Part31

4.4K 507 148
                                    



Puan Na terbaring lemah di atas katil. Kepalanya di urut perlahan supaya rasa sakitnya di kepalanya reda.. pintu yang di kuak seseorang menarik perhatiannya..

Jaehyun menghapiri Puan Na dengan dulang di tangan. Dulang yang berisi bubur, air masak dan penadol itu di letak ke atas meja kecil yang berada di sebelah katil..

Jaehyun melabuhkan punggungnya di birai katil lalu tangannya hinggap di hadi ibunya..

" omma betul ke tak nak pergi hospital ni? " soal jaehyun risau

" it's okay omma cuma demam ringan je ni " kata Puan Na lemah

" omma makan lah dulu bibik ada buatkan bubur tadi. Lepas makan , omma makan ubat pula pastu rehat okay " kata jaehyun lembut. Puan Na tersenyum lalu mengangguk

Jaehyun bantu Puan Na untuk bangun.. bantal yang berada di sebelah Puan Na di ambil dan diletakan di kepala katil..

Jaehyun mengambil bubur yang berada di dulang itu dan di tiup dulu akibat panas lalu di suapkan ke dalam mulut Puan Na..

Setelah selesai menyuap Puan Na makan , jaehyun mengambil air dan panadol pula.. jaehyun menghulurkan ke arah Puan Na. Puan Na menyambut huluran itu dan terus menelan penadol itu lalu air di teguk rakus..

" omma rehat lah dulu, jaehyun keluar dulu " kata jaehyun dengan dulang di tangan..

" jaehyun " panggil Puan Na membuatkan langkah jaehyun terhenti..

" nae? " soal jaehyun

" mianhae, omma tahu mesti kamu banyak terasa hati dengan perlakuan omma selama ni kan? Omma sedar yang omma terlampau taksub dengan kekayaan sampai omma lukakan hati anak anak omma " kata Puan Na sayu..

" omma tak perlu minta maaf semua yang berlaku ni ada hikmahnya, kedatangan jaen dalam hidup keluarga kita juga ada hikmahnya.. kalau semua ni tak berlaku mesti omma dan jaemin masih belum sedar kesilapan yang omma dan jaemin lakukan " kata jaehyun. Puan Na hanya mengangguk setuju. Tanpa jaen mesti sekarang dia masih taksub akan kekayaan. Sekarang dia baru sedar bahawa kekayaan bukan lah segalanya..

" boleh jaehyun bawa omma jumpa jaemin dan jaen? Omma nak jumpa cucu omma juga. Omma.. omma nak minta maaf pada jaen " kata Puan Na tertunduk.. dia rasa amat berdosa pada jaen kerana telah menghina wanita itu dahulu

" buat masa sekarang ni jaehyun rasa lebih baik kita tak payah jumpa mereka dulu.. lagi pun jaehyun pasti jaemin masih dalam proses untuk pujuk jaen " kata jaehyun. Puan Na mengangguk faham..

" baik lah kalau macam tu " kata Puan Na..

________

" kau dah dapat alamat kat mana jantan tu tinggal? " soal wanita itu di dalam talian..

" dah.. dia ada kat busan dengan perempuan tu nanti aku bagi alamat tempat tinggal dia kat busan " kata lelaki itu pula

" bagus! Nanti aku trasfer duit yang aku janjikan pada kau " kata wanita itu sambil tersenyum sinis

" okay senang berkerja dengan kau " kata lelaki itu..

Panggilan tamat//

Wanita itu melihat dirinya di pantulan cermin sambil tersenyum sinis..

" aku tak akan biarkan korang bahagia selepas korang malukan aku!!! Aku akan pastikan korang akan merana HAHAHAHA " kata wanita itu penuh dendam..

_______

Jaemin menongkatkan dagunya menggunakan tangan kirinya sambil tersenyum senyum.. minjae yang duduk di hadapan jaemin berkerut dahinya melihat papanya yang sudah tersenyum seperti kerang busuk. Minjae melihat ke arah tempat yang jaemin pandang sebelum dia pula yang tersenyum

SECOND CHANCE || Na Jaemin√Where stories live. Discover now