C22

9 1 0
                                    

Special Note (warning!) : mostly dialogue in this chapter will be in English and cringe-worthy cheesy etc!


Seolhwa Cafe.


Cafe yang biasanya riuh, kini berada dalam keadaan senyap memandangkan semua pelajar sedang berada di dalam kelas. Namun, di bahagian luar cafe tersebut terlihat seorang pelajar perempuan sedang menikmati minumannya sambil melihat ke arah langit.



“mwohae?” tegur satu suara dan terlihat seorang pelajar lelaki dengan selamba mengambil tempat di sebelahnya.



“Chanyeol ssi, tak takut kena penalty ke ponteng kelas?” soal Bomi sambil matanya masih lagi merenung langit yang tidak terlalu cerah namun tidak juga mendung.



“tak. Sebab dekat sebelah aku ada pelajar The Black Society” seloroh Chanyeol seraya menyedut Iced Americano yang berada di tangannya.



Bomi mengalihkan pandangannya. Pandangan mereka sempat bertemu sebelum Bomi menunduk dalam kadar segera.


“mian” ucap Bomi perlahan.


“wae?” Chanyeol sedikit terkejut mendengar perkataan tersebut tiba-tiba keluar dari mulut gadis yang sangat istimewa buatnya.



“The beautiful fairy tales, the fluttering feelings, I thought that kind of love would come to me too. Tu apa yang aku selalu baca and aku fikir aku pun akan rasa benda yang sama. Maybe I was too young to know about love” luah Bomi.


“Mian. Aku ingat hubungan kita akan kekal tapi aku sedar apa yang aku baca dalam buku takkan pernah sama dengan apa yang jadi in real life. Aku tak tak tahu semua tu. As much as I’m young, you’re young too but I forgot that and I gave you a hard time” suara Bomi mula bergetar.



“Chanyeol-ah, you probably is upset and hurt too. You’re still too young to hold my tears and you won’t know what to do when it overflows. Rather than understanding you, I got mad and think only about me and my story” sambung Bomi. Kali ini, dia gagal menahan air matanya.



“sekarang aku dah tahu. Aku dah faham tapi.. aku tak dapat nak putar balik masa. You’re the love that I learned with my heart. It’s too late. You’re not by my side. But, our beautiful story will remain as the best memory of us”



Chanyeol meraih gadis tersebut ke dalam pelukannya. air mata Bomi semakin laju mengalir. Siapa sangka dia akan merindui kehangatan pelukan lelaki yang pernah dibenci.



“gwaenchana” Chanyeol cuba memujuk Bomi walaupun hatinya masih lagi sakit dek kerana tuduhan Bomi.



Chanyeol sangat berharap hubungan mereka dapat kembali seperti asal walau dia tahu perkara tersebut sangat mustahil selepas apa yang telah mereka berdua lalui.


***



Seperti ribut menyerang, keadaan yang tadinya tenang bertukar kecoh sebaik gambar Bomi dan Chanyeol sedang berpelukan dimuat naik di Chatroom rasmi Seolhwa High.



“wae?” soal Nayoung sedikit berbisik memandangkan Hwon ssaem sedang mengajar dan dia lupa membawa cellphonenya.



Mingyu menyerahkan ipadnya dengan berhati-hati.



“heol”



Pada waktu itu juga watak utama berita yang sedang hangat dibicarakan tersebut melangkah masuk ke dalam kelas.



Seperti tiada apa yang berlaku, Chanyeol menuju ke mejanya dengan tenang. Pandangan rakan-rakan sekelasnya diabaikan.



“Yeol-ah” panggil Mingyu namun diabaikan oleh Chanyeol. Dia tahu apa yang bakal sahabat baiknya itu tanyakan.



Nota yang berada di papan putih disalin tanpa meninggalkan satu perkataan pun.



Kini dia sedikit lega apabila hubungannya dengan Bomi tidak lagi seburuk sebelum ini.


***




Pada masa yang sama di Black Society’s Room.



Jiho, Byungchan dan Minhyun merenung Jinyoung sedari tadi.



“korang rasa apa perasaan dia sekarang ni?” soal Jiho.



Byungchan dan Minhyun menjongket bahu serentak.


Jiho hanya mengangguk tanda setuju. Dia juga tidak tahu apa yang sedang dirasakan oleh Jinyoung sebaik melihat gambar yang telah pun tersebar.

Bukan mereka tidak tahu Jinyoung telah lama menyimpan perasaan terhadap Bomi. Namun mereka tahu mereka tidak sepatutnya masuk campur dalam hal peribadi kedua ahli The Black Society itu.

***



[✔] SSBFA VI: LOVE is POISON [사랑은 독이다] [FINALE]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang