[01]M.A.S.A

1.7K 109 16
                                    

Boboiboy © Monsta Studio
(A few characters like Kaizo parents are fake name)

All characters OOC! School Life, Shonen-ai, Romantic (?) , Yaoi, M-preg, Marriage

Malay-English, a little Indonesia and Japanese.

ALWAYS GET IDEA , TYPE AND THEN PUBLISHED A.K.A NO EDIT

Harap semuanya suka dengan cerita ini 😊

YOU HAVE BEEN WARNED ‼️
































































Chapter 01

Someone POV

1 Januari di tempat aku, adalah waktu sekolah. Jadi, aku perlu siapkan segala keperluan barang sekolah sebelum terlambat. Keluarga aku selalu pentingkan perkara sebegitu. Tak elok pinjam orang...

Beg sekolah, baju seluar sekolah putih, pencil box, botol air dan banyak lagi kelengkapan yang sudah ada di meja. Aku harap hari pertama sekolah, hari yang paling gembira sebab dapat jumpa kawan-kawan! Normallah kan?

Dengan beraninya, aku minta izin keluarga aku supaya aku berjalan kaki seorang diri ke sekolah. Keluarga aku semua terkejut. Memang aku tak boleh nak berdikari ya? Ayah pun selalu kata macam tu.

" biar dia berdikari "

Mak aku mengusap lembut kepala aku dan tersenyum. Walaupun macam tu, mak tak bagi aku pergi sorang-sorang. Nanti mak aku hantar ke sekolah, jalan kaki sama-sama. Aku hanya menurut sambil tersenyum pada mak.

Sekolah

Tempat dimana semua kawan-kawan berkumpul. Aku suka sekolah ni! Sampai aku melompat-lompat riang. Mak hanya tergelak sambil menutup mulutnya sedikit. Cantik mak aku ni~

Masuk-masuk ja, ada seorang landak ni duduk diam tanpa bergerak dari tempat dia. Aku lepaskan pautan tangan mak aku dan berlari anak ke arah dia. Tangan aku capai rambutnya dan genggam. Dia meringis sakit dan pandang - ah tak, marah aku.

End Someone POV

Iris merah bertemu iris coklat. Pemilik iris coklat berasa takut sangat melihat mata merah sehingga menangis. Dia sedia maklum perkara itu akan terjadi. Dia duduk dengan elok kembali.

" Boboiboy, jangan takut.. itu bukan hantu.. " kata mak si iris coklat tadi a.k.a Boboiboy.

Boboiboy memberanikan dirinya melihat kembali pada si iris merah. Dia hanya diam di tempat tanpa bicara. Boboiboy kembali mendekatinya dan memandang pada si iris merah. Yang dipandang hanya diam.

" landak "

Satu kata keluar dari mulut mungil itu membuat si iris merah yang dipanggil landak ini memberikan reaksi — marah.

" nama aku pang la! " kata si iris merah hendak mengamuk.

Boboiboy tergelak lalu melarikan diri. Mereka akhirnya bermain tetapi sebenarnya kejar-mengejar. Terlihat betapa riangnya mereka berdua bermain bersama-sama.

Sejak hari itu, wajah Pang senang memberikan reaksi walaupun dia cepat naik marah sebab dipanggil "landak". Boboiboy pun turut gembira berjumpa dan berkawan dengan Pang. Main bersama-sama, ketawa riang, kerja sekolah buat sama-sama.

Lebih menguntungkan , mereka sebenarnya merupakan jiran tetangga, jadi keluarga Boboiboy dan juga Pang sangat rapat. Jadi mereka boleh pergi dan balik sekolah bersama-sama dengan berjalan kaki sahaja.

Kadang-kadang, mereka meminta abang Kaizo a.k.a abang kandung Pang sendiri untuk makan aiskrim di seberang jalan sekolah mereka. Kaizo hanya mampu pasrah kerana terpaksa korbankan sedikit duit tabung dia demi dua orang kesayangan ini.

Satu hari, Boboiboy mendekati Pang yang sedang menyimpan barang-barangnya. " pang..! "

Pang pula sekadar menoleh, " hm? "

" kita sentiasa sama-sama kan? " kata Boboiboy dengan mata berbinar.

" mestilah! " jawab Pang dengan yakin

Mereka tersenyum gembira.

Siang

tengah hari

petang

malam

hari hujan

dari musim ke musim

Genap mereka telah membesar bersama setelah 2 tahun. Tapi setiap perjumpaan pasti ada perpisahan. Keluarga Pang terpaksa berpindah ke daerah yang lebih jauh, kerana papa Pang dinaikkan pangkat.

Menangis si kecil. Terdiamnya sang abang. Keluarga juga turut berduka. Barang kelengkapan rumah sudah berada dalam lori. Tapi, Boboiboy tak mahu melepaskan Pang dari pelukan. Sudah lama mereka kenal, dan kini mereka perlu berpisah.

" Boi, kita kena jadi coulmate! "

" H-hiks, s-soul.. hiks mate? "

" macam mak ayah ite! " Kaizo start berpeluh dengan penerangan adiknya.

Mak ayah Kaizo menjeling pada Kaizo yang mula berpaling ke arah lain sambil bersiul. Seram woi! Dah la ajar budak kecil bukan-bukan....!

Boboiboy tersenyum walaupun air matanya mengalir lagi. " ok! "

Ayah Boboiboy ternganga mendengar jawapan Boboiboy. Mak Boboiboy hanya tergelak kecil lalu mengusap bahu suaminya. Ayah Pang tersengih.

" biarkan ja la dorang Amato , kecil lagi... kalau jodoh, bagus juga! Hahahah! " gurau ayah Pang.

Amato a.k.a ayah Boboiboy hanya tersenyum.





















































TBC
a.k.a
To Be Continued

Hai korang. SETELAH SEKIAN LAMA DAKU TIDAK MENAIP! //ditabok

Actually, im try my best to get my own language 😂 my Malay kinda stuck tho. I hope you still wanna read this story.

Translate :
(Sebenarnya, daku cuba yang terbaik untuk dapatkan balik bahasa sendiri 😂 tersekat dalam Bahasa Melayu lol. Harap korang masih sudi baca cerita ini.)

~ Stay Tune ~

[H] M.A.S.A [FangBoy]Where stories live. Discover now