IILWTQ -10-

2.2K 182 0
                                    

Sampai ditaman, Jieun melepaskan pegangannya daei tangan Jimin dan jatuh terduduk.. dia menyorokkan mukanya..

Jimin pelik... kenapa tiba² Jieun berubah..

Jimin: Jieun, are u okay?

Tiada balasan dari Jieun.. Jimin pon cuba mengangkat muka Jieun.. alangkah terkejutnya Jimin melihat Jieun yang sedang MENANGIS?! Queenka menangis? Tapi kenapa?

Jimin: Jieun, kau okay tak? Kenapa kau menangis?
Jieun: Jimin, aku nak pinjam bahu kau sekejap boleh?
Jimin: boleh.. tapi kau kene bagitahu kenapa kau menangis..
Jieun: aku.. isk isk.. aku tak sukakan oppa aku.. tadi tu oppa aku.. isk isk..
Jimin: waeyo?
Jieun: sebab dye pernah hampir bunuh aku... isk isk..
Jimin: bunuh?
Jieun: yup.. dye hampir² toreh leher aku.. isk isk.. nasib baik Enri datang.. kalau tak.. isk isk..
Jimin: dah relaks.. nie bahu aku..

Jieun pon landingkan kepalanya dibahu Jimin.. tangisannya tak mampu untuk berhenti.. mana mungkin dapat dia lupakan kejadian itu walaupun sudah 3 tahun berlalu.. 3 tahun dia cuba tak menangis bila teringatkan kejadian hitam itu.. dan hari nie dia tak mampu lagi..

Jimin yang baru nak redakan tangisan Jieun, datang seorang manusia..

??: Jie?
Jieun: Seungri! *peluk Seungri*
Seungri: heyy, waeyo?
Jieun: dye.. dye dah balik.. isk isk..
Seungri: Joongki?
Jieun: yup..
Seungri: okay.. relaks .. Jie kan kuat.. rileks okay..

Setelah 15 minit diredakan oleh Seungri, baru Jieun berhenti dari tangisannya yang panjang..

Jieun: Jimin~ahh! Mianhae.. aku dah libatkan kau dalam drama air mata aku..
Jimin: eo? ahh.. nae.. aku balik dulu.. annyeong..
Jieun: nae annyeong..

Selepas Jimin menghilang dari pandangan mata, Seungri memulakan sesi soal jawab..

Seungri: kenapa Jimin boleh ade dengan Jieun..
Jieun: ahh.. tadi masa dye balik, Jie terus lari ke sini.. then nampak Jimin.. Jie tak tahan and nangis kat bahu dye..
Seungri: ouh.. dah jom aku hantar kau balik..
Jieun: nae..

Seungri dan Jieun berjalan seiringan dan pulang ke rumah JIeun.. sampai didepan rumah Jieun, Seungri pon pulang kr rumahnya..

Masuk saja didalam rumah, tanpa melihat kiri kanan, Jieun terus naik ke biliknya.. baru dia nak kuak pintu biliknya, pintu bilik yang berhadapan dengan biliknya dikuak dari dalam.. dan terjengullah muka Joongki..

Jieun: kau buat ape kat bilik Enri?!
Joongki: oppa minta tukar dengan Enri..
Jieun: ENRI! ENRI! *jerit*

Termengah² Eunri mendapatkan eonnienya..

Jieun: Enri, kenapa kau tukar bilik dengan dia?
Eunri: Joongki oppa yang minta.
Jieun: eonnie tak kira... saat nie jugak, Enri tukar balik dengan dia.. eonnie meluat tengok muka dye.. kau nak suh eonnie tengok muka dye hari² ? Memang demam la eonnie.. tukar.. paham?! *suara kuat macam petir*
Eunri: nae.. Enri tukar sekarang..

Tiba² Joongki beranikan diri bersuara.. selalunya dia akan senyap apabila mendengar suara adiknya yang macam petir.. and bukan dye tak tahu adiknya Queenka...

Joongki: Jie, sampai bila Jie nak bencikan oppa?
Jieun: what? Kau tanya aku sampai bile? Lepas ape yang kau buat, kau nak aku maafkan kau? Sayangkan kau balik? In ur dream!

Jieun terus masuk ke biliknya dan menghempaskan pintu biliknya kuat .. Eunri yang terdengar turut ternaik bahunya kerana terkejut..

"Eonnie tak pernah semarah nie selama 3 tahun.. lepas jumpa Joongki oppa, dye masih marah.. maknanya eonnie masih belum dapat lupakan kejadian tu.." bisik hati Eunri sebelum meminta menukar semula bilik dengan oppanya..

S
K
I
P

JIMIN POV

Jimin msih tak sangka dengan apa yang dinampaknya petang tadi.. Queenka menangis dan dye yang bencikan Jieun boleh bagi pinjamkan bahunya ..

Tapi Seungri kacau.. baru dye nak tenangkan Jieun dah Seungri datang..

"Ape kena dengan aku nie ?!takkan aku dah fallen luv dengan Jieun?! Andwae! Dye musuh aku! Ingat Jimin! 4 bulan! Lepastu cerai!" Bentak hati Jimin dari pulang tadi..

-tbc-

I'M IN LOVE WITH THAT QUEENKA ?! | COMPLETE |Where stories live. Discover now