas jam tangannya.
'Mmm maybe jalan jam kot?' Tebak Tzuyu.'Masalahnye sekolah kita ni mane ade lalu highway paling tidak pun traffic light ade 2 je.' Kata Rosè.

'Haiiii' Ucap Momo dan Lisa yang baru sahaja tiba di meja yg diduduki oleh Rosè dan Tzuyu.

'Lambatnye...'Kata Rosè.'Lambat 5 Minit je...lagipun tdi aku tengah kemas beg.' Kata Lisa sambil menocangkan rambutnya.'Nampak sangat kau tergesa-gesa,Rambut pun x sikat..Ape punya pelajar la kau ni.' Kata Rosè dengan Nada yang memerli.

Perhatian kepada semua pelajar Gred 5 sila masuk kedalam dewan sekarang.Peperiksaan anda akan dimulakan sebentar lagi.Sekian Terima Kasih.

'Aaaaaa!!! seramnyerrrr nak je terjun Longkang.' Kata Tzuyu sambil menyerabutkan rambutnya.
'Janganla takut tzuyu,kita kena percaya dengan diri kita.And Saya Yakin soalan ni senang klau kita dah baca buku or kita faham apa yang soalan tu nak.' Kata Momo sambil tersenyum.

'Hmm okay... so kita jumpa nanti tau waktu rehat.GoodLuck Girlss!!!!!'Kata Tzuyu sambil melambaikan tangannya kepada Rosè dan Momo.

Tzuyu dan Lisa berada didalam bilik peperiksaan manakala Rosè dengan Momo dekat dewan.Cam biase sebab pelajar sekolah ni ramai.

Momo POVs

Bila kertas exam tu datang je kat meja aku,aku terus capai pen dan tunggu arahan dri pengawas peperiksaan untuk menulis nama diatas kertas tersebut.

Setelah selesai kami diberi peluang untuk menilik soalan² yang ada memandangkan kami terawal 5 minit jadi kami boleh membaca soalan² yang ada disitu.Ada mcam² jenis soalan cam jenis objektif, subjektif dan soalan yang kita kena pilih 2 daripada 3 soalan dari kertas tu.Ofcoz yang tu Essay sebab ni paper BI.

Aku kerling jam dan masa menjawab telah bermula.Aku mula menjawab soalan tersebut dengan berhati2 takut-takut salah jawab ke an?.
Syukur kepada Tuhan soalan-soalan tu senang² je.
Aku amik masa dalam 30 minit untuk menjawab soalan Objektif dan Subjektif dan tinggallah 2 soalan Essay.

Ok kelemahan aku adalah Essay sebab bila aku buat Essay panjang² mesti ada yg terlebih patah perkataan.Dahla kena potong markah.

1 jam 10 minit telah pun berlalu maka siaplah jawapan soalan² tu.Aku mengeluh lega dan mula menyemak kembali soalan² itu.Baik kita check sendiri dripada pengawas peperiksaan tu yang check sbb klau dia check sumpah seram.

[C] MY TEACHERWhere stories live. Discover now