01

79 10 18
                                    

sekumpulan gadis beranggota 8 orang masih menunggu di lapangan terbang setelah menaiki flight selama 6 jam dari Korea ke Amerika . mereka kelihatan penat kerana tidak berehat .

" maera , aku dah suruh kau call teksi kan sebelum sampai ? nak kena tumbuk ke ? " , minhee membuat buat ingin menyiku kepala maera .

" sudahlah , kerja gaduh je . minhee jangan cari gaduh lah " , pening kyung ree dibuatnya.

yeona meneliti telefonnya yang asyik mengeluarkan notifikasi berlampu berwarna hijau . setahunya bila seseorang menjejakinya , notifikasi berlampu hijau akan muncul .

" KORANG ! AKU DAH CAKAP MAMAT MAMAT TU IKUT KITA ! " , yeona menjerit lalu berlari ke arah kereta yang lalu lalang tanpa melihat kiri dan kanan .

kyung ree dan hye jin baru sahaja ingin berlari ke arah yeona untuk selamatkannya tetapi nasib seorang lelaki menarik yeona dari seberang sana .

pemilik kereta yang hampir melanggar yeona tersebut turun dengan kelam kabut kerana takut dengan keadaan yeona . minhee baru ingin menumbuk pemandu tersebut tetapi tangannya ditahan seseorang .

semua terkejut dengan kemunculan jejaka jejaka yang mereka tidak ingin temui . baru sahaja ingin melarikan diri tetapi mereka sudah ada di depan mata .

rupa rupanya , starykids menaiki pesawat peribadi milik keluarga mereka kerana flight seterusnya untuk ke Amerika keesokan harinya .

" sudah , balik sekarang " , serious sahaja wajah bangchan bila berkata begitu . kyung ree juga terkejut dengan keadaan bangchan .

" apahal tahan tangan aku , kau tahan ? blah lah ! " , marah minhee dengan jisung .

tanpa banyak soal , badan minhee diangkat oleh jisung dan dibawa pergi masuk ke dalam sebuah kereta . changbin pula mengambil kesempatan atas kelekaan yeona .

" kau jangan angkat aku eh gatal . aku boleh jalan sendiri " , maera memberi amaran .

" siapa nak angkat kau ? dasar gemuk " , perli hyunjin pula .

hye jin dan felix berbual seperti biasa walaupun mereka bergaduh semalam . ninin dan jeongin pula seperti biasa tersenyum senyum sambil berjalan ke arah yang sama .

" dah jom , biarkan wooya dengan minho settle masalah dua orang sendiri " , belum sempat kyung ree berkata , bangchan menarik nya terlebih dahulu .

minho masih memandang wajah wooya yang dingin dan seperti tiada riak . mungkin marah dengan kata kata minho semalam sehingga mengigil badan wooya .

" maafkan aku , aku bodoh sebab percayakan kata kata jungkook . aku minta maaf sangat , sayang "

minho melutut di hadapan wooya sehingga air matanya mengalir jatuh ke tanah . mereka berdiri di seberang jalan dan yang lain memerhatinya dari jauh .

" ingat senang ke nak pujuk wooya tu ? aku pun dah biasa minta maaf sampaikan kena belasah dengan perempuan tu " , kata ninin .

" orang yang tertentu je dapat pujuk wooya tu " , sambung yeona .

wooya hanya memandang minho walaupun dalam hatinya terbit rasa kasihan . bahu minho dipegang terus dipeluk . mereka dari jauh terkejut kerana tidak sampai 20 minit , minho berjaya pujuk wooya .

" aku tak buta lagi kan ?! biar betul " , maera sendiri terkejut .

" drama tv3 tak habis lagi ke ? bila nak bertolak ke hotel ni ? mengantuk sangat ni " , rungut seungmin dari dalam kereta . dia mengesat ngesat matanya .

" kau diam lah single ! " , perli changbin .

______________________________________________

perjalanan dari lapangan terbang ke sebuah hotel 5 bintang agak jauh jadi mereka mengambil keputusan untuk tidur dahulu . tiba tiba , mereka terlanggar sesuatu sehingga menyebabkan bunyi yang kuat .

mereka terlanggar seorang gadis yang dalam keadaan sarat mengandung . yeona dan wooya cuba mengingat wajah gadis tersebut . apabila hye jin menyelak rambutnya , ianya jimin .

" JIMIN !! " , jerit mereka berdua .

kyung ree dan yang lain tahu tentang jimin dan membawa jimin masuk ke dalam kereta dan dibawa ke hospital . straykids masih dalam keadaan tertanya tanya .

" sayang... awak tak nak bagitahu ke pasal... " , soal felix pada hye jin tetapi tidak sempat habis kyung ree terlebih dahulu menyambung .

" dia ex jungkook . kami datang sini sebab cari dia untuk sabitkan kesalahan jungkook "

keadaan menjadi kelam kabut apabila darah mulai keluar dari celah kangkang jimin . mereka takut berlakunya keguguran pada kandungan jimin .

bila hye jin meneliti wajah jimin , tampak kesan lebam pada wajahnya dan beg yang dibawanya penuh dengan makanan dan pakaian 2 helai . mereka mengesyak jimin lari dari rumah .

" walaupun aku tak belajar tinggi , tapi berdasarkan pengetahuan aku selama jadi ahli kecemasan part time , jimin kena dera and better kita cepat " , arah hye jin .

kali ini seungmin membawa dengan lebih laju sehinggakan mereka terpaksa berpaut pada tempat pemegang . hyunjin dan jisung masih bersorak seperti orang gila .

apabila mereka sibuk bercerita , mereka tidak sedar ada satu kereta mengejar mereka dari belakang . bangchan mengetahui tentang itu dan mengambil alih pemanduan .

mesej dari telefon wooya tidak berhenti berbunyi dari orang yang tidak dikenali . penghantar tersebut menyuruh mereka menghentikan kereta .

" hentikan kereta tu sebelum aku bunuh korang semua " , wooya baca perlahan .

______________________________________________

to be continued...

Glass Shoes S2 [ Straykids ]Where stories live. Discover now