𝗠𝗘𝗟𝗜𝗦𝗦𝗔 hanya memandang kedua dua orang kawannya yang tercengang apabila dia memberitahu dia di pinang oleh keluarga 𝘢𝘶𝘯𝘵𝘺 Rania .
Tak sekarang ni kenapa kena gelabah? Dia yang di pinang bukan mereka berdua ! Haih .
" Tak yang korang gelabah macam nampak hantu ni kenapa? Aku yang kena pinang tahu , bukan korang " jeling Melissa tajam . Ada ada saja mereka berdua ni .
" Hehehe takde lah. Kitaorang cuma terkejut. Yela , lepasni kau dah nak jadi isteri orang " Aleesya , kawan baik Melissa yang pertama mengusap perlahan tangan Melissa . Melissa pula tersenyum nipis .
Tidak di jangka dia akan jadi isteri orang 2 bulan dari sekarang . Kata 𝘢𝘶𝘯𝘵𝘺 Rania , majlis bertunang tidak perlu di buat . Terus sahaja membuat majlis perkahwinan dia dan Rafael .
" Nak buat macam mana? 2 bulan dari sekarang aku kena siapkan majlis kitaorang tahu? 𝘈𝘶𝘯𝘵𝘺 Rania dengan mama aku tak mahu melengahkan dengan buat majlis pertunangan. Terus saja buat majlis kahwin. " terang Melissa jelas .
Ariana dan Aleesya hanya mengangguk faham . Yelah lambat - lambatkan majlis buat apa? Kan perkara baik tu !
" 𝘚𝘰 𝘨𝘪𝘳𝘭𝘴 kita nak pergi mana lepas ni? Makan? Jalan - jalan? " Ariana menyoal .
Aleesya dan Melissa serentak menjungkitkan bahu mereka . Nak pergi mana? Bosan lah ! Semua tempat mereka dah pergi . Ke mana saja mereka belum pergi?
" Kita pergi 𝘰𝘧𝘧𝘪𝘤𝘦 Raf jom. " Cadangan dari Melissa membuatkan kawan kawannya memandang serentak .
" 𝘈𝘳𝘦 𝘺𝘰𝘶 𝘴𝘦𝘳𝘪𝘰𝘶𝘴? Pergi 𝘰𝘧𝘧𝘪𝘤𝘦 bakal suami kau tu? Tak apa ke? Dia tak marah? Kau ada tanya dia? " Soalan yang keluar dari mulut Aleesya membuatkan Melissa tergelak kecil . Banyak sangat soalan oi !
" Belum , aku tak tanya lagi dia. Kejap aku 𝘤𝘢𝘭𝘭 dia. " Telefon bimbit yang berada di dalam 𝘩𝘢𝘯𝘥𝘣𝘢𝘨 di ambilnya . Terus nombor Rafael di dail .
tut
tut
tutDan panggilan bersambung !
" 𝘏𝘦𝘭𝘭𝘰? " Suara Rafael kedengaran di sebalik telefon .
" Hai. 𝘠𝘰𝘶 𝘧𝘳𝘦𝘦 tak sekarang? " Sementara , jam di tangan di tilik . Pukul 12 15 . Agak - agak Rafael sibuk tak?
" 𝘏𝘮 𝘴𝘦𝘬𝘢𝘳𝘢𝘯𝘨? 𝘛𝘢𝘬 𝘬𝘦𝘯𝘢𝘱𝘢? " Terus Melissa menoleh memandang Aleesya dan Ariana yang dari tadi sedang 'memasang' telinga mendengar perbualannya dengan Rafael .
" 𝘐 nak datang 𝘰𝘧𝘧𝘪𝘤𝘦 𝘺𝘰𝘶 boleh? 𝘉𝘰𝘳𝘪𝘯𝘨. " balas Melissa .
" 𝘏𝘢? 𝘋𝘢𝘵𝘢𝘯𝘨 𝘰𝘧𝘧𝘪𝘤𝘦 𝘢𝘬𝘶? "
" Boleh lah ya. 𝘐 𝘣𝘰𝘳𝘪𝘯𝘨 sekarang ni. Ermm lagi 15 minit 𝘐 sampai sana. Bye ! " Belum sempat Rafael membalas , dia sudah matikan panggilan . Agak - agak Rafael yang sedang di 𝘰𝘧𝘧𝘪𝘤𝘦 marah tak Melissa matikan panggilan bila dia belum sempat nak balas?
" Jom korang , pergi 𝘰𝘧𝘧𝘪𝘤𝘦 dia. Dia kata dia 𝘧𝘳𝘦𝘦 je. " Melissa terus mengambil 𝘩𝘢𝘯𝘥𝘣𝘢𝘨 di atas kerusi dan bergerak meninggalkan kawan - kawannya yang di situ tercengang .
macam tu saja? haih Melissa Melissa !
꧁𝘳𝘢𝘧𝘢𝘦𝘭 𝘹 𝘮𝘦𝘭𝘪𝘴𝘴𝘢꧂
𝗧𝗘𝗥𝗕𝗨𝗞𝗔 sahaja 𝘭𝘪𝘧𝘵 , terus 3 orang gadis itu melangkah keluar .
" Kau tahu ke kat mana bilik kerja dia Mel? " tanya Ariana . Melissa menggeleng .
YOU ARE READING
1.0 || Mrs. Rafael Austin
Romance🍄o n - g o i n g s t o r y🍄 𝐑𝐀𝐅𝐀𝐄𝐋 𝐀𝐔𝐒𝐓𝐈𝐍 with 𝐌𝐄𝐋𝐈𝐒𝐒𝐀 𝐄𝐕𝐄𝐋𝐘𝐍𝐍 ✔︎ 💌 synopsis 💌 Pertemuan di makan malam membuatkan Rafael dan Melissa di satukan sebagai pasangan suami isteri . Makan malam yang menyatukan mereka suda...