[28]MIIAV

61 12 60
                                    

"Weh Kitorang balik dulu la..Esok kitorang datang lagi..Kalau kau tak datang sekolah esok aku inform cikgu..Jaga diri" Kata Seungchoel.Mingyu mengangguk.Mata masih tidak lepas dari memandang Taerin yang terbaring di katil hospital tidak sedarkan diri.

"Nah makan ni nanti..Aku ada belikan kimbab untuk kau...Tadi tak sempat makan kan.." Kata Haera.Mingyu mengambilnya dan hanya tersenyum nipis.

"Gumawo..Korang balikla..Mesti penat kan..Hati-Hati" pesan Mingyu.Seungchoel dan Haera mengangguk dan keluar dari wad Taerin.

"Min..mingyu..Mingyu!Mingyu!"Racau Taerin.Wajahnya berkerut dan sebelah tangannya memegang kuat lengan Mingyu.

" Tae..Taerin..Irreona..Ni aku la..Jangan cengkam tangan aku.."Kata Mingyu.Tangannya cuba meleraikan cengkaman Taerin yang kuat.Taerin membuka matanya.Iris matanya berwarna merah berbeza daripada yang normal iaitu dark brown.

"Annyeong Kim Mingyu!" Kata Taerin dengan senyuman sinis.Terserlah taringnya yang tajam membuatkan Mingyu terkejut.

"Tae..taerin.."

"Arghhh!" Jerit Mingyu apabila wajahnya dicakar oleh Taerin.

"Arghhh!"jerit Mingyu.Dia terbangun.Tubuhnya dibasahi degan peluh.Terus dia memandnag sekeliling.Taerin sedang nyenyak tidur.Dia tertidur di sofa hospital yang disediakan.

" kenapa?Kenapa aku mimpi benda tu?"Kata Mingyu.Dia terus bangun dan keluar dari wad Taerin.Dia perlu bertenang.

"Kalau kau taknak nyawa Taerin dalam bahaya kau lepaskan dia...Raja Zukzuk dah mulakan rancangan dia.." tzuyu tiba2 muncul.

"Apa kau cakap ni?Aku takkan lepaskan dia..Aku sayang dia!" Kata Mingyu dingin.

"Sebab tu aku suruh kau lepaskan dia..Berkorban demi orang kau sayang..Eunwoo pun terlibat sama..." Kata Tzuyu.

"Aku tau tu.." Kata Mingyu dan duduk di sebuah bangku yang disediakan.

"Dah..Aku tak boleh lama..Ada yang memerhati..Chau" Kata Tzuyu.Dia beredar dari situ.

"Degil Betul Mingyu ni" Bebel Raja Zukzuk.

"Macam Awak la" Kata Puan Bang Bangang.

"Tch..Dah pergi buat kerja!" Kata Raja Zukzuk dan menolak Puan Bang Bangang dengan tongkatnya.Tergolek Puan Bang Bangang dibuatnya."Tu tak sengaja"Kata Raja Zukzuk tanpa riak.Macam sengaja je.

Puan Bang Bangang bangun dengan bantuan Konco-konco pabo Raja Zukzuk.Terus mereka hilang dari situ.Destinasi yang mereka tuju ialah

Hospital.

Taerin hanya merenung dinding putih wad itu kosong.Kejadian sebelum dia pengsan kembali bermain di fikiran."Aku takut dengan Eunwoo..Tapi kenapa..Aku nak dia datang sini?.."Kata Taerin.Dia sendiri pelik dengan dirinya sekarang.

Cukupla Mingyu sahaja galah pujaan hati dia..

"Kim Taerin.." Panggil Seseorang.Taerin menoleh.Puan Bang Bangang duduk di sampingnya dengan wajah yang tegas.

"Nae..Ahju-"

"Tak penting..Bulan Purnama..Mingyu akan dikahwinkan dengan Tzuyu pada bulan purnama..Kau tahu dia Vampire kan..Dia waris terakhir Black Vampire..Jadi aku nak cucu aku nanti pun Vampire..Tapi kau..Kau mengganggu rancangan kami..Kau buat anak aku jatuh cinta dekat manusia lemah macam kau..Tch..Tengokla sekarang kau dekat hospital..Hospital ni untuk orang yang lemah!Jadi kau tinggalkan anak aku kalau taknak dibunuh..Lebih baik kau undur diri..Ingat..dan..rahsiakan perjumpaan kita ni!" kata Puan Bang Bangang ala2 Drama pukul 7 slot akasia.Cinta anak2 dihalang oleh Ibu bapa.Hek..Cliche.

Tapi aku buat jugak..Bodo...ok sambung..

Taerin hanya mengangguk.Wajahnya sudah basah dengan air mata.Puan Bang Bangang hilang lagi.

Mingyu masuk ke dalam wad Taerin.Mingyu terhenti di depan pintu.Dahinya berkerut.'Macam ku kenal bau Perfume ini..Tapi dimana ya?'Desis hati Mingyu.Dia duduk di tepi Taerin."Ada orang datang ke tadi?"soal Mingyu.Taerin menggeleng.Dikesat air matanya."Wae?Kenapa nangis ni?"Soal Mingyu risau.Muka dicomelkan sebelum dia mengelap sisa air mata Taerin.Taerin menepis tangan Mingyu kasar.

Matanya tajam merenung Mata Mingyu.Iris matanya berubah merah kemudian kembali kepada asal.Mingyu terkejut."Taerin-ah..Gwaenchanayo?"Soal Mingyu.Taerin menjeling sebelum dia mengeluh.

"Mian..Saya penat kot..Awak rehatla..Saya nak tidur jugak ni..Jalja" Kata Taerin dan mengiring membelakangi Mingyu.

Terus terbantut Mingyu ingin bertanya kepada Taerin siapa yang membuatkan dia pengsan.Walaupun dia dah tahu.Dia cuma nakkan kepastian.Tak baik tau tuduh2 ni..
Dosa.

"Mian Mingyu-ssi..Saya pun tak faham dengan diri saya sekarang..Mian" Bisik Taerin perlahan.

-Tbc-

Uwuwuw..Aq kembali yeahhhh..Miss me?Maafla lambat update..Otak kering..Abaikan typo dan kekarutan story ini..

So..Vomment..Adios!

[C]My idol is A VAMPIRE!✔Where stories live. Discover now