-Te mit csinálsz?-döbbentem le, amint megláttam Raphaelt.
Ismételten a könyvtárban bolyongtam, ugyanis szükségem volt az egyik órámra egy könyvre, amikor is a polcok között haladva megpillantottam Raphaelt pont abban a sorban, ahol megtalálhattam, amit kerestem. E
Az angyal egy könyvtartó kocsit tologatott és arról pakolta vissza a példányokat.-Neked is szia!-morogta vissza az orra alatt, mire akaratlanul is, de egyből mosolyra húzódott a szám. Akárhányszor meghallottam az angyal goromba hangját, mindig jobb kedvem lett.
-Szóval?-sétáltam oda hozzá-Mit művelsz?
-Visszarakom a könyveket a helyére.-felelte, miközben nyomatékosítva a mondanivalóját így is tett.
-Nem tudtam, hogy szoktál ilyet.
-Beszoktam néha segíteni.-vont vállat.
-Szóval akkor ezért kedvel téged ennyire a könyvtárosnéni. Rendesen lesokkolt, amikor ömlengeni kezdett rólad. Majdnem megkérdeztem, hogy ugyanarról a személyről beszélünk-e.-pimaszkodtam.
-Odavannak értem az emberek.-meredt rám amolyan "ez van" fejjel.
-Hát persze. Csak lenyűgözi, hogy a 21. században tudsz olvasni és szeretsz is.-vágtam vissza, mire Raphaelnek apró mosolyra húzódott a szája. Nagyon kicsi mosoly volt, de ez Raphaelnél felért egy vigyorral. Nekem pedig kétségtelenül megdobogtatta a szívemet.
-Na és te mit csinálsz itt?-tűnődött.
-Keresek egy könyvet.
-Mi a címe?
-A vad és a hontalan.
-Nagyon izgalmasan hangzik.-gúnyolódott, mire undokul néztem rá.
-Órára kell.
-Pedig már azt hittem ilyeneket olvasol.-csipkelődött, mire csak a szememet forgattam.
-Ennyire nem vagyok rászorulva.-mondtam, miközben a tekintetemmel ezt a bizonyos könyvet kezdtem el keresni.
Nem telt bele pár másodpercnél többe, amikor is kiszúrtam egy piros gerincű könyvet, amire pontosan ez a cím volt írva.Az egyedüli probléma az volt, hogy iszonyat magasan volt.
Mivel nem volt kedvem elmenni egy létráért, kihasználtam a könyves kocsi nyújtotta lehetőségeket és felülve rá elkezdtem óvatosan feltérdelni, miközben a kocsi enyhén imbolygott alattam.
-Mit művelsz?-lépett oda a kocsihoz.
-Ott van fent a könyv.-nyújtózkodtam érte.
-Ugye tudod, hogy én is letudtam volna venni?
-Megoldom egyedül.-akadékoskodtam, miközben a kocsi egy fél centit arrébb gördült alattam a mozgolódás miatt és megkellett torpanom egy kicsit, le ne essek.
-Óvatosan.-fogta meg a kocsi szélét két oldalt Raphael, mire a segítségével sokkal stabilabban álltam, és már bátrabban nyúltam a könyvért.
Hiába térdepeltem a kocsin, a könyvet így is csak az ujjam végével értem el, így nagyon koncentrálva próbáltam kihúzni. Addig addig küszködtem, míg sikerült megmozdítanom és kihúznom. Győzedelmesen vettem magamhoz, amikor is a hiányzó darab miatt a polcon lévő könyvek megdőltek és már nem volt időm megakadályozni a bekövetkező katasztrófát.
A könyvek elborultak, én pedig ijedten sikkantva egyet ültem le vissza zökkenve a kocsira, miközben a fejem fölé emeltem a kezem, védve magamat a könnyzáportól.
Raphael is káromkodva támasztotta meg a fejem felett a kezét, miközben ő is a fejét behúzva hagyta, hogy leessenek a könyvek.
Mikor már nem hullott több az égből, és mindegyik példány hangos puffanással a földre vagy a mellettem lévő kocsira esett, akkor kinyitottam a szemem, és még mindig a kocsin üldögélve zavartan néztem rá Raphaelre, akinek csak a bosszús tekintetét láttam.
YOU ARE READING
Szent Benjamin Akadémia
FantasyKristen Keller váratlan gratulációt kap, hogy felvették egy olyan iskolába, ami az internet alapján még csak nem is létezik. Normál körülmények között az emberek egy ilyen levelet egyből a kukába dobnak, de Kristent megfogja a levél sorai között húz...