Eizriena berlari ke tandas berkali-kali. Dia mual dan asyik muntah. Pembawakan budaklah katakan. Puan Mariani pula yang risau. Hujung minggu itu, Eizriena pulang ke rumah Puan Mariani kerana Rayyan terpaksa pergi ke Pahang untuk lawatan kerja yang terdesak. Rayyan berkali-kali menolak untuk berjauhan dengan isterinya namun apakan daya, Eizriena sendiri yang mahu dia menyelesaikannya segera.
"Sayang, betul ke you ni ok? Jom pergi klinik jom?" Ajak Puan Mariani.
"I'm fine nenek. It just maybe because of this kid." Eizriena memegang perutnya.
"What? You mengandung? Oh my god. I nak nangis." Puan Mariani kelihatan sangat teruja.
"Ahahaha. I pun seronok tapi banyak kali muntah pun tak seronok." Ujar Eizriena lagi.
"Then, apa yang you buat dekat sini? Balik rumah rehat sekarang. I tak kira, I nak call Aidan suruh ambik you balik sekarang jugak. You kena rehat. Bawak budak ni bukan senang." Puan Mariani bergerak mengambil hamdphonenya.
"Nenek, I'm fine. I still ada benda nak kena settle kan."
"No. I'll asked the chambering student settle kan those file. You balik okay. Kejap lagi Aidan datang." Puan Mariani sedikit memaksa.
"Alright. Kalau dah you cakap macamtu." Eizriena hanya menurut.
Seketika kemudian, Aidan datang dengan wajah yang risau.
"Hey, you okay missy?" Soal Aidan.
"Yeah, I'm good." Jawabnya dengan senyuman yang lemah.
"Mama, you overload her with works ye?" Soal Aidan.
"No stupid. Eizriena mengandunglah." Terkejut Aidan mendengar kata-kata Puan Mariani itu.
"What? Congratulations. I akan dapat anak buah baru. I am so happy. Apa you fikir datang kerja hah? What if the baby tired?" Eizriena tertawa mendengar ayat Aidan.
"Lol, I'm fine. Seriously. Sorry nenek, I wish I can finish my work sooner." Eizriena sedikit kesal.
"Don't worry lah. Take care of yourself tau. Aidan, bawak kereta elok-elok." Pesan Puan Mariani.
"Alright mama. Let's go." Eizriena dan Aidan berlalu pergi.
Aidan menghantar Eizriena terus pulang ke rumahnya sebelum dia sendiri menghubungi Rayyan. Setelah memastikan Eizriena masuk ke dalam rumah, Aidan pergi menyambung kerjanya kembali. Eizriena pada ketika itu sudahpun berbaring di atas katil. Dia penat. Tidak larat mahu berjalan lagi. Rayyan yang bergegas pulang setelah mendapat panggilan Aidan datang dan berbaring di sebelahnya.
"Hey." Sapa Rayyan.
"Sayang. You dah habis kerja ke?"
"Nanti I sambunglah. Aidan cakap you muntah-muntah tadi. Why you tak call I?"
"Sayang, biasalah. Bawak baby kan. Nanti okaylah. I ada pilihan ke sayang? You yang letak benih you dekat I."
"Hahahahaha. Sorry sayang. Ni first and last ok. I tak nak tengok you macamni dah."
"Ape you ni, tak kan you nak sorang je baby?" Eizriena memarahi Rayyan.
"But, nanti ada banyak-banyak you sakit."
"Ishh, tak apalah. I tak kisah. Janji dengan you. I nak you je."
"Auww, you janji dengan I, nak teman I sampai kita tua together?" Soal Rayyan sambil memeluk Eizriena.
"Janji. I akan teman you sampai hari tua kita."
----
YOU ARE READING
Rayyan Aidan (Love And Trust) II Complete
RandomEizriena merupakan pelajar jurusan undang-undang di sebuah universiti tempatan. Oleh kerana menurut kehendak keluarganya, dia rela melepaskan cita-citanya dan mengambil bidang yang lain. Namun siapa sangka, di sebalik dirinya yang kelihatan sempurna...