| 04

1.2K 152 7
                                    

❝ Appa dengan eomma naik atas dulu, ya ❞ kata Jae Rim

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❝ Appa dengan eomma naik atas dulu, ya ❞ kata Jae Rim. Lalu ditarik pinggang Yoon Ri mengikutinya naik ke tingkat atas.

Tinggal Taehyung dan Jihyo sahaja yang berada ditingkat bawah itu. ❝ Mari, aku tunjukkan bilik kau. Beg eomma ini nanti biar aku yang tolong letak dekat depan pintu bilik diaorang ❞ ujar Taehyung.

Seraya itu dia dan Jihyo menaiki tangga menuju ke tingkat atas. ❝ Ini, bilik kau. Depan bilik kau pula, bilik aku. Jadi kalau kau nak minta apa-apa, datang ajalah bilik aku ❞ kata Taehyung.

❝ Nae, gumawo ❞ ucap Jihyo. Pintu biliknya itu dibuka dan dibawa begnya masuk kedalam. Pintu bilik itu ditutup sebelum dia baring di atas katil besar yang empuk itu.

Jam yang berada di dalam bilik itu, dipandang. Sudah lewat malam jadi dia membuat keputusan untuk mandi dahulu sebelum merehatkan badannya.

+++




Matanya perlahan dibuka sebelum dia menggeliat kecil. Lalu kepalanya disandarkan pada bahu katil. Jam yang berada di sebelah katilnya, dipandang.

Matanya dicelikkan sedikit sebelum matanya terbuntang luas. ❝ Lambatnya aku bangun hari ini ❞ ujar Jihyo sendirian.

Sudah masuk waktu tengahari jadi dia terus masuk ke dalam tandas untuk menyegarkan dirinya. Nasiblah hari ini hujung minggu.

+++

Dituruni anak tangga itu satu persatu. Lalu langkahnya dibawa menuju ke ruang tamu.

Jelas yang Taehyung seorang sahaja di ruang tamu itu sambil menonton televisyen.

❝ Kau dah bangun ? Baguslah ❞ ujar Taehyung yang menyedari keberadaan Jihyo disitu.

❝ Eomma dengan appa, mana ? ❞ soal Jihyo.

❝ Appa bawa eomma pergi beli barang dapur sebab barang dapur dahnak habis. Kau pergilah makan dulu, tadi eomma ada masakkan nasi goreng ❞ beritahu Taehyung.

❝ Ouh, okay ❞ balas Jihyo. Dapur yang agak besar itu ditujunya.

Tanpa dia sedar, Taehyung sedari tadi memerhatikan dirinya.

Manakan tidak, gadis itu hanya mengenakan crop top dan seluar separas pehanya. Menaikkan nafsu lelaki itu. Tetapi, dia cuba menahan kerana dia tahu hubungan dia dan Jihyo tidak lebih seperti abang dan adik tiri.

+++

to be continued .

STEPBROTHER | TaeHyoWhere stories live. Discover now