IILWTQ -8-

2.2K 190 0
                                    

Jimin: eegh ! Kau kenapa? 
Jieun: kenapa kau tak bantah ?
Jimin: aku taknak kecewakan omma aku..
Jieun: ergh! Okay kita kahwin! Tapi lepas 4 bulan, aku nak kau ceraikan aku! Arra?
Jimin: nae.. bagus jugak idea kau..
Jieun: depan omma ko dan omma aku, kita berbaik... belakang, lain citer..
Jimin: good idea..

  Jieun pon terus masuk tanpa menunggu Jimin...

  "Pabo! Dye tinggalkan aku!" Bentak hati Jimin..

Jimin pon mengikut langkah Jieun..

Jieun: tarikh nye bile?
Mrs.Park: next week..
Jieun&Jimin: whatt?!
Mrs.Song: lagi cepat lagi bagus.. 
Jieun: nae.. 

S
K
I
P

  sekolah ~

  Peristiwa semalam masih segar di mindanya.. "ahhh! Mana mungkin aku boleh kahwin dengan kingka tu!  Takpe Jie.. just 4 month.. yes 4 month.."

  Sampai di sekolah, Jieun terus menuju ke lokar nya.. tapi matanya terus terbuntang melihat sekeping surat berwarna ungu didalam lokarnya.. terletak elok je.. Jieun pon buka dan membacanya.. 

TO: Jieun a.k.a Jie
FROM: M.H ^-^

  Annyeong..  Jie, awak still ingat saya tak?  Ye saya...  saya harap awak sudi membaca surat saya nie.. and saya harap awak ingat saya..

  Well, i have suprise for u.. urm, just wait.. arra? And saya nak ingatkan awak, hari nie presiden akan perkenalkan awak dengan Bigbang.. saya akan perhatikan awak dari belakang..  i will support u babe.. k annyeong.. 

Jieun: watttderrfish.. -,- ahh! Aku lambat!

  Jieun terus berlari ke dataran.. dia melihat pelajar semua sudah berkumpul.. Bigbang juga sudah ada..  nasib baik dye belom terlambat..

  Dengan tenang Jieun naik ke pentas dan duduk bersame² ahli Bigbang yang lain.. and yang peliknya Seungri sudah ada.. jadi dia pon duduk diantara Seungri dan GD..

Seungri: *bisik* yahh! Why late?
Jieun: mian..

Presiden: annyeonghasayo and good morning..  okay, saya tahu mereka sudah masuk ke sekolah nie sejak semalam tapi salah seorang dari mereka sudah berada disini selama seminggu.. saya rasa, para pelajar semua kenal dengan mereka kan?

Pelajar:  wuuu..  --"

Presiden: mereka lah Bigbang dan Jieun! Mereka tercalon diantara pelajar top 10 di Korea Selatan.. Mereka juga pernah diberi penghargaan oleh Presiden Korea Selatan...  tak lupa juga mereka ialah Pasukan Netball tercalon di peringkat Antarabangsa... (overnye)

Pelajar: Bigbang!!

Presiden: saya sangat mengalukan mereka di sekolah ini..  mereka akan membawa naik nama sekolah kita .. yeahh.. dan sekarang, as leader, G-Dragon, saya akan menanyakan awak soalan dan awak wakil akan jawabkan ..

GD: nae..

Presiden: dalam, pasukan Netball, kenapa awak masukkan perempuan juga? 

GD: sebab Jie adalah kawan kami.. dan saya tengok dia juga ada bakat.. 

Presiden: okay... kenapa awak pindah ke sini? 

GD: saja..  saya rasa teringin nak bertukar sekolah..  lagipun sekolah nie masuk ke top 10 paling cemerlang..  jadi apa salahnya kan.. 

Presiden: *kembang* kamsahamnida..  dan terakhir, menurut rekod, keluarga awak semua kaya-raya...  kenapa awak masih bersusah-payah nak cemerlang sedangkan awak boleh guna duit untuk semuanya.. 

GD: betul..  tapi bagi saya dan kami semua, kekayaan bukan segalanya..  kalau saya boleh gunakan duit, saya rasa saya tak perlu sekolah, tapi saya dan kawan saya yang lain nak asah bakat masing² ...

Presiden: woahh.. saya suka motto awak...  jadi, pelajar sekalian blablablablablabla..

BTS POV

Jimin: ergh! Poyo je lebih!
Suga: well..

  Jimin asyik perhatikan Jieun saja yang diatas pentas..  Jieun sempat tersenyum² apabila berborak dengan Seungri..  ntah kenapa hati Jimin menjadi panas aje.. 

END BTS POV

S
K
I
P

  Pelajar semua masuk ke dalam kelas..  mereka menghormati Bigbang dan Jieun.. dalam masa yang sama Bigbang dan JIeun melayan mereka dengan baik.. 

  Mereka selesa bila Bigbang dan Jieun melayan mereka baik.. sangkaan mereka meleset bila teringatkan gelaran 'bapa kingka' yang diberi pada Bigbang..

  Mereka juga ingat pesan Bigbang.. 'kami taknak cari masalah dengan budak sekolah nie kalau mereka tak cari masalah ngan kami..'

  Seungri pon masuk ke kelas dengan Cikgu Jaesuk, cikgu Biologi mereka..

C.Jaesuk: annyeonghasayo... sila perkenalkan diri anda.. 
Seungri: annyeonghasayo... Seungri imnida.. *wink*

  Pelajar perempuan dalam kelas tu semua melting melihat Seungri wink.. korang bayangkan muka Seungri masa nyanyi lagu Bae Bae..  melt..  >_<

C.Jaesuk: erm, awak boleh duduk depan Jieun..  Jieun, put ur hands up!

  Tanpa menunggu Jieun mengangkat tangan, Seungri dah bergerak ke tempatnya.. 

C.Jaesuk: lupa pulak korang BFF..

  Tiba² pintu kelas itu dikuak dari luar dengan kasar oleh Bts..  dengan selamba mereka masuk tanpa menghiraukan guru didepan dan mata² yang memandang mereka ..

Rapmon: ape tengok² ?! Tak pernah nampak orang masuk kelas ke?!  *sergah*
  Semua pelajar terkulat² memandang buku kecuali Bigbang dan Jieun..

-tbc-

Mian lame x update..  bz laaa dgn pt3..  yg Got7 Maids pon still tergendala..  mianhaeyooooo

I'M IN LOVE WITH THAT QUEENKA ?! | COMPLETE |Where stories live. Discover now