⭐BAB 1

69 9 0
                                    

'𝑴𝒚𝒔𝒕𝒆𝒓𝒊𝒐𝒖𝒔 𝒍𝒐𝒗𝒆, 𝒖𝒏𝒄𝒆𝒓𝒕𝒂𝒊𝒏 𝒕𝒓𝒆𝒂𝒔𝒖𝒓𝒆'

~𝑨𝒌𝒖 𝒊𝒏𝒈𝒊𝒏 𝒎𝒆𝒎𝒂𝒉𝒂𝒎𝒊 𝒃𝒂𝒈𝒂𝒊𝒎𝒂𝒏𝒂 𝒓𝒂𝒔𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒎𝒆𝒏𝒋𝒂𝒅𝒊 𝒎𝒂𝒕𝒂𝒎𝒖. 𝑳𝒂𝒍𝒖 𝒎𝒆𝒏𝒈𝒆𝒓𝒕𝒊 𝒂𝒑𝒂 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒌𝒂𝒖 𝒓𝒂𝒔𝒂 𝒔𝒂𝒂𝒕 𝒎𝒆𝒏𝒂𝒕𝒂𝒑𝒌𝒖~

"Mama!!! Jangan tinggalkan Bella! Bella sayang kan mama,mamaaa!!!" Ahhh mimpi ni datang lagi, sudah sebulan mama tinggalkan aku tapi aku masih belum dapat melupakan apa yang terjadi

"Bella, Bella makan tak ubat yang mummy bagi tu, bising la Bella, kesian dekat papa, dia penat pastu terjaga sebab dengar Bella jerit" suara Dan ketukan kuat dari luar pintu bilik membuat aku terjaga dari mimpi, itu mummy a.k.a nayla, tak sampai sebulan mama tinggalkan aku dengan papa disebbkan canser, aku dikejutkan pula dengan perkahwinan papa yg berusia 59 tahun dengan anak kawan mama yang berusia sebaya dengan aku, 20,manakala dia juga kawan baikku. Korang rasa tak apa yang aku rasa. alasan papa, papa tk boleh hidup seorang tanpa teman hidup, tapi kenapa kawan aku? Pelajaran Di universiti telah aku tamatkan,semangat yang dulu hilang ikut bersama mama.

"terlupa" hanya sepatah yang aku mampu untuk ucapkan.

"terlupa? Ish benda kecil pon boleh lupa ke?" nada nayla sedikit keras

"nayla kau pergi dari sini,aku nk sambung tidur" suara aku perlahankan, aku cuba untuk tidak mengguriskan hati dia, walaupon dalam hati hanya tuhan sahaja yang tahu.

"kau panggil aku nayla? Bella kau sedar tak yang aku sekarang ni mak engkau.ingat eh lepas ni kalau kau panggil lagi macam tu, aku bagi tahu papa kau"

"kau bukan mak aku, aku tak penah mintak kau jadi mak aku Dan aku tak penah bayang kau jadi mak aku, nayla!"

"kau kena terima takdir Bella, dah memang jodoh aku dengan papa kau, nak buat macam mana kan?"
Kata kata nayla hanya kubiar sepi . Takdir. Jodoh. Dia tak rasa apa yang aku rasa. Masalah yang datang makin hari makin bertambah. Selepas satu, satu yang hadir. Kadang kadang aku terfikir kenapa tuhan tak bawa aku pergi jugak kalau hidup aku yang sekarang tidak lagi seperti kehidupan. Doaku supaya hari esok lebih baik dari hari ini.


𝐈𝐭 𝐢𝐬 𝐧𝐨𝐭 𝐟𝐨𝐫𝐞𝐯𝐞𝐫, 𝐈𝐭 𝐢𝐬 𝐧𝐨𝐭 𝐭𝐡𝐞 𝐞𝐧𝐝, 𝐈𝐭 𝐢𝐬 𝐣𝐮𝐬𝐭 𝐦𝐞𝐚𝐧𝐬 𝐭𝐡𝐚𝐭, 𝐰𝐞'𝐥𝐥 𝐬𝐨𝐨𝐧 𝐦𝐞𝐞𝐭 𝐚𝐠𝐚𝐢𝐧!

This story involves any party living or dead, and does not involve any religion, please understand And do not forget to vote And follow🔪

RAED'SWhere stories live. Discover now