Bab 13

386 16 1
                                    

Minggu ini adalah minggu akhir untuk kursus asas mereka dikehendaki menggunakan apa yang mereka belajar sepanjang 3 minggu.

"wey nak baca macam mana peta ni weyy" soal lan selaku ketua kumpulan wan iyara atiyah.

Kumpulan mereka diketuai oleh 5 orang kesemuanya lelaki kecuali wan iyara atiyah seorang.

"entah kau ketua patut kau tahu baca..." jawab uzair.

"dah kalau semua x leh baca macm mana kite nak keluar dri hutan ni?" soal lan.

Semua memandang kearah wan iyara atiyah "ape pandang pandang... Ingat aku tahu baca natang ni.."ujar wan iyara atiyah bukan diri nya tidak tahu kalau dia mnunjukkan dirinya tahu akan terlihat lah sosok dirinya yang sebenar.

"tolong lah.. Takkan kita nak duduk je dlm hutan ni.." rayu lan membuatkan wan iyara atiyah berfikir.

"yela yela.. Korang ni apa yang korang belajr dalam kelas aku pon tak tahu.. Bak sini peta tu.." jawab wan iyara atiyah yang akhirnya mengalah betul jugak apa kata lan kalau dibiarkan takkan lah mereka nak duduk dalam hutan ni tak keluar keluar.

Wan iyara atiyah membacanya sehinggalah penghujung hutan dua yang ketua tak berguna punya ketua kumpuln.

"lan dari sini kau straight je nanti jumpa jalan keluar nah pegang peta aku taknak org tahu aku yang pegang.." ujar wan iyara atiyah.

"kenapa kau taknk org  tahu sape kau macam mana kau baca peta dengan macm tu je seolah olah kau dh biasa dgn hutan hutan ni." soal lan dengan pelik pada awal dia berfikir wan iyara atiyah tahu mmbaca peta seprti mereka yang perlu mengira di setiap sudut berbeza dengan wan iyara atiyah seolah olah biasa dengan peta dan hutan.

"nanty korang semua tahu sapa aku.. Yang penting keluar dri sini kau bawak jagn bagi tahu sesapa pon tentang ni kalau aku tahu siap korang.."ugut wan iyara atoyah kemudian mereka hanya menganggukkan kepala tanda faham lalu mereka meneruskan perjalanan.

"syabas kamu kumlan pertama yang sampai makna kumpulan kamu terer baca peta ye.." ujar tengki rizzuan aideen memandang kearah wan iyara atiyah keran dia tahu takkan semdag itu orang biasa untk membaca peta.

"mesti lah tuan kerjasama antatmra kumpulan"laju je wan iyara atiyah menjawab

Wan iyara atiyah pada ke sisi tedapat seeorg gadis yang sedang duduk di sebuah pondok siapa lagi kalau bukan daria.

"dh kamu semua boleh duduk dengan daria.." arah sarja zahir.

Mereka berlima kearah daria. "kesian atiyah sorang je perempuan mana tak nye septutnya 2 orang tiber tiber pulak orang tu tak sihat ekk."perli lan ditujukan kepada daria mana tidak nya mereka geram sepatutnya daria mnjadi salah satu ahli kumpulan mereka .

"daria aku nak tanya kau sikit lah" ujar uzair.

"tanya apa?" soal uzair.

"kau memang suka gunakan kelebihan kau eyy.. Mentang lah stap zahir tu backup kau." soal uzair sinis iyara atiyah hanya mendengar sahaja diam diam  merekod perbualan mereka.

"jeles lah tu x de cable kan" jawab daria dengan angkuh.

"eh kau ni... Tak malu eyy scandal ngan laki org mata maa kepentingan diri sendiri..." soal uzair lagi.

"time kursus  je barulah ad kelebihan  aku malas nak buat aktiviti ni semua..." jawab daria

"otak kau.. Kau ingat elok ke buat perangai macm tu.. Kau ni nampk tapi sebenarnya duri dalam daging sebb kau kiteorg dapat msalah... Jurulatih asyik ckap ada antara kita pakai cable sbb tu jurulatih kita asyik raging kita... Tapi maslh nya bkn kau yg kene kiteorg yang hadap..." ujar uzair.

SURI HATI, TUAN USTATWhere stories live. Discover now