BAB 25 - NAGA

112 17 58
                                    

Di dunia dimensi lain.

DIA tangkas membunuh satu persatu lawannya menggunakan pedang katana yang tajam berbilah kilau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

DIA tangkas membunuh satu persatu lawannya menggunakan pedang katana yang tajam berbilah kilau. Malam yang gelap, tidak menampakkan sosok dirinya yang jelas.

"YOU DIE!" Seorang Jepun yang cedera parah menjerit marah seraya menghunus pedang ke arah si pemuda tersebut.

Si pemuda tersebut tersenyum sinis,

"Huh!"

Dia mempercepatkan langkahnya mengelak dari hunusan pedang musuhnya dan pantas membelah perut musuhnya yang cedera parah itu dengan lebih dalam. Darah terpancut keluar dari perut lelaki jepun itu beserta semburan darah dari mulut hingga lelaki itu tersedak. Musuhnya terkulai jatuh ke atas tanah.

Pemuda itu yang mahir menggunakan pedang katananya mengelap darah yang melekat itu lalu memasukkannya ke dalam sarung.

"Koreha taisenaite noseidesu! Hmph! ( Ini akibatnya lawan aku! Hmph!)" Kata si pemuda itu bersama raut wajah sinis dengan bahasa Jepunnya.

Banyak mayat-mayat bergelimpangan merata di setiap jalannya. Dia berjalan meninggalkan tempat itu.

"Not so fast to catch me, Oosama." Kata si pemuda tersebut sambil berlalu dari situ.

[Oosama means Raja]

"Naga! You are awesome!" Jerit Satoru dalam bahasa Jepun nya.

Mereka sudah lama berkawan. Satoru mahir juga dalam menggunakan pedangnya. Dia juga tangkas berlawan tetapi, kali ini Naga ingin melawan sendiri kerana moodnya yang tidak baik. Satoru faham mood Naga memang serius sahaja. Tetapi, dia tahu hati Naga sangat baik.

"Don't call me that name!". Tegas Rieyu kerana namanya yang membawa maksud Naga. Dia dan Satoru seorang yang berbangsa dari Jepun.

Mereka di sini berbagai bangsa. Ada yang datang dari dunia bumi dan ada juga dari dunia dimensi lain. Setelah selesai berurusan dengan mereka, Satoru dan Rieyu balik ke halaman masing-masing. Cedera yang ada di badan Rieyu sudah terbiasa olehnya. Dia mahu rehat sebentar untuk pertandingan yang dia nantikan.

Setiap bulan akan ada pertandingan lawan yang bakal bergelar juara. Tetapi, yang dinantikan Rieyu bukan kejuaraan tetapi pentas untuk dia daki hingga paling atas sekali di negeri itu. Pentas paling atas itu lah yang akan melawan Raja. Tidak pernah seorang pun yang berjaya mengalahkan seorang Raja di pentas paling gah itu. Jadi, inilah peluangnya untuk menunjukkan dirinya yang sebenar.

"I will fight you until you lose conciousness! Hahahah!" ketawa Rieyu sendirian.

Naga walaupun tanpa pedang dia tetap dapat melawan musuhnya dengan pertahanan dirinya yang sudah dia belajar. Dia yang bertubuh sasa, berambut gaya samurai bun. Berbaju ala kimono.

ARASH S1 [ C ]Where stories live. Discover now