Prolog

13 1 0
                                    

Nama aku Erica, berjantina perempuan, nama panggilan Kitsune  sebab kenapa  orang memanggil aku Kitsune Oke ni aku baru nak cerita. Kehidupan aku yang normal berubah 100% dari kehidupan normal manusia biasa.


Kisahnya bermula dari kemalangan yang mengakibatkan aku koma selama 8 bulan, ketika usia aku 16 tahun. Selepas aku sadar dari koma aku rasa ada yang tak kena dengan diri aku. Aku boleh melihat Roh dan selama aku membesar tak pernah aku jumpa dengan Roh atau yang selalu kalian semua sebuat 'Hantu'!!!!.




Tak tahu salah apa mungkin sebab aku terlalu berlawan dengan benda yang tak berguna atau apa yang pasti aku boleh melihat ROH sebelum kemalangan 'Normal' selepas kemalangan 'Abnormal' WTF!!!. Yang paling ketara mata kiri aku berubah warna biru ke Merah!!??. Jadinya sebelah kanan warna biru dan di sebelah kiri warna merah. Well... normal lah kalau dah koma lama rambut akan jadi panjang.



Doktor kata itu kesan kemalangan tapi aku rasa tak macam tu sebab mata kiri aku boleh melihat sesuatu yang ghaib dan mata kanan aku normal. Apa itu boleh di katakan kehidupan normal manusia?.



Selepas aku sedar dari koma, aku menjalani pemulihan selama 2 bulan. Pemulihan aku berjalan dengan lancar, berkat bantuan 2 sahabat aku. aku di benarkan pulang dan bersekolah seperti biasa. Ketika aku sekolah pelbagai perkara pelik berlaku dekat aku contohnya mata kanan aku ketika focus ke satu tempat seperti gunung akan terlihat dekat lagi satu aku boleh dengar dan baca isi hati dan fikiran orang berdekatan dengan aku dan dari situlh aku dapat gelaran Kitsune tau. Rase macam hebat pulak hahaha.



Aku tinggal bersama makcik dan pakcik ketika berumur 11 tahun. makcik dan pakcik aku menjaga aku dengan baik sama macam anak mereka sendiri tidak ada pilih kasih. Aku bersyukur masih ada yang mau menjaga aku tetapi ketika umur aku telah memasuki 15 tahun aku mengambil keputusan untuk hidup sendiri.




Sebelum aku keluar dari rumah mereka ada berlaku perdebatan antara aku dengan makcik dan pakcik mereka tidak membenarkan aku duduk sendiri tapi aku berkeras tetap ingin duduk sendiri jadinya mereka mengalah dengan syarat selalu memberi khabar dan kalau ada masalah beritahu dengan mereka.



Mesti semua tertanyakan mana ibu bapa aku. Part ni yang masalah aku malas nak cerita. Kedua ibu bapa aku bercerai 6 tahun lalu. Ibu bapa aku selalu bertengkar, busy, ketika aku kecil aku di jaga oleh babysitter dan dari situ aku mula jadi seorang budak nakal dan susah di atur selalu sangat buat hal dan berkelahi di luar mau pun didalam sekolah.



Yup, aku seorang Bad Girl tapi bukan sebarangan Bad Girl semua keputusan di kelas akademik @kokurikulum always High dan yang paling penting aku selalu pergi ke kelas not skip any class. Terbaikkan aku.. Hahahaha. Dari itu juga cikgu pening mau teladan kan aku macam mana lagi.




Okey back to story, Ibu bapa aku hanya bankin kan duit bulanan ke akaun bank tidak pernah datang untuk menjenguk aku. Sewaktu aku ingin keluar dari rumah makcik pakcik aku mereka bagi kad bank yang beriisi duit begitu banyak makcik pakcik aku tidak pernah menggunakan duit yang ibu bapa aku bagi dan tepat pada umur 20 tahun ibu bapa aku tidak lagi beri duit bulanan. Well aku tidak kisah sama sekali makcik pakcik aku kata duit bulanan yang di bankin kan untuk tabungan aku ketika perlu. Mereka memang baik, aku sayangkan mereka lebih dari ibu bapa aku.

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Okey guys harap terhibur dengan cerita author ni. Cerita ni hanya rekaan semata-mata jadinya kalau ada yang pelik tu abaikan je hahahahaha.

Lagi satu jangan lupa Vote dan Comment tau.



I Can SeeWhere stories live. Discover now