prologue: destiny

114 7 0
                                    

Hutan itu mula terbakar. Rumah-rumah di situ juga terbakar. "Lari,gyu!jangan sesekali kamu berhenti kalau kamu tak jumpa tempat selamat!"arah encik hong ketua Kampung itu.

Badannya sudah terbakar sedikit. Air mata Beomgyu menitis. Dia mula bertukar menjadi serigala sebelum lari tinggalkan Kampung itu.

Kampung untuk serigala jadian Putih. Beomgyu lari selaju yang dia boleh. Bunyi jeritan penduduk Kampung menyayat hatinya.

Puak serigala Hitam. merekalah yang telah membakar Kampung tempat dia membesar. Dia takkan sesekali lupa kejadian itu.

Serigala Putih adalah keluarga angkatnya. Yang menjaganya sebaik sahaja ibu bapanya Mati dalam misi mereka.

Langkah Beomgyu terhenti apabila tiba di sebatang anak sungai. Kakinya jelas sekali Luka kerana berlari di dalam belukar yang penuh duri.

Dia Masih dalam bentuk serigala. Sebenarnya dia tak Tahu dia apa sebenarnya. Dia boleh berubah menjadi vampire dan serigala Putih.

"Hei,serigala kecil!awak cedera!"ujar seorang budak perempuan di belakang Beomgyu. Beomgyu tersentak. Dia mula mengeluarkan bunyi serigala untuk takutkan budak itu.

Tapi Malang sekali,budak perempuan itu langsung tidak takut. Budak itu menarik Beomgyu sehingga terbaring di pehanya.

Beomgyu tergamam. "Nama Saya Jin Seo!"ujar Jin Seo kepada Beomgyu. Beomgyu hanya memerhatikan Jin Seo yang membalut lukanya.

Dia Masih dalam rupa serigala. Sebaik sahaja Jin Seo siap membalut Luka Beomgyu dia mula mengusap Bulu serigala itu.

"Saya kena balik...nanti serigala hitam jumpa Saya!"ujar Jin Seo. Beomgyu tersentak mendengar serigala hitam keluar Dari mulut Jin Seo.

Jin Seo ketawa kecil. "Awak pun takut dengan serigala hitam?ermm awak kena pergi sejauh yang boleh,wahai serigala kecil. Saya juga akan pergi sejauh mungkin"ujar Jin Seo lagi.

Dia ingin bangun tapi ditangan Oleh serigala kecilnya iaitu Beomgyu. Jin Seo pandang Mata Beomgyu. Seolah-olah faham apa yang Beomgyu hendak bertanya Jin Seo menjawab.

"Sebab Saya manusia yang pernah terjebak dengan serigala tu...Tujuan mereka adalah bunuh Saya. Saya pergi dulu!"

Jin Seo terus lari tinggalkan Beomgyu. Budak itu berlari selaju yang dia boleh. Beomgyu mula berubah kepada manusia yang asal.

Kakinya yang di balut di sentuh. Dia tersenyum. Dia terhutang Budi dengan budak itu. Matanya berubah Merah iaitu vampire.

Dengan sekelip Mata dia teleport ke tempat yang lebih selamat. Macam mana dia boleh Guna kuasa vampire sedangkan dia tak pernah Guna sebelum ini?

Nap of Star(강태현)Where stories live. Discover now