I : 041

152 30 18
                                    

» New Chapter? «---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

» New Chapter? «
---


PINTU bilik Medina kuak besar.









" Ni bilik Ed. Bilik Ad dekat sebelah. Nak apa- apa bagitahu je terus kat Ad. Tak pun ketuk je dinding kalau tak larat bangun. Okey? " Medina berdehem perlahan sebelum menarik begnya masuk.








Adni yang berada di muka pintu hanya mengeluh. Dia dan Medina masih belum berbaik di sebabkan hal yang melibatkan Ariq dan Furqan hari tu.








Medina yang sedang menggelilingi bilik itu terberhenti setelah terperasaan akan kehadiran Adni yang merenung lantai biliknya.







" Ad? " Adni mengangkat wajahnya memandang Medina.







" Kenapa ni? " Medina merapati Adni. Jejaka itu sekadar berdiam.







Tangan Adni di raih. Dia menggenggam jari jemari yang dua kali ganda lebih besar dari jarinya.







" Saya ni... Childish ke? " Mata Adni tepat memandang mata Medina.









Medina ketawa kecil sebelum menggeleng.









" Mana ada. Awaklah lelaki paling matang pernah saya jumpa. Kenapa awak fikir macam tu? " tangan mereka di hayunkan sedikit.











" Yelah. Saya buat banyak perkara tanpa berfikir panjang. Saya buat awak susah hati, buat orang lain sakit, buat awak menangis. Saya rasa saya masih budak- budak. " Medina tersenyum. Rambut abangnya di usap perlahan.










Entah kenapa dia suka bercakap dengan Adni begini. Dari dulu lagi kalau mereka berdua perlukan seseorang untuk meluah, cara ini yang mereka sering lakukan. Berlakon sebagai kawan. Itu saja solusinya.









" Awak janganlah fikir macam tu, Adni. Setiap manusia ada buat silap. Mana ada orang tak buat silapkan? Manusia tak sempurna. Macam tu juga awak, macam tu juga saya. Kalau awak ada buat silap, betulkan silap tu. Ambil pengajaran. " Adni mengetap vermilion nya.








Dia memandang lagi wajah Medina.









" Kenapa Ed baik sangat? Ad tak suka Ed baik sangat. Orang senang pijak Ed. Serius memang Ad ada rasa salah dengan apa yang jadi tapi semua ni berlaku sebab Ed. Ed terlampau baik. Ad rasa sebab kebaikan Edlah Tarique pijak kepala Ed. Macam mana... Macam mana kalau Ed pergi tinggalkan Ad demi nak tolong orang lain? Ad tak nak tau! Janji dengan Ad jangan baik sangat. Ad tak nak Ed bazirkan masa tolong orang sedangkan Ed pun susah. Boleh? " Medina mengembungkan mulutnya.











[OG] ISLAM | KSJWhere stories live. Discover now