PART 15 ( Final )

9 1 0
                                    

comelnya safiya ni macam acu mira ni ", kata Mira sambil main pipi safiya . Shaza dikurniakan anak kedua iaitu perempuan bernama safiya . Anak pertamanya telah meninggal dunia akibat keguguran diletakkan nama sufian .

" comel macam maksu wa la ", sampuk hawa

" tak macam aunty ana ni hah ", balas ana pula.

" ha memang puan shaz mengandungkan si safiya korang Yang sibuk nak buh nama sendiri . ", balas bad berdekah mereka bergelak di rumah shaza . Mereka buka kedai petang harini kerana mahu melawat shaza dahulu .

" kedai macam mana ", soal shaza

" puan shaz jangan risau lah semua nya okay ja lagipun kita ada manager baru ni ", balas bad sambil menepuk bahu Mira . Shaza melantik Mira sebagai manager di kedai bunga nya manakala hawa dilantik sebagai manager di butiknya . Kerana hawa mempunyai seni Yang bagus shaza melantiknya untuk menguruskan jika shaza ada urusan luar . Dia tidak rasa itu satu kesenangan untuk adik dan adik iparnya kerana mereka juga keluarganya . Dia gembira melihat orang lain bahagia .

" betul tu dah la garang macam singa ", gurau ana .

" aduhhh sakit la ", jerit ana apabila Mira mencubitnya .

Beberapa bulan kemudian....

" puan shaz takada dia ada urusan dekat melaka untuk cawangan butik baru dekat sana ", jawab yana apabila disoal oleh Emelia lagi .

" habis baju kahwin I macam mana !! ", jerit Emelia .

" baju dah siap semua seperti yang cik Emelia nak . Ni dia baju nya ", yana menunjukkan baju yang dibawa oleh amir designer mereka .

" ni u cakap baju pengantin !! Macam baju pengemis ja ", Emelia mengambil dan mengoyak baju tersebut dan lempar di muka yana . Yana tidak dapat menahan sebak dia terus menangis tidak pernah dia diperlakukan sebergitu .

" kalau cik taksuka cakap elok elok saya boleh betulkan ni bukan caranya ", tegur amir dia masih boleh bersabar atas nasihat shaza sebelum ini tapi jika ikutkan hatinya mahu saja dia melempang muka Emelia .

" sorry i takhadap ! ", kata Emelia terus keluar Dari butik itu .

" yana u okay ", soal amir terus mengangkat yana untuk duduk di atas kerusi . Yana hanya menagngguk yang dia okay .

" okay thankyou apa apa nanti inform balik ", kata shaza . Dia Baru sahaja habis menyelesaikan soal cawangan baru di melaka . Dia mahu melebarkan sayapnya . Mungkin cawangan ini akan dijaga oleh hawa nanti .

" shaza ... ", panggil seorang lelaki .

" rayyan ! , kau nak apa lagi ", kata shaza . Dia terkejut melihat rayyan di hadapannya .

" I nak you shaza ! ", balas rayyan . Dia Sudah seperti hilang akal .

" kau dah gila aku dah kahwin dah ada anak . Dan aku bahagia kau cari bahagia kau dengan Emelia . Kisah kita dah lama berakhir di hari kau ungkapkan emelia boleh bagi kau segalanya . Stop kacau aku sekeluarga cari kebahagian kau sendiri rayyan ! ", kata shaza lalu dia terus pergi dari situ .

" shaza bukan mudah untuk aku lupakan kau dan kenangan kita ", kata rayyan setelah shaza berlalu pergi .

" apa !!!!! ", jerit shaza apabila dia ditelefon oleh zalika dan diberitahu apa yang terjadi di butik . Dia mahu bergegas kembali ke KL

" papa kecewa dengan kamu mel , apa kamu dah hilang akal !! ", jerit dato Ismail iaitu papa kepada Emelia . Shaza mengambil keputusan untuk menyaman Emelia atas tindakannya kepada pekerja shaza .

" alah papa sikit ja pun dorang yang melebih hah ", balas Emelia . Dia sedikit tidak hairan kerana dia tahu papanya mampu untuk membayar loyal yang terbaik .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 12, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Seindah Rose MerahWhere stories live. Discover now