"dinda aku adee urusan nak keluar sekejap petang nanty aku balik.."ujar tengku rizzuan aideen.
"oky.. Kanda.. Nanty dinda nak keluar dengan abg aidil zarith n rayyan tau.." ujar wan iyara atiyah .
"oky jaga diri.. Pakai bju yang elok elok sikit bile keluar tu.. Aku pegi dulu" pesan tengku rizzuan sebelum keluar wan Iyara hanya menunjukkan isyarat okay.
Kemudian wan iyara atiyah mngmbil tudung dan sarung di kepala terus sahaja dia pergi ke rumah abangnya.
Jika dia ingin menjadi layla dia harus bertukar di rumah abangnya kerana layla dia kekalkan dengan imej tidak bertudung untuk mengaburi mata semua orang.
"asalamualaikum..." ujar wan iyara atiyah ketika masuk ke rumah abangnya.
"waalaikumusalam dah siap ke?" soal wan aidil.
"sekejap bagi adik tukar baju ssat bahaya kalau tukar kat sana..." ujar wan iyara atiyah kemudian berlalu untuk bersiap.
Seperti biasa jika menjadi layla seluar jeans dan hoodie hitam menjadi pilihan dan rambutnya diikat menjadi kemas.
"okay dah jom.." ujar wan iyara atiyah.
"mana tudung?" soal wan aidil.
"tudung for ara not layla oky.. Kalau layla pakai tudung takut orang syak so biar kan ara je yang pakai tudung okay..." jawab wan iyara atiyah.
"oky dah jom yang lain dah tunggu kite.." ujar wan aidil kemudian berlalu pergi diikuti oleh wan iyara atiyah.
******
Mereka berempat sedang duduk santai di sebuah cafe "long time no see gais.." ujar satu suara siapa lagi kalau bukan ezio.
"bzy dgn kje hakiki .." jawab wan aidil. "sama lah kita keje hakiki mmg bzy.."ujar tengku rizzuan aideen
"buat ape kat sini.." soal tengku zarith. "tadi lepas jumpa orang tiber terserempak dengan korang pulak tu yang singgah.." jawab tengku rizzuan aideen.
'ezio kalau lah aku kenal kau di dunia yang nyata kan bagus..' ujar wan iyara atiyah di dalam hati sungguh dia merasakan terlalu dekat dengan lelaki itu
Sambil bersembang tengku rizzuan aideen memandang layla seolah olah di mengenali gadis itu dengan betul walaupun terlihat matanya sahaja cukup buat dirinya jatuh cinta.
'Layla siapakah kau? dia dan kau adakah orang yang sama tak mungkin aku mencintai orang yang berbeza dalam satu masa' soal tengku rizzuan aideen yang keliru apabila melihat layla.
Bang
Satu tembakan buat mereka berlima terkejut lalu dia melihat siapa kah gerangan yang menmbak itu.
"kau layla harus mati sekarang jugak..." jerit lelaki itu.
"siapa kau.. Aku tahu selama ni kau yang hantar semua mesej ugutan." ujar wan iyara atiyah.
"aku aizril ...sbb kau dan kawan kau buat aq hilang abang2 yang pling aku sayang dan sbb ko jugak mak aku jadi gila..kau kenal kan zack dangan kimmy orang yang kau bunuh tanpa belas kesian.." ujar lelaki itu.
"bila agak nak mampus semua keturunan zack ni menyusahkan aku betul lah.. Aq snng org x kacau aq.. Aq tak kacau org.. Klau kau kacau aq dgn kau² aq hantar jumpa abg kau"ugut wan iyara atiyah.
"macam ni lah kalau kau tak nak benda yang sama berlaku pada kau baik kau berambus kau tahu kekuatan kiteorg dan kau tahu apa yang mampu kiteorg buat.. Sekali je lagi kau kacau kami aku jamin aku hantar kau duduk bawah bumi. " uvut wan aidil dengan nada suara yang menggerunkan.
YOU ARE READING
SURI HATI, TUAN USTAT
Randomkehadiran Tengku Rizzuan Aideen dalam hidup Wan Iyara Atiyah membuatkan hidup nya tidak tenang ada saja lelaki itu mencari masalah dengan insan bernama Wan Iyara Atiyah. "nak jadi suri hati aku kene lah berubah" - Tengku Rizzuan Aideen "Tuan ustat d...