다섯

148 21 207
                                    

Yeosang membuka matanya perlahan-lahan apabila terasa ada air di mukanya .

" Renjis lagi weh renjis "

" Bangun woi bangun "

" Jangan kacau budak tu ! " Seonghwa menarik Wooyoung dan San daripada terus mengganggu Yeosang .

Yeosang yang sudah sedar sepenuhnya itu terus bangun dari pembaringannya . Dia renggangkan badannya kerana rasa sakit di belakang . Yeosang memandang member-membernya yang tengah pandang dia .

" Kenapa berkumpul dekat aku ni ? "

" Apa jadi dekat kau ? Macam mana kau boleh ada dalam lubang tu ? " Hongjoong bertanya . Yang lain hanya menanti cerita daripada Yeosang .

" Lubang ? " Yeosang berfikir sebentar apa yang jadi pada dirinya .

" Ouh lubang yang ada tengkorak dekat dalam tu ? "

" Oi jangan cakap perkataan tengkorak tu kuat-kuat , dah malam ni " kata Mingi yang masih dalam ketakutan itu . Dia trauma dah dengan tengkorak tuh .

Ceh dulu trauma dengan kuali hahaha ytjt .

" Ha cerita lah apa jadi "

" Begini kisahnya . Waktu tu aku nak buang sampah , aku pergi lah tepi rumah kut kut kalau ada tempat untuk buang sampah . Lepas tu aku ternampak lah satu lubang ni . Aku pun pergi lah dekat lubang tu untuk buang sampah . Sampai je dekat lubang tu , aku terkejut bila tengok ada tengkorak dalam tu . Mula-mula aku nak main campak je sampah tu tapi tiba-tiba aku rasa macam ada orang tolak aku dari belakang . Sebab tu aku terjatuh dalam lubang tu " dengan gigihnya Yeosang bercerita , yang lain fokus dengar .

" Ada orang tolak kau ? Siapa ? Kau ke ? " San memandang Yena .

" Eh kau tuduh aku pulak "

" Kau ni , takkan lah Yena nak tolak Yeosang dalam lubang tu . Kan namchin dia tu . Lain lah kalau dia tolak kau " balas Hayoun .

" Tapi dekat luar tadi just Yeosang dengan Yena je yang ada . Siapa pulak yang nak tolak kau ? " Pertanyaan daripada Jieun itu membuatkan semua orang tertanya-tanya , ada yang dah seram sejuk dekat situ .

" Eyy jangan lah pikir lagi weh benda ni . Aku dah takut ni . Bila kita boleh balik rumah ni ? Aku tak nak duduk sini lama-lama "

" Sabar Mingi sabar " Hongjoong memeluk Mingi .

" Aku tak tahu bila kita boleh balik . Disebabkan kita dekat tengah-tengah hutan , aku nak call minta bantuan pun tak boleh sebab tak ada signal " kata Minha .

" Haduh aku tak nak terperangkap je dekat sini " San dah buat muka sedih , teringatkan shiber di rumah .

" Dah lah , kita pikir esok je cara nak keluar . Semua pergi tidur , tenang kan minda " kata Hongjoong , mereka semua pun bangun untuk masuk ke bilik .

" Alah hyung , takut lah nak tidur "

" Tak payah tidur "

Semua pun berlalu naik ke tingkat atas , walaupun masing-masing rasa tak sedap hati , tapi tidur itu penting .

Jongho orang terakhir yang nak naik tangga itu , tiba-tiba ternampak sticky note yang ditampal di pemegang tangga . Jongho mengambilnya .

" Permulaan ? Permulaan apakah ? "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Permulaan ? Permulaan apakah ? "

" Oi Jongho ! Tak nak naik ke ? Nak tidur dekat ruang tamu tu ? " Yunho memandang Jongho yang masih lagi berdiri di depan tangga .

Jongho pun menyimpan sticky note itu lalu dia berlari naik ke atas .

***

Suasana waktu malam itu sunyi sepi , masing-masing dah tidur . Tiba-tiba Yena terbangun kerana rasa haus . Dia memandang Jihyun yang tidur di sebelahnya .

" Hyun , bangun " Yena menggoyangkan bahu Jihyun . Jihyun yang rasa lenanya itu terganggu terus bangun dan memandang Yena .

" Kenapa ? "

" Jom teman aku pergi dapur , aku haus lah "

" Ha yelah , cepat "

Yena dan Jihyun keluar dari bilik mereka dan berjalan turun ke bawah . Keadaan di bawah sana gelap gelita . Yena membuka lampu dapur .

Selesai minum air , Yena menutup semula lampu dapur dan mereka berdua berjalan semula ke tangga .

" Kenapa gelap sangat ni duh ? " Jihyun mendekati Yena disebabkan dia takut gelap .

" Biasalah , kita dekat hutan "

Langkah punya langkah , entah macam mana Yena tiba-tiba terjatuh .

" Eh kau kenapa " baru saja Jihyun hendak menolong Yena bangun , tiba-tiba Yena ditarik turun ke bawah .

" Hyun ! "

" Yena !! " Jihyun hendak mencapai tangan Yena , malangnya tidak sempat . Dan Yena hilang di dalam kegelapan .

" Yah Yena ! Jangan main-main lah ! "

" Hyun , kenapa ni ? " Jihyun menoleh ke belakang , terlihat lah Minha , Hayoun dan Rachel yang baru keluar dari biliknya .

" Yena.. dia hilang ! "

" Ha ? Hilang ?! "

" Macam mana boleh hilang ? " Soal Minha .

" Aku tak ada masa nak cerita sekarang , pergi kejut yang lain "

Hayoun dan Rachel kembali semula ke bilik mereka untuk kejut member yang lain . Baru saja Minha dan Jihyun hendak ketuk pintu bilik namchin-namchin mereka , tiba-tiba Hayoun dan Rachel berlari keluar dari bilik dan mendekati mereka berdua .

" Weh Jieun dengan Hana hilang , diorang tak ada dalam bilik "

" Min unnie pun tak ada dalam bilik "

Kata Hayoun dan Rachel . Diorang baru nak kejutkan member diorang tu , sekali tengok tiba-tiba saja diorang tak ada . Makin serabut Minha apabila tiga lagi membernya turut hilang .

" Apa bising-bising ni ? " Hongjoong dan Yunho keluar dari bilik untuk lihat apa yang berlaku . San dan Yeosang pun keluar apabila terganggu dengan bunyi bising itu .

" Hana , Min , Yena dengan Jieun dah hilang ! "

" What ?! Hilang ?! "





TBC

Let's stream punch - nct 127 ! Saja promote , uhuk . And tidak lupa juga , mari stream can you see me ? - TXT ! Taehyun comel aaaa akbksksjsk .

ISLAND « Ateez Af »Where stories live. Discover now