bab 25

2.7K 68 6
                                    

"ishh aku nak bercakap dengan Adrian bukan dengan adik dia ini. menyibuk betul. potong mood aku nak enjoy" bebel Alaia sambil memasang anting-anting kegemarannya.

*ring**ring*

"ishh dia ini tak reti sabar betul." bebel Alaia lagi sambil mengambil telefonnya kembali dan di skrin telefon bimbitnya tertera nama Ben Gonzales.

"hello! sabar jap. aku tengah siap siap ini." kata Alaia dengan marah.

"cepat sikit Alaia. dorang itu dah tunggu lama dah sambil bersandar di keretanya.

"ye ye. nak siap dah ini." kata Alaia lalu bergegas mengambil handbag nya lalu bergegas keluar dari rumahnya. mereka terus bergerak menuju ke tempat yang mahu dituju.

 mereka terus bergerak menuju ke tempat yang mahu dituju

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Hi guys! Sorry i lambat sikit. Let's party." Kata Alaia kepada kawan kawannya yang berada di situ. Lelaki itu hanya tersenyum dan duduk di sofa itu melihat Alaia dan yang lain leka menari. Dia tak ada mood untuk enjoy ketika itu seperti hari hari yang lain. Alaia perasan melihat kawan rapatnya itu tidak turut serta bersamanya lalu pergi ke arahnya untuk memujuk.

"Alex! Buat apa dekat sini seseorang? Jom lah join sekali" kata Alaia lalu menarik tangannya untuk menari bersamanya.
"Tak apa lah kau pergi lah dulu. Aku nak duduk sini sebentar." balas Alex Benjamin itu. Alaia mendengar lalu terus pergi ke arah tengah pentas untuk sambung menari semula.

Beberapa minit kemudian, Alex Benjamin seakan akan bosan dengan suasana di dalam kelab tersebut lalu dia mengambil telefon bimbitnya dah melihat foto seorang gadis yang disukai olehnya, Rose. Kebetulan, Alaia pun duduk di sebelah Alex Benjamin akibat haus dan penat setelah menari. Alaia melihat wajah yang berada di dalam telefon bimbit Alex Benjamin itu dan merasa hairan seperti pernah dia melihatnya. Rupa rupanya...

"Ehh ini bukan Ariana ke?" ujarnya dengan hairan setelah merampas telefon bimbit Alex dari tangan lelaki itu.
"Ariana? Itu Rose lah. Kekasih aku. Cantik kan dia?" balas Alex Benjamin sambil tersenyum.
"Rose? Muka dia seiras adik my love lah. Takkan pelanduk dua serupa pula." kata Alaia sambil minum cecair yang berada di dalam gelas dinamakan sebagai koktail.
"Kau biar betul?? Aku tak percaya lah. Mana mungkin muka kekasih aku ada serupa dengan orang lain." balas Alex Benjamin lagi.
"Betullah. Sekejap, aku cari gambar Alaia itu kalau kau tak percaya kata aku." balas Alaia lagi lalu mengambil telefon bimbitnya dan dia gigih mencari dalam telefonnya gambar Alaia itu. Alex Benjamin hanya diam dan menunggu dengan sabar.
"Haaa ini gambar dia. Sama bukan?" kata Alaia dengan yakin.
" Omgg! How come muka kekasih aku serupa dengan dia ini." kata Alex Benjamin dengan riak wajah yang terkejut.
"Like i said before this to you. Mereka berdua ada wajah yang serupa tapi yang aku peliknya aku ada dengar beberapa cerita about adik kekasih aku ini masa aku ada kat overseas. Ada orang cakap dia dah mati but bila aku datang rumah kekasih aku itu ada pula dia itu. Pelik betul." kata Alaia yang mulai mabuk. Alex Benjamin hanya diam sahaja seakan akan terfikir dengan kata kata Alaia sebentar tadi.

'what if Rose kena tangkap and kurung di dalam villa itu dipaksa menyamar sebagai Alaia, adik musuh aku merangkap adik kepada kekasih Alaia?' - ujar kata hati Alex Benjamin sambil bermain dengan gelas yang dipegangnya itu.

______________________________________
Hi guys, sorry because lama sangat menyepi and didn't update any new chapter for you guys. I jadi tak idea bila nk taip for new chapter. Enjoy your reading and take care ❤️

Angel & DevilWhere stories live. Discover now