(I bilarna)
-- Liams perspektiv --
Jag och Viola har i tystnad suttit tillsammans i baksätet ett tag. Men tillslut lutar hon sitt huvud mot mitt håll, och faller ner i mitt knä. "Kommer Dewin vara arga på oss nu?" Viskar hon och drar bak hennes hår från ansiktet.
Jag stryker min hand på hennes axel och fortsätter ner till hennes arm och till hennes höft. "Det är mycket möjligt, men han förlåter-"
"Kommer han döda Thea?" Hon avbryter mig, och jag känner hur hon stelnar till. "Han får inte döda henne, jag kan inte förlora henne också!"
"Nej, han är för feg." Jag tittar upp till bakspegeln och ser Mason och Jasons reaktion till vad jag precis sa. Jag hade inte sagt det där om Dewin ifall jag inte hade glömt av att dem satt i bilen med mig och Viola, men nu råkade jag göra det ändå. Men jag ger dem en blick tillbaka, visar att: det är ju sant, Dewin är feg. Han var för feg för att gå in i lokalen på grund av hans brorsa, han var för feg för att döda Violas föräldrar och han kommer definitivt vara för feg för att döda Thea.
"...jag gillar dig, Liam!" Säger Viola.
Jag ler, stryker hennes hår. "Du är inte så dålig du heller."
-- Dewins perspektiv --
Bilen som Aiden och Lucas sitter i och väntar på oss är parkerad på baksidan. Så jag släpar med mig Thea hela vägen dit. Hon är lättpåverkad, det märks. Jag menar, det kan ju inte varit många drickor hon tagit innan hon blev sluddrig på orden och ostabil på fötterna.
Vi går fram till bilen, och jag öppnar ena dörren åt Thea, ber henne sätta sig ner och stänger sedan den dörren för att gå runt och sitta bredvid henne. Jason trycker på gasen och vi åker iväg. Det är en liten sportbil, och jag sitter nära Thea. I alla fall tillräckligt nära för att hennes huvud ska kunna luta sig mot min axel. Detta kommer inte bli första gången en berusad tjej ska ha deeptalk med mig.
"...Är du arg?" Mumlar hon.
"Vad sa du?"
"Är du arg?" Upprepar hon, denna gången tydligare. Jag tar ett andetag för att spara tid så att jag kan lista ut vad jag ska säga.
"Nja, jag är besviken bara." Svarar jag henne.
"Kommer du döda Viola?"
Jag är tyst, har inget svar. "Shhh." Viskar jag.
Plötsligt rycker hon undan och ser på mig allvarligt. Hon är en fin tjej. "Om du dödar henne klipper jag av din kuk och stoppar ner den i din hals!" Fin tjej med mindre fint ordförråd.
"Lycka till med det." Svarar jag och klappar lätt till hennes lår.
"Nej, jag kommer inte ens lyckas med det. För din kuk är så liten att du inte ens kommer känna av den i halsen. Eller så är den till och med så liten att jag inte kommer hitta den i dina byxor!"
Jag ser på henne, helt fascinerad. Aiden och Lucas skrattar till från framsätet, och jag kan inte sluta glo på henne.
"Jag är fullt allvarlig, Dewin." Säger hon tillslut, och blir allvarlig. "Jag kommer aldrig förlåta dig ifall du dödar henne. Jag kommer hata dig föralltid. Jag kommer... jag kommer se till att ditt gäng lämnar dig, att du aldrig får se dem igen! Jag kommer be din brorsa att döda din framtida fru ifall du dödar Viola, förstår du?" Ryter hon.
"Vad fan sa du nu?" Säger jag, och jag ser ångern fylla hennes ögon.
"Hemma!" Säger Lucas. Tystnaden blir högljudd när jag och Thea bara tittar på varandra utan att säga någonting. Jag smäller igen min dörr och går runt för att öppna hennes. Jag greppar tag om hennes arm och släpade ut henne.
YOU ARE READING
Pull The Trigger
Teen Fiction(Swedish) [färdigskriven] Viola är ensam hemma under en regnig sommarnatt. Efter att Viola precis kommit hem och lagt sig i sängen hörs ett märkligt ljud ifrån övervåningen. Paranoid och skrajsen som hon är skriver hon till sin bästavän om de tre...