tujuh

2.8K 370 76
                                    



" saya akan bertanggungjawab" tanpa gagap dan ragu ragu. jejaka itu berkata dengan wajah serius. membuatkan pasangan tua itu tergamam.

" kau yakin,jimin ?" puan kim mengangkat keningnya. ragu ragu dengan jejaka muda berumur 19 tahun dihadapannya. langkah kaki diatur mendekati jejaka itu.

" saya yakin. saya akan bertanggungjawab ke atas junhyun dan anak dalam perut tu " sekali lagi jimin cuba meyakinkan ibu kepada gadis yang dicintainya itu.

" okay, kalau macam tu, bertanggungjawab mulai sekarang !" tangan junhyun ditarik dan tubuh kecil itu ditolak ke arah jimin. jimin memegang gadis itu.

" kau bawak pompuan yang mengandungkan anak kau ni pergi. keluarga kau kaya, jaga dia. dan mulai harini, aku tak mengaku dia sebagai darah daging aku"

" omma !" seokjin menjerit. tak percaya dengan kata kata wanita tua itu. esakan junhyun semakin kuat kedengaran. jimin sedaya upaya memeluk gadis itu untuk menenangkannya.

" DAH, KAU BERAMBUS DARI SINI ! AKU TAKNAK TENGOK MUKA KORANG BERDUA, DAH ! PERGI !" tangan jimin dan anaknya itu ditarik dan ditolak keluar.

" omma !" junhyun teresak esak menangis.

" sape omma kau ha ? aku takde anak yang bodoh macam kau !" terus sahaja pintu rumah itu ditutup. bahu junhyun terhinjut. terus sahaja dia mengetuk pintu kuat kuat.

" omma ! bukak omma ! tolonglah omma ! OMMA !" tangan masih tidak berhenti mengetuk pintu rumah itu.

jimin mendekati gadis itu. tubuh gadis itu dipeluk erat. cuba menenangkan gadis dihadapannya.

" jimin, saya nak omma"

" takpe, sayang. kita buktikan pada omma, okay ?"

[√] Two Lines | 지민Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt