IILWTQ -26-

1.8K 160 3
                                    

Sudah 3 jam Bigbang dan Jieun berbincang tentang rancangan mereka dengan teliti . Mereka tak mahu ada kesalahan sedikit kerana ianya mampu mengundang maut . Dan mereka akan berdepan dengan pembunuh .

GD: Seungri, aku nak kau selalu perhatikan Hoseok . TOP aku nak kau siasat pasal latar belakang dye start dye sekolah dekat sini . Daesung aku nak kau sentiasa perhatikan cctv dan rakaman litar tertutup . Aku akan pasangkan alat pepijat pada Hoseok . Taeyang aku nak kau perhatikan tingkah laku Bts dan 4Minute . Jieun aku dengan terpaksa menyuruh kau mencari bukti dengan berdepan dengan Hoseok . Dan aku akan menjaga keselamatan korang semua .
All: okay .
GD: kita start esok . Maknanya aku dan Jieun akan always masuk kelas . Jieun aku nak kau cuba rapat dengan Hoseok . Aku harap kita berjaya kali nie . Aku dah tunggu saat nie dah lama .
Jieun: Guys, fighting!!
All: fighting!!

--------
Bts masuk ke dalam bilik praktis mereka .. mereka sama² duduk didalam bulatan ditengah² bilik itu..

Jungkook: camnie.. aq rancang kan kita gabungkan lagu² yang Suga hyung dengan V hyung nak.. (kuarkan fon.. bukak mv danger) kita start dengan lagu danger.. kita start 0:43 dan kita stop saat 2:52 .. pastu kita terus sambung lagu WOH.. kita start masa rap JHope hyung 2:16 dan abiskan.. yang kedua pulk kita start dengan lagu Boy In Luv dari mula sampai abis.. sebab aku dengar takde peluang untuk kita berhentikan.. dan sambung dengan lagu Just One Day dari 0:50 saat sampai abis... tapi yang last masa Rapmon hyung cakap "Can you please stay with me?" Tu kita tukar... kita suruh Jimin hyung cakap sebab dye kan tengah fallen luv..
Jimin: yahh!! Mana ade..
Jungkook: whatever ...

Mereka mula berlatih .. entah kenapa mereka beria² nak sambut pemergian Bigbang dan Jieun .. hahahaha.. XD

JIMIN POV

Aku pulang kerumah setelah penat berlatih .. sakit seluruh anggota badanku kerana dah lama aku tak menari .. aku menjengukkan kepala dalam bilik Jieun.. nampaknya dye belum pulang.. aku mengeluh berat..

Aku mengambil keputusan untuk segera mandi .. lalu aku turun ke ruang tamu utama, aku menonton televisyen .. aku pilih ruang tamu bawah sebab aku nak tengok Jieun pulang dan menanyakan dye beberapa soalan..

2 jam sudah aku menonton tv .. aku jadi bosan.. tiada siaran yang menarik minat aku kerana aku risaukan Jieun.. jam pula sudah menunjukkan pukul 8 malam...

Tiba² pintu utama dibuka dari luar.. aku tau itu pasti Jieun.. jadi aku segera bergerak menuju ke sebelah tangga..

END JIMIN POV

Pintu utama dibuka dari luar... Jieun masuk dengan muka penat.. seharian dye dan Bigbang pikirkan rancangan untuk segalanya berjalan lancar.. tanpa makan pula itu..

Jieun menuju ke tangga dan melihat Jimin menghalang laluannya dengan muka tegang..

Jieun: bla la.. aku nak naik..
Jimin: kalau aku taknak?
Jieun: aku malas la nak bertengkar dengan kau.. aku penat..
Jimin: penat kau je kau pikir aku?
Jieun: .......

-tbc-

  Annyeonh readerssss...  ~~~ sorry slow updateee..... enjoyyy ~ jgn lpeeee tknn vote and komennn... author ske bce komen² ..

I'M IN LOVE WITH THAT QUEENKA ?! | COMPLETE |Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang