"Schat? Wakker worden, we moeten zo gaan" Hoor ik Oualid zeggen.
Ik open mijn ogen langzaam en zie dat hij al aangekleed is en al.
"Hoelaat is het?" Vraag ik terwijl ik in een ruk opsta.
"Het is 11 uur maar we-"
"Waarom maak je me zo laat wakker? Nu moet ik enorm gaan haasten. Jezus Oualid, echt. Wat heb ik aan jou" Zeg ik geiriteerd en ik loop meteen de badkamer in en neem een snelle douche.
Omdat we overmorgen gaan op vakantie gaan wilde we nog een dagje met de kinderen wat leuks doen.
Vanavond brengen we de kinderen naar mijn schoonouders wat ik stiekem best wel jammer vind.
Als ik klaar ben met alles trek ik snel een simpele outfit aan en doe ik mijn haar in een knotje. Heb geen eens tijd om me op te maken.
Als ik naar beneden loop zie ik dat Oualid aan het bellen is op het balkon.
"Mama!" Roept Anouar en hij springt in mijn benen.
"Hey schatje, heb je der een beetje zin in?" Vraag ik terwijl ik hem optil en hem een dikke kus geef op zijn wang.
"Ja heel erg mama, Maroua heeft gepoept" Zegt Anouar en hij wijst naar Maroua die in haar speelstijl zit en geluiden maakt.
"Hey mopje, wat zie je der schattig uit, heeft papa dat gedaan?" Zeg ik terwijl ik Anouar neer leg en Maroua optil en ruik aan haar luier.
Anouar ruikt echr dingen die er niet zijn, haar luier rook gewoon schoon.
"Gaan we?" Hoor ik Oualid zeggen als die de woonkamer binnenkomt lopen.
Ik knik en Anouar pakt zijn rugtas en loopt naar de voordeur. Wachtend op ons.
Ik til Maroua op en leg haar in de maxicosi terwijl Oualid met Anouar naar de auto lopen.
Ik volg hun met Maroua in mijn hand als ik alles gepakt hebt wat we nodig hebben.
"Schat, hoelaat had je daar gereserveerd?" Vraagt Oualid als die me helpt met de kinderwagen in de kofferbak te zetten.
"Twaalf uur, dus we hebben nog een kwartiertje" Zeg ik en ik stap dan voorin de auto in.
"Mama mag ik de iPad" Vraagt Anouar.
Ik kijk hem aan en overhandig hem de iPad uit mijn tas.
"Niet te lang hè" Zeg ik.
Oualid stapt dan ook in en start de auto.
Voordat die begint met rijden houdt die mijn hand vast en staart hij me aan.
"Je ziet er prachtig uit habibi" Zegt Oualid slijmend.
"Dankjewel" Zeg ik blozend terwijl ik weg kijk. Ja soms kan ik het echt niet aan hoor, zijn blik is te intens.
Ik hoor Oualid lachen en hij begint dan met rijden.
Als we zijn aangekomen bij de playground vinden we meteen een plekje om te parkeren.
"Awilie is kapot druk kijk die rij dan" Zegt Oualid als de naar de ingang wijst.
"Jaa misschien tis ook weekend hè, Anouar geef maar de iPad" Zeg ik.
"Mama ik ben nog niet klaar" Jammert Anoaur.
"Schat we gaan naar een veel leukere plek dan je iPad, kijk waar we zijn" Zeg ik terwijl ik mijn hand uitsteek.
Anouar geeft de iPad met een boze blik en houdt dan zijn armen over elkaar.