#حوريه_في_قلب_الليل
#حكايات_mevo
البارت الثامن..
كان جاسر يجلس بجوار لؤلؤ لا يفعل شئ يتنهد ويتاملها وهيا نائمه ليقول.. طب هتجوز عليكي ليه مانا مش رايد اتهبب الطور اخوي عايز يحرج جلب مرته واني مالي ..ماعايزش احرج جلبها اني ايه المرار ده يحرج التار عاللي عايزينه..
هيا نايمه جمر ليه اكده شعرها ليل اسود وعيونها لما بتفتحهم بتبقي سما زرجا ولما بتجلب بتبقي زي الجطه اللي عم تخربش ايه دي وطلعتلي منين.. انت سودتها يا طور ماكت راضي وهتتنيل وتعيش مع مرتك اي كانت. عملتهم و َرمحتهم فوروك َجلبوك كيف العفريت كيف الطور اخوك....
َانت ده مش طبعك يا رب استغفر الله اني ما هتهببش وهصبح اجول لمرت عمي ما هتنيلش اني رايد اتهني مع الجمر دي جلبي دج من ساعه ما كت بتسحسح عالزراعيه واجفه فرسه مستنيه فارسها واني اهه بجول شبيك لبيك.. بس انت غفلجتها يا حزين ناسك كت هتجهرها يا طور ... طب ايه الجمر هيصحي يطيح فيا اني خابر بت واعره . اهدي اكده انت تاخدها بالراحه البت الجويه مابتجيش بالجوه ايوه انت رايد الجوازه فشوف هتكسبها ازاي دي بعد عملتك السوده.
اقترب منها وقبل يدها ....حجك عليا كت بهيم اني مش طبعي والله. ولما وعيتلك من الاول جلبي دج عصاني عالجوازه ماكتش طايج ولما رمحتو انجلبت عفريت مني لله. تنهد ولمسها بحنان..سمع خبط علي الباب سمع صوت اخيه.. ليقوم علي الفور ويحضر الملس ويلبسها اياه ويفتح الباب لاخيه وجده يحمل زوجته ابتعد عن طريقه دخل ليل وضع حوريه وخرج وبقي جاسر ينظر إليهم .
استدار ليل لينفعل.. ماتخرج يا محروج انت بتبص علي ايه اخلعلك عينك اياك.
بهت جاسر من غضبه.. ايه فيه ايه انت بتزعج ليه.
دفعه ليل للخارج... بره يا محروج ماتتلفتش وراك لاخرم عينك ويستدير و يخرج معه ويغلق ليل الباب ويذهب الي حجرته ويذهب معه اخيه ويستلقيا الاثنين علي الفراش كل منهم ينظر للسقف.
اغمض ليل عينه ولكن جاسر ظل يتقلب كانه يتقلب عالجمر من افكاره التي تطحنه.
قال ليل.... ماتتخمد عمال تحرب جاري كيف الحيه ماناجصش جرف يا تجوم تغور من اهنه..
قال... اجوم مجعدي يعني يا زفت انت.
هب ليل... والله اسخمط عيشتك اتجننت اياك اتخمد ربنا ياخدك دا ليله غابره من اولها لاخرها.. استلقي مره اخري.. اياك تتحرك والله اجوم ارجدك..
قال جاسر... مالك والع اكده اني جيت جارك الله دا ايه الغلب ده.
قال ليل... طب خلاص خلصنا انكتم بقه اما نشوف هنام والا هنهبب ايه.
قال جاسر... ماني ماعرفش انام اني اعملك ايه.قال ليل... بس اني عايز اتهبب عندي شغل الصبح وليله.
قال جاسر.... بس يا كداب دا جتتك بتتنفض ال تنام جال هتعملهم عليا صمت قليلا..... واد يا طين انت البت مرتك كيف الجنيات اللي بتاجي في الرويات بشعرها ده هتتجوز عليها صابحه ازاي.
أنت تقرأ
حوريه في قلب الليل
Romanceفتاه عاشت الخوف من عنف ابيها ليزيد الطين بله ويضحي بها واختها من أجل التار لتعيش مع شخص كقلب الحجر ولكن لبرائتها وطيبتها السمحه كلام اخر في الحكايه