BAB 7

65 6 0
                                    

Ketika kami sedang belajar subjek Geografi tiba-tiba semua pelajar diminta untuk turun ke dewan sekolah .Semua pelajar termasuk aku bersorak gembira kerana kami tak perlu sambung belajar cikgu minta kami membawa beg supaya tiada kecurian berlaku dan kami hanya menurut.Setibanya di dewan kami diminta untuk duduk di dalam barisan kelas masing- masing selepas itu cikgu mula bercakap ,"baiklah tujuan kamu semua dipanggil ialah kerana cikgu ingin bertanya ada atau tidak di antara kamu ingin menyertai pertandingan tilawah dan hafazan peringkat sekolah kamu boleh memilih salah satu atau keduanya sekali sesiapa yang berminat untuk masuk boleh bagi nama kepada ustaz hafiz ya.

              Aku terfikir sama ada nak masuk salah satu atau keduanya aku bertanya kepada rakan sekelasku  diaberkata" rasanya kau masuk salah satu jelah boleh bagi peluang pada yang lain kalau mereka nak masuk , nendengar katanya aku terus bersetuju dan aku mengambil keputusan untuk masuk hafazan. Sewaktu aku baru sahaja ingni bangun aku terdengar sorakan daripada semua pelajar aku terus mengangkat muka dan aku ternampak zahran sedang menulis nama di atas kertas dan aku tahu  itu adalah kertas yang terdapat nama pelajar yang ingin menyertai pertandingan hafazan tersebut aku sempat bertanya kepada rakan di sebelah ku "kenapa mereka bersorak" dia jawab sekolah kita akan menjadi tuan rumah jadi semua orang mungkin dapat mendengar suara zahran nanti . Aku berjalan ke hadapan untuk memberi nama kepada ustaz hafiz dan aku lihat muka zahran kemerahan menahan malu .

Selepas mengisi nama sesiapa yang tak masuk pertandingan diminta diam manakala yang memberi nama tadi diarahkan ke surau sekolah akku hanya mengikut arahan.

sampai sahaja kami di surau ustaz menyuruh kami memilih satu surah untuk dibaca di hadapan pasangan kami kerana kami akan menghafaz di hadapan pasangan kami sebagai permulaan  pasangan kami akan dipilih oleh  cikgu jadi kami tak boleh membantah. setelah beberapa minit namaku  disebut oleh cikgu, yang mengejutkan adalah aku berpasangan dengan zahran 

Aku rasa happy gila sebab aku dapat berpasangan dengan crush sendiri oh ya aku lupa nak bagitahu selepas peristiwa dalam kelas haritu  rasa aku dah crush dengan zahran

sorry pendek author takde idea

Ketua Kelas Hafiz Al-Quran Itu Milik AkuWhere stories live. Discover now