Harry beklenmedik ziyaretçiler aldığında Ağustos ayının başıydı. Ambrosius Mumps bakanlığa bağlı çalışan bir avukattı ve yanında başka bir avukat daha vardı. Gringotts'a bağlı çalışan bir cin cüceydi. İlginç bir ikiliydi. Açıkça birbirlerinden nefret esiyor gibi görünmelerine rağmen birlikte çalışıyorlardı. Harry'nin bu görüşmeyi yapabilmesi için Kavuk'un salonu boşaltıldı. Harry iki avukat kendini tanıttıktan sonra onlara oturmaları için yan koltuğu gösterirken salondaki en geniş koltuğa Hermione ve Ron ile birlikte oturdu. Onlardan saklayacak bir şeyi yoktu... pek bir şeyi yoktu.... Hala onlara Voldemort ile ittifak kurduğunu söylememişti. Bu onları korkutmaktan başka bir işe yaramazdı.
"Sizi buraya hangi rüzgar attı avukatlar?" diye sordu Harry.
"Bay Potter, öncelikle baş sağlığı diliyorum." dedi Avukat Mumps. "Sizin de farkında olduğunuz gibi resmi yas süresi sona erdiği için vaftiz babanız Sirius Orion Black'in vasiyetini duyurmak için buradayız."
Harry kaşlarını çattı ve gevşek omuzları gerildi. "Vaftiz babam bir kaçaktı. Her ne kadar bunun haksız olduğunu bilsem de bir kanun kaçağıydı."
Mumps, ortağına baktı. "Bu kaçak olduğu yıllarda vasiyetini yeniden düzenlemesine engel olmadı ve kendisi bir kaçak olmasına rağmen vasiyetini yerine getirmek bizim işimiz." Cin cüce ona sırıttı. "Gringotts müşterilerine ihanet etmez. Onların bir suçlu olup olmamalarına bakmaz. Herhangi bir kaçağı yakalayamamak Gringotts'un değil, bakanlığın suçudur."
Harry, buna kaşlarını kaldırdı. Hermione sordu. "Bu ölüm yiyenlerin hala bankadaki hesaplarından faydalanabildikleri anlamına mı geliyor? Bakanlığın aranan suçluların banka hesaplarını bloke etme yetkisi yok mu?"
"Bakanlık Gringotts'a müdahale edemez."
"Bunu bilmiyordum." dedi Harry. Bu iyi bir şeydi. Karanlık tarafta olsa bile hesapları güvende olacaktı. "Artık vasiyeti dinleyebilir miyiz?"
Mumps evrak çantasından bir kağıt çıkardı. Kağıt havada süzülürken okumaya başladı. "Bu belgede son istekleri ve vasiyeti yazan kişi Sirius Orion Black'tir. Sirius Orion Black adına sahip olduğum ve miras aldığım her şeyi ama her şeyi vaftiz oğlum Harry James Potter'a bırakıyorum."
"Hepsi bu mu yani?" diye sordu Harry adam susunca.
Cin cüce kendi çantasından başka bir evrak dosyası çıkardı. "Bu, Sirius Orion Black'e miras kalan tüm para, mal ve mülklerin kayıtlı olduğu resmi evrakların listesidir. Bay Black size sadece sahip olduklarını değil aynı zamanda miras aldıklarını da bıraktı. Bay Black hiç bir zaman Lord Black olmadı ancak her zaman bir Black varisiydi. Orion Black onu hiç bir zaman varsilikten çıkarmadı, her zaman unvanı taşıdı. Dolayısıyla bu unvan şimdi size geçiyor." Çantasından bir kutu çıkardı. "Varis Black yüzüğü... on yedi yaşınıza girip reşit olduktan sonra lordluğunuzu talep edebilirsiniz, Bay Potter-Black."
Harry elini kaldırdı. "Bekle..." dedi. "Bir varis olmakla ne demek istiyorsun? Lordlukla neyi kastediyorsun?"
Cin cüce ona cahilliğine inanamıyormuş gibi baktı. Cevap veren Hermione idi. "Harry, Büyücüşürayı biliyorsun, değil mi?"
"Pek sayılmaz, Dumbledore'un büyücüşurada başbüyücü olduğunu biliyorum."
"Pekala..." dedi Hermione ve sanki okulda anlamadığı bir dersi anlatıyormuş gibi ders moduna geçti. "Büyücüşura'nın tam adı, Büyücüşura ve Sihirli Yasa Konseyi'dir. Büyücüşura, Sihirli Yasal Yaptırım Departmanı'nın bir alt bölümüdür. Büyücüşura, Britanya'daki en büyük büyücülük yüksek mahkemesidir. Büyücüşura'da en büyük davalara bakılır ve yasalar hakkındaki tüm kararlar büyücüşuradan çıkar. Yeni yasaların eklenmesi, kaldırılması ya da yasalarda gerçekleştirilecek en ufak değişikler büyücüşura tarafından yapılır.Büyücüşura'nın başkanına, Baş Büyücü denir. Şu anda Baş Büyücü Albus Dumbledore."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Benimsin
FanfictionBeşinci senenin sonunda Voldemort, Harry'nin bedenini ele geçirmek istediğinde bir şey keşfeder. Harry Potter onun hortkuluğudur ve bu her şeyi değiştirir.