Pohled Jacka:
Zabušil jsem na první dům, který jsem našel. Malý skromný příbytek co měl nenápadně oprýskané stěny a doškovou střechu... Tedy alespoň s velké části. Některé došky zřejmě chyběly a tak je nahrazovala zlatavá sláma. Jednou rukou jsem zabušil na dveře a druhou jsem pevně svíral Lott v náruči. Na čele měla lesklé kapky potu a oči téměř zavřené. Víčka se jí chvěla a tím mi jasně dávala najevo, že je stále při vědomí.
Uslyšel jsem pomalé kroky, které se zevnitř blížily až ke starým dveřím z tmavého dřeva. Dveře se mírně pootevřely a vykoukla z nich drobná starší žena, která se na nás dívala se strachem v očích... ,,Co potřebujete?" Zeptala se opatrně a prohlížela si mě i Charlotte od hlavy až k patě.
,,Potřebuji doktora, prosím vás rychle." Řekla jsem s prosebným pohledem a paní v domě si znovu prohlédla Lott. Pak přikývla hlavou a otevřela nám dveře které vedly rovnou do předsíně. ,,Pojďte dál."
Vešel jsem dovnitř a následoval ženu až k veliké čistě povlečené posteli. ,,Sem ji položte, dojdu pro doktora." Řekla a já ji ihned uposlechl. ,,Děkuji vám mnohokrát, všechno vám vynahradím slibuji." Řekl jsem a ona se na mě s mírným úsměvem na tváři otočila a přikývla hlavou. ,,Zavolám svého muže." Řekla a odešla pryč.
Přisunul jsem si k posteli židli a sledoval povlečení pod Lottie, které pomalu měnilo barvu z bílé na karmínově červenou. Přitiskl jsem jí nasáklé oblečení víc k ráně, ale krev tekla pořád dál. Jakmile jsem tak učinil, Lott sebou mírně cukla a zasyčela bolestí. ,,Promiň" Řekl jsem a druhou rukou chytil tu její. Hladil jsem hřbet její ruky palcem a u toho se na ni díval. ,,Tohle zvládneš Lottie, je to jen takový větší škrábanec." Pousmál jsem se a Lott pootevřela ústa, aby zachrčela něco na způsob souhlasu.
,,Co jste zač?" Zeptal se nějaký chraplavý hlas za mnou. Na krku jsem ucítil chladný dotek kovu. Pomalu jsem otočil hlavu a spatřil mírně rozkročeného muže, co stál kousek od mě s mečem u mého krku. Jednu ruku jsem zvedl, abych mu ukázal že nemám v úmyslu tasit svůj meč. Druhou jsem stále tlačil látku k Charlottinu zranění, aby nevykrvácela.
,,Nemáme v úmyslu nic špatného, chci jen ošetřit svou ženu." Řekl jsem klidným tónem a sledoval zamračeného muže, který mi zřejmě nevěřil ani slovo. ,,Neptal jsem se na vaše úmysly." Řekl tvrdě a jeho ruka s mečem namířeným na mě se nepohnula ani o píď. ,,Z tohoto směru chodí jen bandité, vrazi a odsouzenci co drancují naši vesnici. Okrádají nevinné občany a vraždí slabé, unášejí děti a nemají soucit s nikým." Řekl a já se na něj díval se stejným klidem, jako před chvílí.
,,To mě mrzí, věřte mi že se o to postarám, jen mi dovolte zachránit moji manželku, umírá a jestli brzy nepřijde lékař a neošetří její zranění, tak ji docela ztratím." Řekl jsem a na konci věty se můj klidný tón změnil v prosebný. Cítil jsem jak se mi chvěje hlas. Do očí se mi nahrnuly slzy nad představou, že bych ji mohl ztratit... ,,Její zranění je příliš vážné." Řekl jsem a muž si ji prohlédl.
Jeho tvrdý pohled najednou, jakoby zjihl. Sledoval Lott, jak pomalu a těžce dýchá. ,,Tu ženu znám..." Řekl a povolil ruku ve které třímal svou zbraň. Jeho tvář ovšem opět ztvrdla. ,,Ale vás neznám, jste snad vy příčinou jejích zranění?" Zeptal se mě a já prudce zavrtěl hlavou. ,,Je to moje žena." Řekl jsem slabě a on se zamračil. ,,To neznamená že jste jí ty zranění nemohl způsobit sám. Váš meč je celý od krve." Řekl a já se podíval na svůj meč. Ještě aby nebyl po takovém masakru...
,,Dobře, chápu vás. Klidně mě spoutejte, dělejte si se mnou co chcete jen ji prosím nenechte zemřít." Řekl jsem a muž sklonil zbraň. Podíval se na polici kde byl silný konopný provaz.
ČTEŠ
Srdce v kleci
Historical FictionVelkovévodství Corwall bude brzy oslavovat sedmnácté narozeniny nejmladší dcery velkovévody. Ten dal slib své ženě, ještě než zemřela při porodu naší hrdinky, že svou nejmladší dceru provdá do jejích sedmnácti let. Mladá dívka mu to však velmi kompl...