1

230 62 35
                                    

"Eh pergilah! Aku tak ada anak macam kau! Pergi! Sia sia je aku kandung kau selama sembilan bulan selama ni! Dah tahu perangai kau macam ni, aku takkan sesekali lahirkan kau betina!" Halau ibuku. Aku sudah menangis tersedu sedan. Mataku sudah membengkak. Mataku dihalakan kearah papaku. Ku fikirkan dia akan selamatkan ku dari mangsa keadaan. Rupanya, useless.

Papa pandang aku tajam. Aku telan liur seketika. Mama pulak sudah bercekak pinggang. Sungguh, fitnah apakah ini sehinggakan aku terus terusan dituduh seperti ini? Abangku pulak senyum sinis memandangku. Dengan rupaku yang agak selekeh ini, memang menambahkan suasana menjadi lebih tegang.

Aku tak faham sebenarnya. Rupa je kot? Itupun nak dijadikan isu terbesar ke?

Bukk!

Aku tersentak.

Aku toleh pada benda lembut tapi kasar itu disebelah kiri aku.

Bagasi aku.

Hina sangatkah aku ini? Apa oleh kerana mamat itu dah jahanam kan hidup aku, dan sekarang aku terpaksa nak hadap semua ni? Kenapa mesti aku?

"Weh! Kau pergi jelah bawak beg busuk kau tu hahaha!!! Aku jamin, dengan rupa kau macam ni confirm tak ada orang nak kau hahahaha!!!" Sinis abang aku. Leon. Dia jahat. Seperti kakak aku, tapi sekarang dia tidak ada disini. Sekarang, dia berada di Canada bersama dengan suaminya. Dulu, dia pun ditangkap basah dengan suaminya. Kenapa papa dan mama tak halau kak Rosiah? Dan benda ni berlaku sekarang pulak terkena pada aku sendiri. Sejujurnya, aku tidak pasti apakah mereka adalah keluarga kandung aku atau tidak.

Aku hanya mampu menahan air mata yang degil nak mengalir. Aku sudah tidak mampu menghadap semua ini.

'Pergilah! Mereka tak suka kau! Kau pergi, barulah mereka akan hidup bahagia! Kau adalah anak haram sebab tu mereka tak sayangkan kau!'
Syaitan mulai membisik halus.

Ya. Betul. Aku akan pergi. Terima kasih kerana bisikan syaitan. Lantas, aku mengambil bagasi yang berisi bajuku lalu beredar dari situ. Air mataku lap dengan kasar sekali. Dihadapan rumah, kulihat lelaki itu pandang sinis kepadaku.
Dia lah lelaki yang jahanamkan hidupku. Aku tak pasti aku dara lagi ke tak, sebab aku tak rasa apa apa di bahagian sulitku.

Aku dengar lelaki itu memanggilku. Tapi aku tidak peduli. Aku nak pergi dari sini.

Ya Tuhan. Aku tidak kuat untuk pandang wajah lelaki itu. Aku berpaling kearah lain. Tidak sanggup rasanya. Aku terus berlalu tanpa pandang wajah serupa bapak syaitan itu.

"Woi pompuan! Tunggu! Aku panggil kau ni asal tak berhenti? Pekak ke?!" Dia cengkam lenganku. Kuat. Wajahnya tegang.

"Lepaslah..." Aku ingin dilepaskan olehnya.

"Itulah. Lain kali time aku panggil kau, jawab! Bukan nak lari bodoh!" Aku diperbodohkan.

"Lepas tangan aku lah sial!" Akibat terlalu marah, aku tinggikan suaraku. Dia pulak mengetap rahangnya. Marah ke? Tak tahulah. Tak nak tahu dan tak nak ambil tahu.

"Kau tinggikan suara pada aku?" Dia menyoal. Ku rasakan suaranya mendatar habis. Aku teguk liur. Kecut perut melihat wajahnya yang tanpa secalit senyuman. Kalau tadi elok sahaja senyum sinisnya walaupun sekadar mengejek.

Tanpa mempedulikan dirinya, aku terus pecut lari dari situ. Jantung berdegup kencang seolah olah hendak melompat keluar dari tubuhku ini. Semput juga nafas ku kerana bagasiku agak berat. Jadi aku dukung bagasi itu dan terus berlari.

"Woi sial! Tunggu! Jangan sampai aku dapat kau! Siap kau!" Lelaki itu mulai kejar aku. Aku? Apalagi lari lah sekuat hati. Gila nak tunggu lama.

°°°°°

Hari sudah menjelang gelap. Aku tidak mempunyai telefon bimbit untuk menghubungi siapa siapa. Dulu, kata mama habis belajar dulu baru boleh pegang telefon. Sekarang? Aku dah habis belajar pun. Itupun setakat tingkatan lima jelah.

Rasa seram pulak duduk kat bus stop ini. Sedang aku mengeluh nasibku ini, tiba tiba mataku tertancap sesuatu.

Itu... Bukan kereta dia?! Bala!!!

Aku segera mencapai bagasi ku lalu menuju kearah belakang bus stop itu. Mudah mudahan dia tak nampak aku lah sebab cahaya pada tiang lampu jalan raya itu agak terang.

Bumm! Bunyi pintu kereta ditutup. Enjin juga dimatikan.

Ah sudah. Apa dia nak buat kat sini? Tuhan! Aku takut!!! Jika betul lah dia jumpa aku disini, aku tak nak balik ke 'rumah neraka' itu. Walaupun mereka itu keluarga aku.

Krettt... Bunyi besi pulak berbunyi. Tanda lelaki gila itu melabuhkan punggungnya pada besi itu. Yalah. Aku tahu bunyi tu bunyi besi sebab aku dah duduk tadi.

"Manalah betina tu pergi? Kalau aku dapat dia sumpah aku takkan lepaskan dia hahaha! Sedap sial pussy dia tu"

Pussy? Sedap? Jadi... Jadi maknanya aku... Dah tak ada dara?!

Air mata mengalir deras saat terdengar bait bicara lelaki itu. Mahkota yang ku jaga selama bertahun tahun kini hancur pada sesaat sahaja. Tak guna! Aku janji aku akan balas dendam pada korang semua!!!

Isk... isk... Isk...

"Bunyi apa tu?" Bagaikan tersedar bunyi esakkan ku telah disedari, aku sudah kecut perut.

Bayangan lelaki itu semakin hampir. Tolong!!! Aku takut!!!

Kring kringgg!!!!

Bunyi telefon berdering.

"Hello? Apa?! Hah aku pergi kesana sat gi!" Dia terus naik ke keretanya dan berlalu dari situ.

Fuh. Aku urut dada. Rasa lega sedikit sebanyak.

Malam ni tidur jelah kat sini. Apa nak jadi jadilah. Aku dah tak kesah. Yang penting aku selamat dari keluarga syaitan tu.

Perlahan lahan aku membaringkan tubuhku diatas rumput. Dengan badanku yang penuh dengan bauan peluh, aku tidak peduli. Walaupun tidak selesa. Mungkin besok sahaja aku akan minta bantuan dengan kawan baik aku. Syaza. Dia lah yang selalu bagi aku nasihat supaya aku dapat bersabar dengan dugaan Tuhan ini. Pernah sekali, aku hampir tewas. Aku hampir bunuh diri dan nasib baik jugalah Syaza sempat menghentikan tindakan bodohku ini. Aku sangat berterima kasih kepadanya.

Perlahan-lahan, aku menutup mata. Lelahku tidak terkata. Beberapa saat kemudian, aku dibuai mimpi.










Keep read and vote for my story guy's! Don't forget to support my story!

SUFFERING › HIATUSWhere stories live. Discover now