part 14

241 24 0
                                    

Keesokkan paginya, kelihatan semua pelajar kelas 5 Libra sudahpun berkumpul kerana sebentar lagi mereka akan ke lawatan sambil belajar. Ada yang teruja ada yang lagaknya seperti biasa.

"Sehun, macam mana semalam?" kata DO menguis siku Sehun. Sehun pun mengukir senyuman kecil dan mengangguk kecil kepalanya.

"Okeylah sikit."

Suho pun menepuk kasar bahu Sehun.
"Okey apa tu!! " katanya gembira.

Sehun pun mencari cari bayangan Jihyo sementara ahli Exo yang lain bergurau senda.

'Ah tu dia! ' bisik hati kecilnya. Dia melihat Jihyo kelihatan cantik pada pagi ini. Jihyo mengatur rambutnya messy bun sudah cukup membuatkan hati Sehun berdegup kencang.

"Wooo.. Tengok Jihyo tu. Cantik kan?! Komfom Sehun tu tengah dup dap dup dap sekarang nie kan? " usik Kris.

Sehun pula tidak lepas matanya memandang Jihyo. Tiba tiba sesuatu yang Sehun tidak suka menangkap pandangannya. Terdapat seorang pelajar lelaki sekelas menghampiri Jihyo sambil mengatakan sesuatu. Jihyo juga hanya mengangguk dan menunjukkan ekspresi wajahnya yang mong. Lelaki tadi sempat memandang Jihyo lalu tersenyum kecil.

"Er... Hai, Jihyo. Saya nak minta tolong awak sikit boleh tak? " kata Minho tersenyum.

"Ah, apa dia? "

"Tolong saya angkat kotak minuman nie, bolehkan? " kata Minho, sengaja memanjakan suaranya.

"Okey! Eomma pun suruh kena berbuat baik dengan orang lain. "

Jihyo pun setuju seraya Minho tersenyum melihat wajah comel Jihyo

.'Ahh...Jihyo... Kenapa kau bukan milik aku sahaja??' bisik Minho kecewa. Namun dia tiada niat untuk merampas Jihyo dari Sehun kerana dia tahu, Sehun amat menyayangi Jihyo dan dia terlalu protektif terhadap Jihyo. Namun, Minho tetap juga sengaja untuk meminta bantuan Jihyo agar dapat merapatkan dirinya dengan buah hatinya.

Sebelum tangan Jihyo sempat menarik kotak bersamaan dengan Minho, satu tangan lelaki menghentikan mereka. Sehun menjeling tajam Minho. Dia tahu niat Minho dan dia sudah dengar perbualan mereka tadi thanks to his superpower.

"Minho, why don't saya je tolong awak? Kenapa pula awak nak minta bantuan dari Jihyo sedangkan berlambak pelajar lelaki dalam kelas kita? " sindir Sehun. Minho sekadar tersenyum kecil, lebih kepada sinis.

"Gomawo, Oh Sehun. And to Song Jihyo ssi, mian kalau dah menyusahkan awak. " Kata Minho dengan lagak tenangnya.

Jihyo pula hairan melihat mereka berdua yang kelihatan tegang. Masing masing memandang antara satu sama lain tanpa sikit pun bergerak.

Minho pun berdehem. Kemudian mereka selesai mengangkat kotak yang berat dan masih lagi menjeling tajam.

Sehun pun meraih tangan Jihyo dan memeluk pinggang Jihyo erat

"Jom, sayang. Saya nak bagi sayang makan breakfast kejap, okey?" kata sehun lalu memandang Jihyo. Sempat dia mengelus rambut Jihyo manakala Jihyo bingung melihat sikap Sehun. "Awak buat apa nie, sengaja nak tarik perhatian orang lain?!" bisik Jihyo memandang poker face Sehun. Sengaja suaranya diperbesarkan biar Minho mendengar kata katanya dan biar seluruh dunia tahu Jihyo milik Sehun. Minho terus menyampah dengan Sehun dan lagilah dia bertambah cemburu apabila tangan Sehun rapat memeluk pinggang Jihyo. Jihyo pula menolak nolak tubuh Sehun apabila ramai mata memerhati. Sehun pula tidak kisah dengan Jihyo. Minho terus berjalan pergi dari mereka berdua. Tangannya dikepal dengan marah.

Dia juga turut terkesan kerana mate nya juga belum ditemui.

Kata orang, kalau mate belum juga ditemui sebelum usia mencecah 18 tahun, adalah dibenarkan bagi mereka mengawan. Dengan erti kata lain, mencuri perhatian mate orang lain. Namun Minho cuba menghapuskan fikiran tersebut dari mindanya dan dia tetap juga tidak dapat.

The Last Gumiho [OSH X SJH]Where stories live. Discover now