On vážně promluvil?
I přesto, že to Jonaela překvapilo, tak to bylo milé překvapení, protože teď už věděl, že mu jeho tvrdohlavý otrok rozumí a mluví jeho řečí. Jonael byl vždycky slabý na cizí jazyky, takže ho to poděkování v jeho rodném jazyce potěšilo.
Jeho černovlásek nemůže pocházet z daleka.,,Není zač," zabručel zase Angar, ale spíš zase jen ze slušnosti.
Joanel byl zvědavý. ,,A odkud pocházíš? Jaké je to v tvé zemi?"
Černovlásek ani nestihl otevřít pusu, když do pokoje vešel Gaoren.
,,Zase si vykládáš s obrazem?"Jonael se na bratra zamračil. ,,Samozřejmě. Já si s Ervisem a s tvým mladším hodným já rád povídám."
Najednou se všechno odehrálo nečekaně a rychle.
Gaoren dostal vztek a nechápajícího Jonaela přirazil ke zdi. ,,Kde je?!"
Jonael byl v šoku. ,,Co? Kdo?"
Jonaelovi na tváři přiletěla od Gaorena facka. ,,Ervis! Kde je Ervis?!"
Jonaelovi vyhrkly slzy. A to jak bolestí, tak i radostí. ,,On žije?"
Gaoren svého mladšího bratra pustil a odešel z pokoje.
Jonael se se slzami podíval na obraz, ke kterému přešel blíž. Tak jeho bratránek a člověk, který mu rozumí, žije!
Zatímco Jonael hleděl na obraz a černovlásek přemýšlel o tom, co se to právě odehrálo, tak Gaoren zamířil do mučírny k Berdelixovi, který zrovna pálil prsty nějakému chlapovi. Gaoren bouchl dveřmi a sedl si na židli. Když si ho Beredelix všiml, tak mučení přerušil a dal pokyn strážím, aby mučeného odvedli.
Gaoren si založil ruce na prsou, ale Berdelixovi nevěnoval jediný pohled. ,,Nic neví. Ani netušil, že ten smrad žije."
Berdelix pokrčil rameny. ,,Nemůžeš se tomu divit. Přece jenom Jonael už je skoro mimo toto dění."
Teď už se Gaoren na Berdelixe podíval. ,,Co tím chceš říct? Mám se snad zavřít já a poslouchat hlášení o tom, jak jsou mí spojenci záhadně zavražděni, jak se po království objevují tajemné nápisy a vzkazy o tom, že se lidé nemají bát se mi postavit, mám čekat až si pro mě Ervis přijde a zabije mě?!!"
,,Nevíš, jestli je to skutečně Ervis."
,,Ale je. Viděl jsem to písmo. A navíc, proč by se někdo podepisovat E.M. neboli Ervis Mergenský? Něco s tím musíme udělat!"
Berdelix přikývl. ,,Mám dva nápady. Zaprvé pustíme Jonaela a budeme ho tajně sledovat, zda se ho Ervis nepokusí kontaktovat? Nebo za druhé oblečeme Jonaela do tvých šatů a pošleme ho na místo, kde se měl konat atentát. Oni zabíjí tebe, ale ve skutečnosti Jonaela, Ervis se spokojeně vrátí na zámek, a tam Buch! Budeme čekat my a zabijeme ho."
Gaoren nadzvedl levé obočí a na Berdelixe se podíval jako na blázna. ,,Zbláznil ses? Tak zaprvé ten druhý úkol je blbost a nemusí vůbec vyjít. A za druhé ten první plán je také na palici. Nejen že by nám mohl Jonael tajně zdrhnout, protože zná ve městě různé chodby a skrýše, ale také by ho Ervis nemusel vůbec kontaktovat. Navíc k čemu by mu Jonael byl, když má svoje spojence? Navíc ani netušíme, co je to za spojence."
Berdelix se rukama opřel o stůl, aniž by z Gaorena spustil oči. ,,Po království se povídá, že to jsou princové okolních království. Jinými slovy, když byl Ervis v exilu, tak se naučil cizí jazyky a spojil se s princi z různých království."
Gaoren ze židle vyletí jako opatřený. ,,V tom případě jsme úplně nahraní!! Pokud sem vtrhnou rodiny těch princů, tak i přes značnou armádu se neubráníme."
Znovu se podívá na Berdelixe. ,,Návrhy?",,Měl bych jeden nápad, ale nevím zda bys s tím souhlasil."
Gaoren se zamračil ,,Tak co můj nejchytřejší a nejlepší rádce vymyslel?"
,,Slyšel jsi o království Atara?"
Gaoren nad tím mávl rukou ,,Ale joo, slyšel. Korunní princ Krenus bude zanedlouho korunován na krále a jeho království se stane druhou nejmocnější zemí na světě."
,,Přesně tak. Co kdybychom se s princem Krenusem spojili a začali útočit na jednotlivá království se kterými je Ervis spojený?"
,,A ty víš, která království to jsou?"
,,Nevím, ale Krenusovi to bude jedno. Libuje si v dobývání zemí."
,,Dobře. Dejme tomu, že se naše mocné armády spojí a začnou útočit na okolní království. Ale co dál? Kde máme jistotu, že nás v tom nenechá, nebo zda nás nějak nezradí? Co mu za to nabídneme?"
Berdelix přejde blíže ke Gaorenovi a zašeptá: ,,Co třeba sňatek?"
,,S kým? On a Jonael? Protože já ho nechci!"
,,To neříkám. Ale jeho máti je vdova, tudíž je volná. Navíc si velice libuje ve zlatě, a které království je kromě Atary nejbohatší? Přece to naše. Jiná království se k nám otočily zády, protože jsi známý svou krutou povahou, ale Atara se k nám zády netočí."
Gaoren začal přemýšlet. ,,Hmm." Byl to dobrý plán. ,,No, a kolik je té vdově?"
Berdelix bezstarostně pokrčil rameny ,,Něco přes čtyřicet."
,,Přes čtyřicet?! Tak tu si brát nebudu. Kdoví, jestli mi ještě dá nějakého potomka. Neusmívej se tak hloupě! Ty se neženíš, ale pokud bys o to stál, tak tě klidně ožením s..."
,,Nenenene. Ty mě nechápeš. Vezme si ji Jonael."
,,Vždyť Jonael je mladší než Krenus. To by mu mohl dělat mladšího bratra než otce."
,,To máš sice pravdu, ale prý má královna ráda mladé krásné chlapce. A myslím, že Jonael by se jí zamlouval, ne?"
,,Teda Berdelixi, ty umíš našeptávat a přemlouvat jako sám ďábel."
Berdelix pokrčil rameny a věnoval svému králi slizký úsměv.
To vyjde.
ČTEŠ
Zajatý princ
FantasyCo se stane, když je následník trůnu království Atara zajat svým nevlastním bratrem a hned poté prodán do otroctví? A co se stane, když je prodán do Ostrovního Království, kde si ho koupí ten nejkrutější král jako dárek pro svého mladšího bratra? A...