13

32 7 12
                                    

penerbangan dari Korea ke Jepun mengambil masa selama 7 jam . selamat sahaja tiba di sana , mereka semua bergerak ke rumah banglo yang dihadiahkan oleh papa jeongin .

mereka memulakan kehidupan baharu , sekolah di tempat baharu . tiada apa yang berubah . mereka kini menjalani kehidupan seperti orang biasa biasa sahaja dan bukan anak orang berada lagi .

kini mereka sudah berumah tangga hampir 2 minggu tanpa pengetahuan keluarga masing masing . changbin sudah membawa yeona menjalani pembedahan membuang tumor di kepalanya dan akhirnya semua berjalan dengan baik .

ninin pula disapa oleh makcik kandungnya ketika di Jepun dan mengatakan bahawa semua aset harta keluarganya jatuh ke tangannya . kini dia dan jeongin menjalankan perniagaan keluarga ninin .

mimho pula kadang kadang pulang ke Korea untuk menjenguk pusara wooya dan anaknya . kadang kadang dia menangis sendiri dengan kelalaian dirinya ke atas wooya .

bangchan pula memulakan kerjayanya sebagai producer yang berjaya di sebuah syarikat rakaman terkenal . sehingga kini , ainna masih belum mengandung tetapi mereka tetap berusaha .

seungmin pula sedang bercinta dengan rakan sekolah lama mereka iaitu ryuhee . jisung pula sibuk bersama soomin , si pemilik cafe komik .

maera pula mendapat berita tentang leena yang sudah ditangkap polis atas bersubahat dengan rakan kongsi gelap . hyunjin lega kerana tiada siapa lagi dapat menganggu mereka .

minhee membawa diri atas permintaan dirinya sendiri . kelab malam dia pun diuruskan oleh bodyguard nya sahaja . yeran pula hidup bahagia walaupun berkahwin dengan orang yang dia tidak cintai .

hye jin dan felix membuka kedai bakeri yang tidak jauh dari kawasan perumahan mereka sehinggakan biskut mereka mendapat tempahan dari luar negera .

" bangchan , saya dah cakap kan . pergi sana ! awak busuk macam kambing " , marah kyung ree sambil menolak nolak bahu bangchan yang asyik memeluknya .

" apa benda lah dua ekor tu . memekak je dari tadi " , bebel yeona . changbin hanya tertawa sambil memandang wajah yeona dari tepi .

" cantik sungguh awak ni tau . kalau lah saya boleh bagitahu satu dunia ni yang awak ni milik saya kan bagus " , kata changbin sambil menyelitkan rambut yeona ke belakang telinga .

" ha jeritlah " , perli yeona .

" tak payah jeritlah , memekak je aku nak rehat dekat sini " , marah minho yang baring tidak jauh dari mereka .

" diamlah single . bila kau nak kahwin ? "

minho masih tidak dapat mencari pengganti wooya walaupun ramai gadis di sekolahnya cuba memikat hatinya . dia hanya membalas pertanyaan changbin dengan ketawa .

" jom lah , kita pergi mandi sekali " , panggil maera dari jauh .

" awak tak payah gatal nak mandi eh . tak padan dengan perut macam ikan buntal . kalau tenggelam , siapa nak selamatkan ? " , bebel hyunjin .

" siapa yang buat jadi macam ni hah ? " , kata maera balik .

malu hyunjin dibuat maera . suka sangat kenakan isterinya itu . tiba tiba , seungmin dan ryuhee datang memeluk mereka dari belakang dan diikuti yang lain .

" minho , terima kasih sebab setia dengan wooya . aku tahu dia mesti bangga dengan kau " , kata yeona .

" aku tahu tu " , kata minho sambil melihat seseorang sebelahnya .

tampak kelibat wooya tersenyum memandang minho . hanya minho sahaja dapat melihatnya selama ini . sebab itulah minho tidak pernah berasa keseorangan .

hye jin dan felix baru sahaja kembali selepas membeli makanan di kedai seberang sana . jeongin berlari ke arah mereka lalu menarik mereka supaya cepat untuk melihat matahari terbenam .

kisah kehidupan gadis gadis yang pada mulanya bermula dengan sangat targis dan diakhiri dengan kebahagiaan . takdir kita tidak tahu , bagaimana ia bermula dan bagaimana ianya berakhir .

______________________________________________

the end .







hai , i know the ending macam tah pape but i will do my best in the future . thankies to yeoni yang bagi idea but dia nak sad ending HAHHAHA . thankyou for reading !

the cast is from the real life one ; stayfam .
kyung ree = ainna
yeona = yeoni
wooya = sara
minhee = kyra
ryuhee = lisa
soomin = iman
ninin = ninin
maera = marinah
hye jin = chung

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 13, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Glass Shoes S2 [ Straykids ]Where stories live. Discover now