Persongalleri

35 0 1
                                    

Drottning Marissa:                                                                                                                                           

Ålder: 30år

Kön: Kvinna 

Ögonfärg: Grön

Hårfärg: Blond

Yrke: Drottning   

Personlighet: Hon är vänlig, god, kärleksfull, bestämd, trovärdig, pålitlig. 

Familj: Marissas familj består av  hennes mamma Elwira, pappa Wilhelm och hennes döttrar prinsessorna och tvillingarna Ronja och Rosella.

Övrigt: Drottning Marissa bryr sig väldigt mycket om sina döttrar (Ronja och Rosella), dem betyder allt för henne. Hon är en mycket bestämd och ibland aggressiv men väldigt älskad drottning. Hon kan bli väldigt aggressiv när hon blir arg på någon. 

Mentala störningar: Hennes älskade makes död. Marissas make, Kung Peter, gick bort för ett år sedan. Han mördades!                                                                                                                            

"Dagen då Peter mördades var frånbörjan en helt vanlig dag. Kung Peter och Drottning Marissa befann sig i tronsalen, klockan var ungefär halv fyra på eftermiddagen, en man kom plötsligt in i tronsalen. Kungaparet reste sig från tronerna och tittade på honom. Drottning Marissa blev rädd och Kung Peter såg att hon kände sig osäker, och satte då beskyddande armarna kring henne. Hon tryckte sig tätt intill honom, och det märktes att dem brydde sig väldigt mycket om varandra. 

"Vad vill du" Sa Peter. Manen svarade inte, han drog istället upp en pistol inför Drottning Marissa och Kung Peters förskräckta blickar. Kung Peter såg också till sin förskräckelse att manen siktade på hans älskade Marissa. Marissa såg det också, hon släppte Peter och gick ett par steg fram mot manen. "Vad vill du oss"  Sa hon bestämt. Manen svarade fortfarande inte. Han tittade bara på dem med ett elakt leende på läpparna, han lyfte sakta upp pistolen igen och siktade på... Marissa. 

Peter, som förstod vad manen tänkte göra, sprang genast fram till Marissa och satte återigen beskyddande armarna kring henne. Marissa själv hade blivit väldigt rädd igen. "Marissa akta dig nu" Sa han vänligt. Marissa tittade på honom. "Gör inte något du kommer få ångra nu" Sa hon. Peter log mot henne. "Va inte rädd, jag ska vara försiktig, jag lovar" Sa han. Marissa sa ingenting, hon slog bara ner blicken. Peter förstod att hon var orolig och kramade därför om henne. "Jag älskar dig" Sa han. Marissa tittade på honom och log. "Jag älskar dig också" Sa hon. Sedan backade hon. 

Det som sedan hände  är något Marissa hälst inte vill minnas. Manen började skjuta mot Peter, men missade. När skotten i pistolen tog slut, plockade manen upp en kniv. 

Han sprang mot Peter och satte kniven rakt i bröstet på honom. Peter gav ifrån sig ett skrik av smärta, och föll sedan till golvet. Marissa skrek i högansky "PETER". Manen skrattade elakt och försvann sedan från slottet. Marissa sprang fram till Peter, som låg orörlig på golvet. Hon sjönk ner på knä vid honom. "Peter" Sa hon med gråten på rösten. Peter tittade på henne med svag blick. "Marissa jag älskar dig av hela mitt hjärta" Sa han med svag röst. Marissa tittade på honom med tårar i ögonen. "Peter, snälla dö inte" Sa hon. Peter tittade på henne och log mot henne, han smekte hennes kind, sedan kysste han henne. Efter att han kysst henne viskade han med svag röst "Förlåt mig, farväl min älskling" Sedan efter att han sagt det... dog han i Marissas famn. 

Vampyrernas ErövringWhere stories live. Discover now