Chap 7

3.7K 162 19
                                    

"So Yen, macam mana business sekarang?" tanya Jeno untuk mengalih perhatian Yeeun.

"All good, semalam je I dapat 200 pre order untuk our upcoming dress!" jawab Yeeun dengan exited.

"Congrats noona, boleh lah lepasni belanja Jaemin makan." kata Jaemin.

"Itupun kalau masih hidup errhhhmmm." ucap Jisung perlahan dan pura - pura batuk.

"Apa yg Jisung cakap, noona tak dengar lah?" tanya Yeeun yang tidak berapa dengar apa yang Jisung kata sebentar tadi.

"Itupun kalau noona baik hatilah." kata Jisung untuk mencegah kemusykilan Yeeun walau terdengar agak biadap.

"Boleh je nanti noona belanja Jaemin, Jisung pon boleh nanti noona belikan kasut Gucci nak?" tanya Yeeun pada Jisung untuk meraih kepercayaannya walaupun Jisung tidak akan pernah terperdaya akan taktik Yeeun.

"Wahh nakkk!" ucap Jisung teruja walau dalam hati sebenarnya ingin sahaja dia berkata yang dia mempunyai duit sendiri dan tidak memerlukan duit kotor milik Yeeun.(Jisung duit kau pon dikira kotor takyah nak berlagak suci sngt dalam citer ni / ok Aku gurau😅)

"Ouh ya Jaem nanti noona ada benda nak cakap sikit boleh tak kalau noona jumpa Jaem dekat bilik tetamu?" tanya Yeeun pada Jaemin.

"Boleh je, nanti lepas makan nanti kita jumpa okay." ucap Jaemin sambil tersenyum. Maka kembalilah keheningan sepanjang acara makan tengah Hari itu berlaku.

.
.
.

"Jaem, noona nak tanya something boleh tak?? tanya Yeeun pada Jaemin.

"Hmm apa dia, tanya jelah." kata Jaemin.

"Kalau Jaem, diberikan peluang untuk putar balik masa, apa yang akan Jaem buat?" tanya Yeeun sambil tangan sebelah kanannya diletakkan dibelakang badannya untuk mencapai pisau yang diberi oleh Chase sebulum dia datang ke mansion Jeno.

"Kalau Jaem kan, Jaem nak bunuh orang yang bunuh papa Jaem, sekali dengan girlfriend dia sekali Jaem bunuh." kata Jaemin selamba. Yeeun hanya boleh menuguk ludahnya sendiri kerana dia dapat merasakan aura hitam yang datang dari Jaemin.

"Jaem dah tau ke siapa girlfriend and orang yang bunuh papa Jaem?" tanya Yeeun untuk mengelakan kemusykilan.

"Dah tau dah, nama mamat tu Chase and girlfriend dia is noona." ucap Jaemin sambil memusingkan badannya menghadap Yeeun dan terkesan senyuman yang boleh dikatakan seperti pyshopath.

"So kau rasa kau boleh bunuh aku,hmm?" tanya Yeeun.

"A..." belum sempat Jaemin membalas Yeeun telah bersuara terlebih dahulu.

"No kau tak boleh, sebab apa kau tak boleh sebab kau nampak ni' Yeeun menunjukkan sepucuk pistol yang telah diberi oleh Chase kepadanya sebelum dia berangkat ke mansion Jeno.'kau rasa Jeno akan percaya kau huh no way, Jeno akan lebih percaya aku dari kau senang je nak buat Jeno percaya kan aku tak susah pon." ucap Yeeun bangga.

"Kau sure? Cuba kau tengok belakang kau ada siapa." kata Jaemin sambil menunjuk ke arah belakang. Terlihat berdirinya Jeno, Mark, Jisung dan Guanlin sambil memegang tali dan sarung hitam.

"So ini kerja kau selama, tipu aku... Kau ingat kau akan terlepas dengan semua benda ni. Nope selagi dendam aku terhadap Chase tak selesai selagi tu kau akan terus terseksa bawah gengaman aku." Jeno berjalan mendekati Yeeun dan menggengam tangan Yeeun dengan kuat sehingga pistol yang ada di tangannya terjatuh.

"Aku tak sabar nak tengok kau terseksa, dah jom bawak dia pergi Yang lain dah tunggu lama dah tu." ucap Mark.

.
.
.

"So mana perempuan tu?" tanya Chanyeol .

"Ni haa." kata Guanlin mencampak Yeeun di depan semua orang.

"Bagus, sekarang bawak dia pergi bilik bawah tanah."

.
.
.

"Ahhhhh, pleassseee stop." adu Yeeun apabila semua member persatuan itu tidak berhenti memukulnya.

"Kau pikir aku nak berhenti! Sebab kau bocorkan setiap gerak geri kiteorang lah ramai orang aku terkorban." ucap Kris dengan bengisnya sambil memijak Yeeun.

"Kau fikir yang kiteorang akan stop, nope we don't selagi kiteorang punya dendam tak terbalas selagi tu kau akan terus terseksa." ucap Bangchan.

"Bunuh jelah aku, aku dah tak larat." pinta Yeeun.

"Kau pikir sesenang itu ke kiteorang nak bunuh kau, nope nanti tak sempatlah kau nak merasa betapa seksanya kiteorang rasa waktu Lepas sorang, sorang anak buah kiteorang mati." ucap Minhyun sambil tersengih.

"Dah lah tu, Kita stop dekat sini esok kita sambung." ucap Lee Know sambil membersihkan tangannya.

.
.
.

"Jeno!" panggil Sehun.

"Ya hyung, kenapa?" tanya Jeno.

"Hyung cuma nak cakap tolong hati hati." ucap Sehun agak tergantung.

"Kenapa hyung, ada apa-apa yang Jeno tak tahu ke?" tanya Jeno lagi.

"Informer hyung cakap yang pihak media dah mula curiga dengan hubungan Jaemin sebab dah banyak kali diorang nampak korang together. Kalau diorang start masuk campus hidup korang benda akan lagi senang untuk Chase." ucap Sehun.

"Jangan risau hyung, pandai lah Jeno uruskan nanti." jawab Jeno.









To be continued

A MAFIA LOVES STORY | nominWhere stories live. Discover now